Sidan 59 av 73 Första ... 949575859606169 ... Sista
  1. #1741

  2. #1742
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Tråden verkar död så bumpar lite med att fråga om någon är intresserad av att köpa ett sprillans nytt Akrapovic-trimrör till Kawazaki KX250f (suttit på en 06:a, vet inte om den passar nyare/äldre)
    Endast körd max 30 minuter, inga repor eller bucklor. Nyköpt för 10.000kr. Kom med bud!



    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #1743
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Skruvat ihop nästan allt, satt på lite nya delar, bara kedjan kvar. Då knäcks kedjebrytaren.. fml, varit hojlös i mååånga veckor nu...
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  4. #1744
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Skruvat ihop nästan allt, satt på lite nya delar, bara kedjan kvar. Då knäcks kedjebrytaren.. fml, varit hojlös i mååånga veckor nu...
    Lägg upp bilder sen när du är klar!!


    Själv så slutar aldrig oturen att förfölja mig. Nu har hojen slutat starta igen, startar enbart när man rullar igång den, så det blir att lämna in den, IGEN!
    Jag ska inte ha någonting med cross att göra, så mycket otur som jag har
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #1745
    Måste köpa mig en GoPro! Va ute o körde lite enduro, inte kört på skitlänge... Ska iaf över en bäck o tänker köra igenom det, slår över framåt o ställer mig i en halvmeter vatten... Ska över samma dike igen lite senare på ett annat ställe och tänker då stegra över men då kör jag för långsamt och kommer inte över kanten på andra sidan, ramlar ist bakåt med ryggen ner i bäcken och får nästan hojen över mig haha

    Suger att man har börjat fega när man bara höll stumt över sånna här saker innan men de börjar komma tillbaka... De där med att tänka efter att man agerat är alltid bäst, Kör bah!

    Dags att beställa trimrör, lite lager, nya däck och riktiga knäskydd så man minskar risken för knäskador igen iaf

  6. #1746
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Måste köpa mig en GoPro! Va ute o körde lite enduro, inte kört på skitlänge... Ska iaf över en bäck o tänker köra igenom det, slår över framåt o ställer mig i en halvmeter vatten... Ska över samma dike igen lite senare på ett annat ställe och tänker då stegra över men då kör jag för långsamt och kommer inte över kanten på andra sidan, ramlar ist bakåt med ryggen ner i bäcken och får nästan hojen över mig haha

    Suger att man har börjat fega när man bara höll stumt över sånna här saker innan men de börjar komma tillbaka... De där med att tänka efter att man agerat är alltid bäst, Kör bah!

    Dags att beställa trimrör, lite lager, nya däck och riktiga knäskydd så man minskar risken för knäskador igen iaf
    Köp trimröret jag har! Borde väll passa?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #1747
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Köp trimröret jag har! Borde väll passa?
    Va har du för nått? PMa!

  8. #1748
    Då är hojen såld! tror jag.. Blir inget fören nästa säsong.

    Imorgon är Fredrik Noren tillbaka från skadan förövrigt och ska köra AMA nationals i Redbud. Första heatet börjar kl 19:00. Vet inte om 250 eller 450 kör först, brukar vara 450. Noren kör 450 klassen.

    http://www.allisports.com/motocross/live

  9. #1749
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Då är hojen såld! tror jag.. Blir inget fören nästa säsong.

    Imorgon är Fredrik Noren tillbaka från skadan förövrigt och ska köra AMA nationals i Redbud. Första heatet börjar kl 19:00. Vet inte om 250 eller 450 kör först, brukar vara 450. Noren kör 450 klassen.

    http://www.allisports.com/motocross/live
    19.00 svensk tid då? Isåfall blir de o kolla!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #1750
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    19.00 svensk tid då? Isåfall blir de o kolla!
    Svensk tid yes!

