1. #1
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217

    Problem med senda D50B0 låda.

    Tja, igår så bytte vi olja i derbin. Läste användar manualen på derbis hemsida, där stod det att man skulle ha 650 ml av 10w40 halvsyntet.

    problemet e att då började växellådan läcka? inte helt säker från vart den läckte från, men antingen från vevhusventilationen elr urtappningsskruven(?) under motorn. Skruven där under sitter så hårt den kan.

    Värt att notera kanske e att jag råkade hälla lite för mkt, kanske 30-40 ml extra?

    men min farsa testade att skruva ut nivåpluggen från sidan, och då rann det ut ca 500 ml?! Ska jag fylla på lite igen elr ska jag köra med runt 150ml i lådan?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    trodde folket på mnf kunde nåt..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3
    Ställ mopeden rakt , Skruva ut nivåpluggen och fyll på tills det rinner ut. Skruva fast igen och fyll i lite extra...

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Ställ mopeden rakt , Skruva ut nivåpluggen och fyll på tills det rinner ut. Skruva fast igen och fyll i lite extra...
    tack för svar, körde på det nu, verkar funka bra, fast får hoppas på att lådan inte rasar
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    tack för svar, körde på det nu, verkar funka bra, fast får hoppas på att lådan inte rasar
    Den kan inte rasa pga oljan nu eftersom den smörjer ju lådan men kan ju rasa om någon kugg eller något är trasigt. Men håller väl tummarna för dig!

  6. #6
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Den kan inte rasa pga oljan nu eftersom den smörjer ju lådan men kan ju rasa om någon kugg eller något är trasigt. Men håller väl tummarna för dig!
    menade mer ifall man faktiskt ska ha mer olja men det märker man sen isf..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #7
    Om du satte i en tunnare olja än förut så kan det börja läcka om packboxarna precis höll för den tjockare oljan.

  8. #8
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    Om du satte i en tunnare olja än förut så kan det börja läcka om packboxarna precis höll för den tjockare oljan.
    sitter 10w40 i nu, antagligen samma som innan, för det är det man ska ha till lådan. Sen så läcker det inte längre, antar att det läckte ut från vevhusventilationen pga för mkt olja
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #9
    gött! ja du använder den olja man ska använda sig av men ägaren innan kanske hade någon annan XD

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in