1. #1

    Question moppen stannade

    Var ute och körde nyss och helt plötsligt så stannade moppen, det tog ungefär 5 min att få den att starta. Jag glömde bensinkranen på inatt, beror det på det?

    tack på förhand


    (Jag är helt ny till mopeder osv, därför jag frågar dessa noobfrågor! :-))

  2. #2
    Bump, snälla svara någon? :*P

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av minisjofisk Visa inlägg
    Bump, snälla svara någon? :*P
    vad har du för moppe till att börja med ?!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av jakob Visa inlägg
    vad har du för moppe till att börja med ?!
    peugeot snake furious -08

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av minisjofisk Visa inlägg
    peugeot snake furious -08
    Ja okej
    är svårt att veta exakt vad som är fel, kan vara många saker!
    Har du haft problem med den nyligen? Om inte så beror stoppet säkert på att du glömde stänga bensinkranen

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av jakob Visa inlägg
    Ja okej
    är svårt att veta exakt vad som är fel, kan vara många saker!
    Har du haft problem med den nyligen? Om inte så beror stoppet säkert på att du glömde stänga bensinkranen
    Om du kollar i min andra tråd så är det det enda som jag haft problem med, men folk sa ju att det var lugnt.

    tack för svar!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av minisjofisk Visa inlägg
    Om du kollar i min andra tråd så är det det enda som jag haft problem med, men folk sa ju att det var lugnt.

    tack för svar!
    Jaha okej!
    Lugnt du

  8. #8
    Nu var jag ute och körde igen och efter cirka 20 meter så börjar det skramla i motorkåpan (jag kanske inbillar mig) och den varvar ner och sedan drar på igen även fast jag håller jämn gas, efter att ha hoppat från högvarv till lågvarv ett par gånger så lägger den av och det går inte att starta den med elstarten. När man försöker kicka så går det inte heller om du inte väntar cirka 2 min. Detta fortsätter hela tiden och vägrar sluta. Snälla hjälp mig, förstår inte vad som är fel

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Om du tycker att det låter från variatorn så är det en fördel att ta bort kåpan och se hur det ser ut.

  10. #10
    Peugeot är kända att skrammla

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Om du tycker att det låter från variatorn så är det en fördel att ta bort kåpan och se hur det ser ut.
    Saken är ju att igår så inträffade detta - http://www.moppenet.nu/showthread.ph...or-s%C3%B6nder men folk i tråden sa ju att det inte spelade nån roll. Gör det de egentligen?

  12. #12
    ingen som vet nåt?

  13. #13
    Snälla hjälp mig..

  14. #14
    7 dagar mellan bump inte cirka 10 minuter lugna dig pojk.

  15. #15
    Att dra av en liten plastbit på en kylarfläkt spelar ingen roll. Hur hårt satt ni dit variatorn om ni nu har tagit loss den? Det kan vara så att muttern har skramlat loss av vibraioner.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Att dra av en liten plastbit på en kylarfläkt spelar ingen roll. Hur hårt satt ni dit variatorn om ni nu har tagit loss den? Det kan vara så att muttern har skramlat loss av vibraioner.
    Vi fick aldrig av den, vi satt tillbaka kåpan igen och började köra

  17. #17
    Nej det är INTE för att du glömde bensinkranen på isåfall hade den inte ens startat pga att den blivit sur.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in