Sidan 64 av 73 Första ... 14546263646566 ... Sista
  1. #1891
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Lika bra att byta! Ska byta på min med nu snart

    Har ni några bra sidor med feta dekalkitt på lager?
    mjo, jobbigt att åka 4t när det kommer till att byta kolv..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #1892

  3. #1893
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    mjo, jobbigt att åka 4t när det kommer till att byta kolv..
    Vrf är det så mycke svårare på en 4t? Ser inga som helst problem mere.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  4. #1894
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vafan de är ju enkelt på ktm.
    ah det vet jag väl, men jobbigt ändå. tar ju ändå en stund. av med kåpor och tank(iofs på 2t med), sen ska motorn ur ramen. kamkedja ska bytas på samma gång. motorn ska sättas ihop rätt med kam och allt det där, mycket mer att tänka på än att byta på en 2t, på en 2t tar det max 30 min.
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vrf är det så mycke svårare på en 4t? Ser inga som helst problem mere.
    mer att hålla rätt på. köper du dig en sån hoj så förstår du. iofs har jag kunskapen till det, men är ändå inte lika lätt som på en 2t.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #1895
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ah det vet jag väl, men jobbigt ändå. tar ju ändå en stund. av med kåpor och tank(iofs på 2t med), sen ska motorn ur ramen. kamkedja ska bytas på samma gång. motorn ska sättas ihop rätt med kam och allt det där, mycket mer att tänka på än att byta på en 2t, på en 2t tar det max 30 min.

    mer att hålla rätt på. köper du dig en sån hoj så förstår du. iofs har jag kunskapen till det, men är ändå inte lika lätt som på en 2t.
    Va äre för hojj då?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  6. #1896
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Va äre för hojj då?
    exc 450.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #1897
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Yeah, angående min hoj igen då, *****!

    Lämnade som sagt in den till Honda city där de konstaterade att en skruv som höll ihop motorhalvorna hade skruvats ut och skrapat sönder min tändning, ny tändning gick på 2700 + arbetskostnad.
    Mekanikern får igång hojen men den är fortfarande svårtstartad och konstaterar att det låter konstigt från motorn, han trodde eventuellt på att toppen rasat, kanske även ventilerna.
    Den enda mekaniker som jobbar med crossar på Honda city har inte tid att BÖRJA mecka på min hoj igen förrän i NOVEMBER!!!. Fuck den här säsongen..

    När ska min otur vända? Kan hålla er uppdaterade om ni vill..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #1898
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Yeah, angående min hoj igen då, *****!

    Lämnade som sagt in den till Honda city där de konstaterade att en skruv som höll ihop motorhalvorna hade skruvats ut och skrapat sönder min tändning, ny tändning gick på 2700 + arbetskostnad.
    Mekanikern får igång hojen men den är fortfarande svårtstartad och konstaterar att det låter konstigt från motorn, han trodde eventuellt på att toppen rasat, kanske även ventilerna.
    Den enda mekaniker som jobbar med crossar på Honda city har inte tid att BÖRJA mecka på min hoj igen förrän i NOVEMBER!!!. Fuck den här säsongen..

    När ska min otur vända? Kan hålla er uppdaterade om ni vill..
    gör som pontakoj säger. sedan så tycker jag du väntar och får din fixad, sedan så säljer du den och köper dig någon annan hoj som förhoppningsvis inte är meckad av någon som inte kan. sådär mycket problem ska inte en hoj ha!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #1899
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Yeah, angående min hoj igen då, *****!

    Lämnade som sagt in den till Honda city där de konstaterade att en skruv som höll ihop motorhalvorna hade skruvats ut och skrapat sönder min tändning, ny tändning gick på 2700 + arbetskostnad.
    Mekanikern får igång hojen men den är fortfarande svårtstartad och konstaterar att det låter konstigt från motorn, han trodde eventuellt på att toppen rasat, kanske även ventilerna.
    Den enda mekaniker som jobbar med crossar på Honda city har inte tid att BÖRJA mecka på min hoj igen förrän i NOVEMBER!!!. Fuck den här säsongen..

