Sidan 60 av 73 Första ... 1050585960616270 ... Sista
  1. #1771
    KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    vallentuna
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Sant, men största delen av skiten kommer ändå från v.lådan, därför tycker jag att man ska ha 2 separata system - som på de Japanska hojjarna.

    Jag tror inte effekten dödar grejerna, 1 hk hit eller dit.. Tror snarare det beror på hur man servar grejerna samt att allt håller tätt/är av bra material som håller liv i motorn.
    KTM har inte gjort någon stor motoruppdatering på sin SX250F mellan 2006 - 2011, det ända de gjorde var att ändra vissa saker i motorn på sin -09a.
    Sen tror jag nog att alla de stora företagen har parra så det räcker, iaf om de är villiga att satsa lite
    Men den är bra mycke lättar min 07 väger 100kg och dom nya 98 nånting fast dom har fler grejer på sig
    jo tror jag med men tror inte pengar har så stor betydelse då både yamaha honda ktm mm har väldigt djupa fickor

  2. #1772
    KTM har inte snålat, det är snarare så att, eller ja iaf tidigare vet inte hur det är nu att deras motorer är lite värre från början därför krävs det mer ompyssling alt lite mer ras

  3. #1773
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Är det verkligen så? Det är ju exakt samma motor bara att enduro's är utrustade med lampor osv. Serviceintervallerna är likadana bara att dem körs olika. Om du skaffar dig en crosshoj och kör likadant som en enduro så är de ingen skillnad på intervallerna.
    Som Oscar säger så skulle jag också satsar på en CRF450 om det nu ska vara en 450, eventuellt Kawasaki
    Det skiljer visst. Exc har annan låda än sx. Annan tändning
    Och lite mer och har några färre hk. Dom går dock jävligt
    Bra och smiskar en 250 4t cross, har själv kört en en
    250. Jag har kört både yamaha yzf 250 och rmf250. Exc 450 går mycket
    Bättre. Sen är det så bekvämt att ställa ventiler
    Också på ktm. Crossarna är vassare och har mycket kortare intervaller
    Och kawa och sukka är i princip samma
    Hoj, iaf de nyare. Skulle aldrig falla mig att köpa en sådan hoj, min bror har tävlat länge med
    Suzuki och säger att det är mycket
    Problem med dom. Och min polares rmf250 rasade efter 1h 27min när
    Han köpte den helt ny, och han hade gas spärr
    På 40%
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #1774
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Sant, men största delen av skiten kommer ändå från v.lådan, därför tycker jag att man ska ha 2 separata system - som på de Japanska hojjarna.

    Jag tror inte effekten dödar grejerna, 1 hk hit eller dit.. Tror snarare det beror på hur man servar grejerna samt att allt håller tätt/är av bra material som håller liv i motorn.
    KTM har inte gjort någon stor motoruppdatering på sin SX250F mellan 2006 - 2011, det ända de gjorde var att ändra vissa saker i motorn på sin -09a.
    Sen tror jag nog att alla de stora företagen har parra så det räcker, iaf om de är villiga att satsa lite
    Nu har du fel. Det är på de äldre motorerna det var samma olja i hela motorn. Detta ändrades
    Nångång vid 07 tror jag det var, när
    Den nya motorn kom
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #1775
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Det skiljer visst. Exc har annan låda än sx. Annan tändning
    Och lite mer och har några färre hk. Dom går dock jävligt
    Bra och smiskar en 250 4t cross, har själv kört en en
    250. Jag har kört både yamaha yzf 250 och rmf250. Exc 450 går mycket
    Bättre. Sen är det så bekvämt att ställa ventiler
    Också på ktm. Crossarna är vassare och har mycket kortare intervaller
    Och kawa och sukka är i princip samma
    Hoj, iaf de nyare. Skulle aldrig falla mig att köpa en sådan hoj, min bror har tävlat länge med
    Suzuki och säger att det är mycket
    Problem med dom. Och min polares rmf250 rasade efter 1h 27min när
    Han köpte den helt ny, och han hade gas spärr
    På 40%
    Själv har jag kört suzuki enda sedan jag klev upp på 85cc istortsett inte haft något problem. Hade ett ras på min 250F men det berodde på ett stenskott på packningen som ser ut som en halvmånde där vid toppen så skiten åkte in i motorn o kamkedja o grejer hoppa

  6. #1776
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Sant, men största delen av skiten kommer ändå från v.lådan, därför tycker jag att man ska ha 2 separata system - som på de Japanska hojjarna.