  11. #1751
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Svensk tid yes!
    Får bli att kolla på de då! Nationals är så jävla kul o se på!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #1752
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Får bli att kolla på de då! Nationals är så jävla kul o se på!
    Men dom visar bara första heaten live på sidan. Vill man se andra får man ladda ner och då är det dom slicknick610 laddat upp på tpb man ska gå på

  13. #1753
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Men dom visar bara första heaten live på sidan. Vill man se andra får man ladda ner och då är det dom slicknick610 laddat upp på tpb man ska gå på
    Okej så man får bara se första gratis? Och sedan tanka när allt är klart
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  14. #1754
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    tjena. jag har nu sålt dracen och jobbat så nu har jag tänkt köpa hoj. jag har 20.000 att köpa hoj för och kan inte sträcka mig över det, möjligtvis någon tusenlapp. men jag behöver köptips! jag ska ha en 450 4-t, och vill ha en driftsäker hoj som inte behöver bytas kolv på konstant. att serva och byta olja, ställa ventiler och luftfilter osv är inga problem, men vill inte ha en hoj som går ca 50h innan man måste byta kolv. så därför har jag funderat på enduro. vad säger ni, har ni några tips på en hoj som kan vara lämplig för mig? jag har kört mycket cross och tycker att 450 4-t känns lämpligt! jag är väldigt insnöad på ktm exc 450.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #1755
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tjena. jag har nu sålt dracen och jobbat så nu har jag tänkt köpa hoj. jag har 20.000 att köpa hoj för och kan inte sträcka mig över det, möjligtvis någon tusenlapp. men jag behöver köptips! jag ska ha en 450 4-t, och vill ha en driftsäker hoj som inte behöver bytas kolv på konstant. att serva och byta olja, ställa ventiler och luftfilter osv är inga problem, men vill inte ha en hoj som går ca 50h innan man måste byta kolv. så därför har jag funderat på enduro. vad säger ni, har ni några tips på en hoj som kan vara lämplig för mig? jag har kört mycket cross och tycker att 450 4-t känns lämpligt! jag är väldigt insnöad på ktm exc 450.
    Skippa KTM, köp en Honda.
    Kolven går lätt att köra med uppåt en 80 - 90 timmars slö körning.
    Ligger du varvstopp varvet runt slits sakerna självklart mer.
    Något äldre 450s är rätt billiga, du kan hitta en CRF450 - 07a för runt 20 lax beroende på skick.

  16. #1756
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Skippa KTM, köp en Honda.
    Kolven går lätt att köra med uppåt en 80 - 90 timmars slö körning.
    Ligger du varvstopp varvet runt slits sakerna självklart mer.
    Något äldre 450s är rätt billiga, du kan hitta en CRF450 - 07a för runt 20 lax beroende på skick.
    nu är det så att jag vill ha enduro just för att intervallerna är längre mellan service med en enduro. du kan ju köra 250h på org kolven i en exc 450-04.
    jag ska ju inte köra seriöst, jag ska köra skog och leka i grustag osv, och vill ha en hoj jag inte behöver serva efter varje körning.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #1757
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nu är det så att jag vill ha enduro just för att intervallerna är längre mellan service med en enduro. du kan ju köra 250h på org kolven i en exc 450-04.
    jag ska ju inte köra seriöst, jag ska köra skog och leka i grustag osv, och vill ha en hoj jag inte behöver serva efter varje körning.
    Är det verkligen så? Det är ju exakt samma motor bara att enduro's är utrustade med lampor osv. Serviceintervallerna är likadana bara att dem körs olika. Om du skaffar dig en crosshoj och kör likadant som en enduro så är de ingen skillnad på intervallerna.
    Som Oscar säger så skulle jag också satsar på en CRF450 om det nu ska vara en 450, eventuellt Kawasaki
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #1758
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Är det verkligen så? Det är ju exakt samma motor bara att enduro's är utrustade med lampor osv. Serviceintervallerna är likadana bara att dem körs olika. Om du skaffar dig en crosshoj och kör likadant som en enduro så är de ingen skillnad på intervallerna.
    Som Oscar säger så skulle jag också satsar på en CRF450 om det nu ska vara en 450, eventuellt Kawasaki
    Enduro hojjar är ju för det mesta lite tröttare, andra pipor osv.. Varvar säkert mindre och går såklart inte lika hårt.
    Men om man skulle köra en endurohojj som en crosshojj tror jag att de skulle slitas ungefär lika mycket.