    När ska min otur vända? Kan hålla er uppdaterade om ni vill..
    Köp någon billig gammal 2taktare sålänge

  10. #1900
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gör som pontakoj säger. sedan så tycker jag du väntar och får din fixad, sedan så säljer du den och köper dig någon annan hoj som förhoppningsvis inte är meckad av någon som inte kan. sådär mycket problem ska inte en hoj ha!
    Nej varför? Nu är den ju typ helrenoverad redan av proffs så ingen idé o byta nu

    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Köp någon billig gammal 2taktare sålänge
    Nää kör pappas hoj istället
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #1901
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nej varför? Nu är den ju typ helrenoverad redan av proffs så ingen idé o byta nu
    för om toppen rasat och ventilerna slått i kolv så finns ju risk att kolv och vev/lager tagit stryk också. låter som du knappt provkört din hoj sen du köpte den
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #1902
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Yeah, angående min hoj igen då, *****!

    Lämnade som sagt in den till Honda city där de konstaterade att en skruv som höll ihop motorhalvorna hade skruvats ut och skrapat sönder min tändning, ny tändning gick på 2700 + arbetskostnad.
    Mekanikern får igång hojen men den är fortfarande svårtstartad och konstaterar att det låter konstigt från motorn, han trodde eventuellt på att toppen rasat, kanske även ventilerna.
    Den enda mekaniker som jobbar med crossar på Honda city har inte tid att BÖRJA mecka på min hoj igen förrän i NOVEMBER!!!. Fuck den här säsongen..

    När ska min otur vända? Kan hålla er uppdaterade om ni vill..
    Du får skylla dig själv att du köpte Honda... Nä men säsongen är ju ändå över, men tänk på mig får inte köra något fordon inte ens cykel förräns i mars.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  13. #1903

  14. #1904
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    för om toppen rasat och ventilerna slått i kolv så finns ju risk att kolv och vev/lager tagit stryk också. låter som du knappt provkört din hoj sen du köpte den
    Har somsagt fortfarande inte lagt ut så mycket pengar som jag kan sälja den för så än så länge betalar jag fortfarande renoveringen Nej knappt, c:a 2-3h sen jag köpte den i maj

    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Du får skylla dig själv att du köpte Honda... Nä men säsongen är ju ändå över, men tänk på mig får inte köra något fordon inte ens cykel förräns i mars.
    Du har ingen som helst koll, du får skylla dig själv!

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hade han haft en KTM så kunde han ha fixat den själv. simple as fuck.
    märks ju att du har 0 koll inom motocross iallafall, alla snackar skit om KTM, det är så jävla kass kvalitét på allting, förutom då att ventilerna är lätta att ställa in, resten suger!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #1905
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har somsagt fortfarande inte lagt ut så mycket pengar som jag kan sälja den för så än så länge betalar jag fortfarande renoveringen Nej knappt, c:a 2-3h sen jag köpte den i maj



    Du har ingen som helst koll, du får skylla dig själv!



    märks ju att du har 0 koll inom motocross iallafall, alla snackar skit om KTM, det är så jävla kass kvalitét på allting, förutom då att ventilerna är lätta att ställa in, resten suger!
    Haha vänta va? Vadå ingen koll? Har inte du en honda 250f?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  16. #1906
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Haha vänta va? Vadå ingen koll? Har inte du en honda 250f?
    Jo men du säger att Honda är skit? Du suger, varför ser jag dig skriva överallt om saker du inte har någon koll om?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #1907
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har somsagt fortfarande inte lagt ut så mycket pengar som jag kan sälja den för så än så länge betalar jag fortfarande renoveringen Nej knappt, c:a 2-3h sen jag köpte den i maj





    märks ju att du har 0 koll inom motocross iallafall, alla snackar skit om KTM, det är så jävla kass kvalitét på allting, förutom då att ventilerna är lätta att ställa in, resten suger!
    okej. kass kvalité? kan ju säga att polarns 450sx gått över 300h utan att motorn har blivit öppnad.det är kvalité! medans ni andra åker max 80 timmar och sen ska motorn renoveras. endast bytt olja, luftfilter och oljefilter. han har aldrig haft några problem förutom att kedja och drev samt bromsskivor blivit slitna. har du haft ktm? jag har heller aldrig haft några problem med min och inte mina polare heller som åkt ktm. trött på att folk säger att allt annat än det dom själva åker är skit.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #1908