    Jag tror inte effekten dödar grejerna, 1 hk hit eller dit.. Tror snarare det beror på hur man servar grejerna samt att allt håller tätt/är av bra material som håller liv i motorn.
    KTM har inte gjort någon stor motoruppdatering på sin SX250F mellan 2006 - 2011, det ända de gjorde var att ändra vissa saker i motorn på sin -09a.
    Sen tror jag nog att alla de stora företagen har parra så det räcker, iaf om de är villiga att satsa lite
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Själv har jag kört suzuki enda sedan jag klev upp på 85cc istortsett inte haft något problem. Hade ett ras på min 250F men det berodde på ett stenskott på packningen som ser ut som en halvmånde där vid toppen så skiten åkte in i motorn o kamkedja o grejer hoppa
    Okej men med tanke på att min bror kört gult i 15-20år och han har stor erfarenhet av dem och han avråder mig
    Från dem, så låter jag nog dem vara. Särskilt när min kompis 250f rasade efter 1,5h :p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #1777
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Okej men med tanke på att min bror kört gult i 15-20år och han har stor erfarenhet av dem och han avråder mig
    Från dem, så låter jag nog dem vara. Särskilt när min kompis 250f rasade efter 1,5h :p
    Jo jag förstår! Farsan har själv samma erfarenheter av ett speciellt märke så jag lär aldrig köra det, KTM. Körde dock det på 65cc tiden men det var bara för att den var så överlägsen kawan på alla punkter så då fick han bortse från det


    Precis när jag hoppade från 85 till 250F tog min bror över 85an. Han han köra en kvart innan den rasa

  8. #1778
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Nu har du fel. Det är på de äldre motorerna det var samma olja i hela motorn. Detta ändrades
    Nångång vid 07 tror jag det var, när
    Den nya motorn kom
    07 har samma olja, kanske är 09an? För då gjorde de ett par uppdateringar har jag för mig.

  9. #1779
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Jo jag förstår! Farsan har själv samma erfarenheter av ett speciellt märke så jag lär aldrig köra det, KTM. Körde dock det på 65cc tiden men det var bara för att den var så överlägsen kawan på alla punkter så då fick han bortse från det


    Precis när jag hoppade från 85 till 250F tog min bror över 85an. Han han köra en kvart innan den rasa
    Haha Fyfan jag har bara hört gott om exc 450 iallafall, och dom går bra! Tänkte köpa polarns men den har gått 267h nu och det är rätt mycket :p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #1780
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    07 har samma olja, kanske är 09an? För då gjorde de ett par uppdateringar har jag för mig.
    Jag vet inte, nånstans där iallafall.
    Men de äldre motorerna som inte har det fungerar ju skitbra ändå. En sådan blir det nog hade gärna köpt sx för dom är billigare men det är ju det med service intervallerna. Jag vill ju kunna dra ut på långturer och åka i timmar och inte behöva serva och byta kolv direkt efter, men jag håller
    Ändå högt tempo och kör ganska hårt och leker mycket
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #1781

  12. #1782
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    de är ju fortfarande 5h intervaller på exc.
    Visst, olja och luftfilter, det har du rätt
    I. Men jag tänkte just på kolv olja har jag i princip obegränsat av så.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #1783
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Visst, olja och luftfilter, det har du rätt
    I. Men jag tänkte just på kolv olja har jag i princip obegränsat av så.
    Jag tar nog en sxf istället. Det är bara utväxling ocj tändsystem som skiljer så jag tror att använder
    Man sx'en som en enduro håller den lika bra.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #1784
    Om 15 minuter börjar tävlingen från Millville

    http://hqplayer.nbcsports.com/Player.html?PID=88

  15. #1785
    Tja gubbs ! Har köpt en Honda cr 250cc -91 och jag har kollat runt vart man kan köpa reservdelar (kåpor,motor) men hittar inget,
    Och finns det någon annan modell som passar ?

  16. #1786
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    funderar STARKT på att köpa en 250 2t istället för 450 4t. mestadels för att det är billigare om det rasar, och för att de är lättare att underhålla och reparera för mig. vad tycker ni som kör 4t?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #1787