    Jag hade köpt en CRF450, och om du nu vill ha enduro hade jag köpt en CRF450X, kom f.ö ut en CRF450X -06a för 20.000 för några dagar sen!

  19. #1759
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Enduro hojjar är ju för det mesta lite tröttare, andra pipor osv.. Varvar säkert mindre och går såklart inte lika hårt.
    Men om man skulle köra en endurohojj som en crosshojj tror jag att de skulle slitas ungefär lika mycket.

    Jag hade köpt en CRF450, och om du nu vill ha enduro hade jag köpt en CRF450X, kom f.ö ut en CRF450X -06a för 20.000 för några dagar sen!
    Just de ja! Pappa hade ju en jävla endurohoj förut och den var fan så mycket tröttare än min 250 nu. Men crosshoj slits ändå inte mer om man kör enduro med den, för då kör man ju likadant!

    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    bara för ni (?) har Honda så är det bäst enligt er? en KTM funkar nog lika bra!
    Min farsa har haft KTM som jag också kört på en del, och den var långt ifrån lika skön som min Honda är idag
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #1760
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    bara för ni (?) har Honda så är det bäst enligt er? en KTM funkar nog lika bra!
    Här har du också en lista på de bästa 450 också genom åren

    http://www.mxreview.se/listan-med-de-basta-crossarna/

    04-05 och 07-08 är CRF bäst, och de är mellan dem årsmodellerna man köper 450 för 20k
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #1761
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Enduro hojjar är ju för det mesta lite tröttare, andra pipor osv.. Varvar säkert mindre och går såklart inte lika hårt.
    Men om man skulle köra en endurohojj som en crosshojj tror jag att de skulle slitas ungefär lika mycket.

    Jag hade köpt en CRF450, och om du nu vill ha enduro hade jag köpt en CRF450X, kom f.ö ut en CRF450X -06a för 20.000 för några dagar sen!
    bara för ni (?) har Honda så är det bäst enligt er? en KTM funkar nog lika bra!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  22. #1762
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Här har du också en lista på de bästa 450 också genom åren

    http://www.mxreview.se/listan-med-de-basta-crossarna/

    04-05 och 07-08 är CRF bäst, och de är mellan dem årsmodellerna man köper 450 för 20k
    +1 !
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    bara för ni (?) har Honda så är det bäst enligt er? en KTM funkar nog lika bra!
    Så du tror att jag impulsköpte en Honda för att sedan kunna säga att den är bäst p.g.a att jag har en?
    Jag köpte en Honda för att det är vad jag hörde var bäst inom den prislappen jag hade, jag ångrar inte en sekund att jag köpte min CRF250 - 06.
    Sen fungerar såklart en KTM lika bra, om man nu har lust att ägna mer tid åt onödig service samt pilla med grejjer som håller sämre kvalité.

  23. #1763
    KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    vallentuna
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    +1 !

    Så du tror att jag impulsköpte en Honda för att sedan kunna säga att den är bäst p.g.a att jag har en?
    Jag köpte en Honda för att det är vad jag hörde var bäst inom den prislappen jag hade, jag ångrar inte en sekund att jag köpte min CRF250 - 06.
    Sen fungerar såklart en KTM lika bra, om man nu har lust att ägna mer tid åt onödig service samt pilla med grejjer som håller sämre kvalité.
    effekt är viktigare en hållbarhet nej men känner fyra stycken som tävlar/ har tävlat med ktm ingen av dom har haft ett enda problem? min har ju funkat fint som fan för utom att vevstagslagret gick efter cirka 75tim varvstoppning och tävlings körning av förra ägaren