  19. #1909
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jo men du säger att Honda är skit? Du suger, varför ser jag dig skriva överallt om saker du inte har någon koll om?
    Kommer aldrig säga något annat än kawasaki äger.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  20. #1910
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej. kass kvalité? kan ju säga att polarns 450sx gått över 300h utan att motorn har blivit öppnad.det är kvalité! medans ni andra åker max 80 timmar och sen ska motorn renoveras. endast bytt olja, luftfilter och oljefilter. han har aldrig haft några problem förutom att kedja och drev samt bromsskivor blivit slitna. har du haft ktm? jag har heller aldrig haft några problem med min och inte mina polare heller som åkt ktm. trött på att folk säger att allt annat än det dom själva åker är skit.
    Han kanske har tur eller nått,vafan vet jag. Motorerna verkar hålla bra på KTM men allt annat är skräp, ja, min familj har ägt KTM, rättare sagt min farsa(har själv åkt med den flertal gånger) den hade gått 270 timmar ungefär och motorn började rassla lite konstigt osv. En bit av bakramen knäcktes och gick av när man lutade hojen mot väggen? Kvalitét? Nej..
    Lite fler exempel på KTM's pissbyggen är t.ex. Pimpoped@mnf's kusin som kör ktm 250 och var med om en olycka på banan där jag uppfattat att hela ramen vart typ skev och jävlig..
    Fler exempel då:
    http://www.youtube.com/watch?v=WtUj3...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=nTLnk...eature=related
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #1911
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hahaha experten serru. vad ja vet så funkar perrys KTM skitfint. och din är jämt inne på verkstad. liten hycklare?

    eller äre du som inte kan skruva?

    aja jag tänker inte tjafsa me dig. I'm out.
    Jag har inte skruvat någonting med min hoj, förra ägaren som tabbade sig, därför den är inne på verkstad hela tiden. Okej bara för att perry's hoj fungerar så är alla ktm bra..

    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Kommer aldrig säga något annat än kawasaki äger.
    för du bara ägt en kawasaki eller?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #1912
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Han kanske har tur eller nått,vafan vet jag. Motorerna verkar hålla bra på KTM men allt annat är skräp, ja, min familj har ägt KTM, rättare sagt min farsa(har själv åkt med den flertal gånger) den hade gått 270 timmar ungefär och motorn började rassla lite konstigt osv. En bit av bakramen knäcktes och gick av när man lutade hojen mot väggen? Kvalitét? Nej..
    Lite fler exempel på KTM's pissbyggen är t.ex. Pimpoped@mnf's kusin som kör ktm 250 och var med om en olycka på banan där jag uppfattat att hela ramen vart typ skev och jävlig..
    Fler exempel då:
    http://www.youtube.com/watch?v=WtUj3...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=nTLnk...eature=related
    han på första videon hade fabriksfel på sin hoj. den andra vet jag inte med, men antagligen fabriksfel där också. en bakram kan knäckas på vilken hoj som helst, och gick den av för att han lutade den mot väggen har den garanterat fått stryk tidigare och materialet spruckit.
    vad hade han för årsmod på sin hoj då? 270h är ganska mycket. han hade nog inte bara tur, han jag köpte min hoj av hade en polare med sig som körde ktm 525 och den hade gått över 300, han körde enduro och sa att de flesta han kör med har kört över 300 utan att röra motorn, det tycker inet jag är dålig kvalité.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #1913

  24. #1914
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    han på första videon hade fabriksfel på sin hoj. den andra vet jag inte med, men antagligen fabriksfel där också. en bakram kan knäckas på vilken hoj som helst, och gick den av för att han lutade den mot väggen har den garanterat fått stryk tidigare och materialet spruckit.
    vad hade han för årsmod på sin hoj då? 270h är ganska mycket. han hade nog inte bara tur, han jag köpte min hoj av hade en polare med sig som körde ktm 525 och den hade gått över 300, han körde enduro och sa att de flesta han kör med har kört över 300 utan att röra motorn, det tycker inet jag är dålig kvalité.
    Enligt dig låter det som att alla KTM som går sönder är fabriksfel? Han hade en 03:a som hade gått 270h. Och nej den hade inte fått skador innan, den sprack när den lutades mot väggen och gick sedan av när den stod lutad över natten?

    Lennart: Du verkar vara helt dum i huvudet? Hondan står INTE på verkstad för den gått sönder av naturlig orsak, den mänskliga faktorn har klantat sig i mitt fall, DÄRFÖR är den på verkstad, är du inte läskunnig människa?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  25. #1915
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Enligt dig låter det som att alla KTM som går sönder är fabriksfel? Han hade en 03:a som hade gått 270h. Och nej den hade inte fått skador innan, den sprack när den lutades mot väggen och gick sedan av när den stod lutad över natten?