  18. #1788
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    3 veckor nu utan körning. Denna eller nästa vecka blir det att lämna in hojen om dem på Carla nu håller det dem säger! Vill ut o åka!!! Hoppas renoveringen inte blir för dyr
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #1789
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Har åkte 250 2T och nu 450 4T RMZ 07.
    Gillar mer 450 4T då den har mera kraft än 250in
    Och att kolvarna går längre på denna maskin, annars ingen större skillnad på servicen så när de gäller filter o olja.
    Byter olja var 15h och oljefilter 30h, luftfilter ~ 2 körning! funkar kanon, jag skulle köra på 450!
    Sålänge det inte rasar ihop somsagt, men ett ras på en 2T är väldigt dyrt de också.
    250in känns lite lättare än 450in, men jag som väger knappt 60kg och är 174cm lång hanterar det väl ändå
    jag har ägt en kx 250 och kört en exc 450, jag hanterar båda bra. det är det att jag har endast 20 papp att köpa hoj för, känns inte som jag får något vettigt som inte gått långt om jag ska ha en 4t då, och jag vill inte ställa mig och byta kamkedjor och kolvar hit och dit det första jag gör, och 2t är så lättmekat! och skulle 4t'n rasa för mig skulle jag aldrig kunna finansiera en renovering :/
    som det ser ut nu så ska vi åka och hämta denna så fort farsan kommer hem från semestern, men den har ju gått ganska långt..
    http://www.blocket.se/vi/41093826.htm
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #1790
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har ägt en kx 250 och kört en exc 450, jag hanterar båda bra. det är det att jag har endast 20 papp att köpa hoj för, känns inte som jag får något vettigt som inte gått långt om jag ska ha en 4t då, och jag vill inte ställa mig och byta kamkedjor och kolvar hit och dit det första jag gör, och 2t är så lättmekat! och skulle 4t'n rasa för mig skulle jag aldrig kunna finansiera en renovering :/
    som det ser ut nu så ska vi åka och hämta denna så fort farsan kommer hem från semestern, men den har ju gått ganska långt..
    http://www.blocket.se/vi/41093826.htm
    Den har gått sjukt jävla långt!!! Om den inte har fullrenoverats skulle jag avråda dig att köpa den!
    Dem som jobbar på Carla Pro Shop tyckte min hade gått hyfsat långt som hade gått 101h. Och då är den full renoverad vid 95h. Han uppskattade att man skulle full renovera(ramlager,kolv,olja,alla filter, ventiler bl.a) varje 100h. Så om den inte blivit renoverad är den nog inte något att satsa på..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #1791
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Den har gått sjukt jävla långt!!! Om den inte har fullrenoverats skulle jag avråda dig att köpa den!
    Dem som jobbar på Carla Pro Shop tyckte min hade gått hyfsat långt som hade gått 101h. Och då är den full renoverad vid 95h. Han uppskattade att man skulle full renovera(ramlager,kolv,olja,alla filter, ventiler bl.a) varje 100h. Så om den inte blivit renoverad är den nog inte något att satsa på..
    äh polarns exc 450 04a har gått 267h utan att ha blivit öppnad, exc 450 ska tydligen gå minst 250h på org kolv! men jag hittar inga exc 450's som inte gått långt för 20.000, och jag har ingen lust att ställa mig och göra en renovering och byta kamkedjor och kolvar och lager hit och dit det första jag gör...
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #1792

  23. #1793
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg

    Denna fick jag för 19 000:-, en RMZ 450 07a som rullat 40 - 60h.
    Det går och få tag på en bra maskin under 20 000!
    Oroa dig inte för mycket om ventiler o så, tycker det är överskattat
    Så fan heller! Min gick från att inte starta alls till att starta relativt lätt genom att justera ventilerna!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  24. #1794
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Så fan heller! Min gick från att inte starta alls till att starta relativt lätt genom att justera ventilerna!
    Han menade förmodligen inte att man inte ska bry sig om dom, utan att man inte ska vara orolig för ventilras o dyligt... haha

  25. #1795
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Namn:  DSCN0100.jpg
Visningar: 561
Storlek:  112,1 KB

    Denna fick jag för 19 000:-, en RMZ 450 07a som rullat 40 - 60h.
    Det går och få tag på en bra maskin under 20 000!
    Oroa dig inte för mycket om ventiler o så, tycker det är överskattat
    se där! nja det jag mest oroar mig över är väl kamkedja och kolv, men har hittat en hoj nu som jag är riktigt sugen på. en exc 450 04a som gått 130h för 23.000, han gick med på att släppa den för 20!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #1796
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Han menade förmodligen inte att man inte ska bry sig om dom, utan att man inte ska vara orolig för ventilras o dyligt... haha
    Det framgick inte exakt vad han menade, men isåfall..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  27. #1797

  28. #1798
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vore det jag skulle jag få tag i en nyare hoj som gått mindre för det går!
    Är det kanske endast KTM du är ute efter?


    menade ras o så
    alltså, jag har varit ute efter en enduro länge då jag hört att de har längre intervaller mellan service/renoveringar. olja har jag i överflöd nere på verkstan så det är inga problem, men tänkte mer på kolvar, kamkedjor och lager hit och dit. jag kikar mycket på ktm för jag vet att de är bra hojar men annars så är det väl honda, yamaha som jag vet är pålitliga när det gäller 4t, så det är väl dem jag kikar på. och exc när det kommer till enduro
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #1799
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vore det jag skulle jag få tag i en nyare hoj som gått mindre för det går!
    Är det kanske endast KTM du är ute efter?


    menade ras o så
    Jamen dåså
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #1800
    Enda sättet att ta sig över denna myr!


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in