1. #1

    blackbox till Derbi senda x-treme 07

    tja! jag har en derbi senda x-treme 07 med effektrör och undrar om någon vet hur / kan beskriva hur man kopplar in en blackbox ? , om det ens går ?,
    och i så fall vilken som är bäst att köpa ( och hyfsat enkel att koppla in själv ).

    tacksam för alla svar

    MVH albin

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    jorda svart kabel på blackbox nånstans tex i ramen, röd kabel på blackbox på röd kabel på cdi-boxen.

    köp en billig med switch, det är skit hursomhelst, så det är ingen ide att lägga stora pengar på det.
    Moppen kommer va uppe i 50 på 3an men inte orka gå framåt på 4an typ, omöjligt att ställa in på nåt vettigt sätt.
    Misstänker att den förstörde en CDI-box för mig också, så du borde tänka över det där...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    jorda svart kabel på blackbox nånstans tex i ramen, röd kabel på blackbox på röd kabel på cdi-boxen.

    köp en billig med switch, det är skit hursomhelst, så det är ingen ide att lägga stora pengar på det.
    Moppen kommer va uppe i 50 på 3an men inte orka gå framåt på 4an typ, omöjligt att ställa in på nåt vettigt sätt.
    Misstänker att den förstörde en CDI-box för mig också, så du borde tänka över det där...
    Okej tack så mycket , ska tänka över det så får jag se hur det blir

  4. #4
    kan inte mycket om blackboxar men varför är blackbox skit ?, om den går i 50 i 3:an och stryper resten av växlarna kan det väll inte skada moppen ?

  5. #5
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av albin21 Visa inlägg
    kan inte mycket om blackboxar men varför är blackbox skit ?, om den går i 50 i 3:an och stryper resten av växlarna kan det väll inte skada moppen ?
    dock tror ju inte snuten att den är original när den går så, men du kanske skulle ha blackboxen till nåt annat syfte?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    dock tror ju inte snuten att den är original när den går så, men du kanske skulle ha blackboxen till nåt annat syfte?
    men om en vanlig polis stannar en så tror jag inte dem gör något om den inte går snabbare än 50, och dedär med att den går dåligt i de sista växlarna kan man ju bara skylla på luftfiltret eller nått annat skit . men den gör altså ingen skada på moppen ?

  7. #7
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av albin21 Visa inlägg
    men om en vanlig polis stannar en så tror jag inte dem gör något om den inte går snabbare än 50, och dedär med att den går dåligt i de sista växlarna kan man ju bara skylla på luftfiltret eller nått annat skit . men den gör altså ingen skada på moppen ?
    Jag har redan sagt att den förmodligen förstörde min cdi-box...
    och dom flesta poliser vet vad blackbox är också, och man märker om det sitter en sån på moppen eller ej
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  8. #8
    okej .. tack för hjälpen

  9. #9

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av albin21 Visa inlägg
    men om en vanlig polis stannar en så tror jag inte dem gör något om den inte går snabbare än 50, och dedär med att den går dåligt i de sista växlarna kan man ju bara skylla på luftfiltret eller nått annat skit . men den gör altså ingen skada på moppen ?
    Poliser är inte dumma, dom vet exakt vad en Blackbox är och dom strippar moppen om dom misstänker en. Effektrör och Blackbox? dom ser ju att de är trimrör. + man stannar inte om man blir jagad/elr om dom vill vejja en av vägen för att kolla moppen?

  10. #10
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    kör som folk så blir du oftast inte stannad
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in