    Lennart: Du verkar vara helt dum i huvudet? Hondan står INTE på verkstad för den gått sönder av naturlig orsak, den mänskliga faktorn har klantat sig i mitt fall, DÄRFÖR är den på verkstad, är du inte läskunnig människa?
    jag sa att den första var fabriksfel, och antagligen den andra också. 03an är iallafall känd för att ha dålig topp på ktm när det gäller 4t. den kanske inte hade synliga skador, men någonting var garanterat fel eftersom den gick av, bakramarna är inte byggda av plast och går inte av utan anledning. och är du säker på att den aldrig under sina år åkt i backen, slagit i någonting eller att någon kört omkull med hojen? det kan räcka för att den ska spricka, och så går den sedan av för minsta lilla påfrestning. somsagt, ktm bygger inte ramar i plast. om vi nu ska vara sådär, så kan ju jag påstå att honda är sämsta hojen som finns eftersom min gamla cr125a skar? det beror helt på föraren, en välbehållen hoj pajar inte utan anledning. hade det varit sådana fel på ktm hade dom inte ens fått sälja hojarna.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #1916
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Kawasaki, Suzuki, Honda, KTM, Yamaha, alla är bra märken, inget märke är väl bevisat bättre än något annat.

    Filip "den sprack när den lutades mot väggen och gick sedan av när den stod lutad över natten" det där är ju inte sannolikt, men OM det nu har hänt så kunde det ju lika gärna hända ett annat märke också.
    Det är ju knappast så att KTM har byggt ramen så att den ska klara extrema påfrestningar från alla håll på bana, och sen bara bli som spaghetti och vika sig när den står stilla mot en vägg.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  27. #1917
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Kawasaki, Suzuki, Honda, KTM, Yamaha, alla är bra märken, inget märke är väl bevisat bättre än något annat.

    Filip "den sprack när den lutades mot väggen och gick sedan av när den stod lutad över natten" det där är ju inte sannolikt, men OM det nu har hänt så kunde det ju lika gärna hända ett annat märke också.
    Det är ju knappast så att KTM har byggt ramen så att den ska klara extrema påfrestningar från alla håll på bana, och sen bara bli som spaghetti och vika sig när den står stilla mot en vägg.
    Fråga lite folk som är väldigt insatta i motocross vad dem tycker om KTM, var på arbetsdag på min lokala crossbana nu i söndags och INGEN där skulle någonsin köpa en KTM, det kan knappast vara en slump, men skitsamma!
    Alla märken är bra/dåliga på sitt sätt, orkar inte diskutera mer.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #1918
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Kawasaki, Suzuki, Honda, KTM, Yamaha, alla är bra märken, inget märke är väl bevisat bättre än något annat.

    Filip "den sprack när den lutades mot väggen och gick sedan av när den stod lutad över natten" det där är ju inte sannolikt, men OM det nu har hänt så kunde det ju lika gärna hända ett annat märke också.
    Det är ju knappast så att KTM har byggt ramen så att den ska klara extrema påfrestningar från alla håll på bana, och sen bara bli som spaghetti och vika sig när den står stilla mot en vägg.
    precis. en hoj faller inte bara ihop som om den var byggd av plast..
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Fråga lite folk som är väldigt insatta i motocross vad dem tycker om KTM, var på arbetsdag på min lokala crossbana nu i söndags och INGEN där skulle någonsin köpa en KTM, det kan knappast vara en slump, men skitsamma!
    Alla märken är bra/dåliga på sitt sätt, orkar inte diskutera mer.
    låter mer som någonting dom fått för sig. jag vill kalla det fanboys, alla verkar ju rekommendera de hojarna dom själv åker. själv har jag ingenting särskilt emot nåt märke, är faktiskt ganska sugen på en crf450.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #1919
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Fråga lite folk som är väldigt insatta i motocross vad dem tycker om KTM, var på arbetsdag på min lokala crossbana nu i söndags och INGEN där skulle någonsin köpa en KTM, det kan knappast vara en slump, men skitsamma!
    Alla märken är bra/dåliga på sitt sätt, orkar inte diskutera mer.
    Dock ligger det många KTM på topp i serierna.
    Det är la lite konstigt, att elit-förarna väljer det kassaste märket i världshistorien, men vad vet jag. Dom kanske väljer det dåligaste för att det ska vara mer sport, för att dom då måste vara oroliga för att crossen ska ramla ihop när som helst. Låter ju inte logiskt för mig, menmen.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  30. #1920

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in