  24. #1764
    Citat Ursprungligen postat av dt-X Mannen Visa inlägg
    effekt är viktigare en hållbarhet nej men känner fyra stycken som tävlar/ har tävlat med ktm ingen av dom har haft ett enda problem? min har ju funkat fint som fan för utom att vevstagslagret gick efter cirka 75tim varvstoppning och tävlings körning av förra ägaren
    Just därför man köper Honda och får både och
    Jo såklart de funkar lika bra, men man ser att KTM har snålat på vissa saker Och att växellådsoljan och motoroljan är samma är ju helt cp
    Såklart att alla stora märken håller bra kvalitet, inget märke är skit.
    Men vad jag har hört ska Honda vara bäst, och utifrån mina erfarenheter tvivlar jag inte en sekund på att det stämmer

  25. #1765
    KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    vallentuna
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Just därför man köper Honda och får både och
    Jo såklart de funkar lika bra, men man ser att KTM har snålat på vissa saker Och att växellådsoljan och motoroljan är samma är ju helt cp
    Såklart att alla stora märken håller bra kvalitet, inget märke är skit.
    Men vad jag har hört ska Honda vara bäst, och utifrån mina erfarenheter tvivlar jag inte en sekund på att det stämmer
    tycker alla verkar vara snarlika. Men det måste ju vara bra eftersom dom har behållit det till dom nyare modellerna oxå :/ alla tycker olika men jag står fasst vid att yamaha måste hålla bäst och att ktm har bäst effekt!

  26. #1766

  27. #1767

  28. #1768
    Citat Ursprungligen postat av dt-X Mannen Visa inlägg
    tycker alla verkar vara snarlika. Men det måste ju vara bra eftersom dom har behållit det till dom nyare modellerna oxå :/ alla tycker olika men jag står fasst vid att yamaha måste hålla bäst och att ktm har bäst effekt!
    Tror de håller lika bra hela bunten, beror nog mest på körningen!
    Varför skulle Yamahas hålla bättre? Och hur kan du säga att KTMs har bäst effekt när du inte har testat någon annan?

    Har du hämtat ut moppen än förresten? Eller fått veta något om straffet?

  29. #1769
    KrängHängs avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    vallentuna
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Tror de håller lika bra hela bunten, beror nog mest på körningen!
    Varför skulle Yamahas hålla bättre? Och hur kan du säga att KTMs har bäst effekt när du inte har testat någon annan?

    Har du hämtat ut moppen än förresten? Eller fått veta något om straffet?
    för att yamaha har låg effekt och är det största märket/mest capital att lägga på tekniker o liknande men alla märken är nog typ lika:/ jag tycker ktm verkar sattsa mest på att utveckla ny grejer. vissa funkar bra vissa mindre t.ex samma olja i vxllåda och motor.

    ska hämta den imorgon inget om straffet enu!

  30. #1770
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    dom behöver inte ha flera olika oljor om filtreringssystemet är bra.
    Sant, men största delen av skiten kommer ändå från v.lådan, därför tycker jag att man ska ha 2 separata system - som på de Japanska hojjarna.
    Citat Ursprungligen postat av dt-X Mannen Visa inlägg
    för att yamaha har låg effekt och är det största märket/mest capital att lägga på tekniker o liknande men alla märken är nog typ lika:/ jag tycker ktm verkar sattsa mest på att utveckla ny grejer. vissa funkar bra vissa mindre t.ex samma olja i vxllåda och motor.

    ska hämta den imorgon inget om straffet enu!
    Jag tror inte effekten dödar grejerna, 1 hk hit eller dit.. Tror snarare det beror på hur man servar grejerna samt att allt håller tätt/är av bra material som håller liv i motorn.
    KTM har inte gjort någon stor motoruppdatering på sin SX250F mellan 2006 - 2011, det ända de gjorde var att ändra vissa saker i motorn på sin -09a.
    Sen tror jag nog att alla de stora företagen har parra så det räcker, iaf om de är villiga att satsa lite

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in