1. #1

    Båtolja i moped

    Jag hittade en massa 2-takts olja till utombordare i garaget och tänkte fylla på moppen med det. Min pappa påstår att den oljan ska brinna vid lägre temperatur. Moppen är en original dt50, dvs vätskekyld am6. Oljan borde väl funka till den?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag hittade en massa 2-takts olja till utombordare i garaget och tänkte fylla på moppen med det. Min pappa påstår att den oljan ska brinna vid lägre temperatur. Moppen är en original dt50, dvs vätskekyld am6. Oljan borde väl funka till den?
    '

    Om motorn går lite för varmt tror jag oljan brinner upp innan den gjort sitt jobb.


  3. #3

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Jag körde med castrol utombords olja förr, funkade klockrent. Olja som olja, båda är till 2-takt. Ända är väl att det skulle smörja ytterst lite bättre än vanlig olja.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Denna fråga var uppe på ett annat forum så sent som igår. Det var inte du som ställde den där?
    http://www.twostrokerider.se/forum/v...7f6b574cc5ef12

    citerar ett svar därifrån:
    Det funkar väll att köra på men inget att rekommendera, olja till utombordare är gjorda för låga/lägre varvtal och en båtmotor jobbar på samma varv nästan hela tiden+ att det går mycket tyngre att driva en båt än en moped...

    Men det går ju att köra på men eftersom att dom gör en specielolja för utombordare så är den ju just tänkt till att användas till utombordare
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Denna fråga var uppe på ett annat forum så sent som igår. Det var inte du som ställde den där?
    http://www.twostrokerider.se/forum/v...7f6b574cc5ef12

    citerar ett svar därifrån:
    Det funkar väll att köra på men inget att rekommendera, olja till utombordare är gjorda för låga/lägre varvtal och en båtmotor jobbar på samma varv nästan hela tiden+ att det går mycket tyngre att driva en båt än en moped...

    Men det går ju att köra på men eftersom att dom gör en specielolja för utombordare så är den ju just tänkt till att användas till utombordare
    Bannad där så jag kan inte ens se deras sida.
    Jag väntar nog tills jag köpt olja gjord för vanliga 2-taktsmotorer då, har ändå inte försäkrat moppen än så kan inte använda den.

  6. #6
    Jag kör alltid på 2-takts olja till utombordare mycket billigare ryker mindre Det fungerar kanon!
    När olyckan är framme är jag redan förbi..

  7. #7

  8. #8
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    de funkar , polaren körde på de o sen luktar de bra gött också
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Bannad där så jag kan inte ens se deras sida.
    Jag väntar nog tills jag köpt olja gjord för vanliga 2-taktsmotorer då, har ändå inte försäkrat moppen än så kan inte använda den.
    hur lyckades du bli bannad? O.o

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av flaka-power Visa inlägg
    hur lyckades du bli bannad? O.o
    Jag sa att jag våldtog roxxen96's morsa med en trädildo och var uppkäftig mot bensinballe.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag sa att jag våldtog roxxen96's morsa med en trädildo och var uppkäftig mot bensinballe.
    ok...... O.o

  12. #12
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag sa att jag våldtog roxxen96's morsa med en trädildo och var uppkäftig mot bensinballe.
    hahahahaha xD
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag sa att jag våldtog roxxen96's morsa med en trädildo och var uppkäftig mot bensinballe.
    HAHAHAH skön......

  14. #14
    Lånar denna tråden lite.. Jag tänkte byta växellådsolja på min moppe.. Hade bara olja till växel där det stog T55 80W/9.. Går det å köra på i växellåda?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in