1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103

    Drac problem med setupen?

    Tjenare, har just satt på min andra motor.

    SETUP:
    Barikit 80cc
    Motorforce evulotion vev 16000
    21 Dellorto PHBG
    88 Munstycke
    12 Drevning
    Mk Prorace rör
    Stage6 Racing Lameller+Fjädrar


    Den går på halvgas men när man börjar varva lite mer då blir det "båbåbåbåbåbåbåbåbåbåbåbbåbå" sen avgas poffar den lite sen håller den på att dö. om man släpper gasen och gasar igen då går den igen? tog lös tändstiftet och kollade och de va svart så bytte till 88ans munstycke.
    nu är stiftet brunt på vissa ställen och svart på "bygeln"?...
    Men kan det va för att jag blandade i 1,5dl olja i 2,5liter bensin? kanske blir för fet blandning.

    Tkr moppen borde gå lite bättre även fast jag har lite för stort munstycke..

    vad kan de va? tack för svar!
    Senast redigerat av pussy den 2012-05-04 klockan 22:43.

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    På tok för mycket olja, tappa ur bensinen och häll i ny, 2-3% olja, och byt upp munstycket MYCKET, testa runt 115-120 till att börja med
    88 körde jag ju på derbin original med bara thrower, du måste ha mycket större med 80cc.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    På tok för mycket olja, tappa ur bensinen och häll i ny, 2-3% olja, och byt upp munstycket MYCKET, testa runt 115-120 till att börja med
    88 körde jag ju på derbin original med bara thrower, du måste ha mycket större med 80cc.
    De är ju första gången jag kör med motorn så tänkde mata på med mycket olja så de smörjs rejält! de tkr jag också är knäppt men stiftet vart ju bättre med mindre munstycke? tkr jag borde ha runt 110 iaf?

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    De är ju första gången jag kör med motorn så tänkde mata på med mycket olja så de smörjs rejält! de tkr jag också är knäppt men stiftet vart ju bättre med mindre munstycke? tkr jag borde ha runt 110 iaf?
    Men det är ju självklart att stiftet blir kolsvart direkt när du kör på 7-8% olja.
    Är det första gången så visst, kör med 3% då, möjligen 4% om du är nojjig, det räcker gott o väl. Tar du 4% så får du inte stå på tomgång många sekunder, då sotar stiften igen för dig.
    Ja, du kan testa med runt 110 först om du vill. Men jag tror du behöver lite större, men den kommer gå mycket bättre med 110 än 88 iaf!
    Vad kör du för rör förresten?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Fan vad mycket olja! Det förklarar en del, snygging :]]

  6. #6

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Men det är ju självklart att stiftet blir kolsvart direkt när du kör på 7-8% olja.
    Är det första gången så visst, kör med 3% då, möjligen 4% om du är nojjig, det räcker gott o väl. Tar du 4% så får du inte stå på tomgång många sekunder, då sotar stiften igen för dig.
    Ja, du kan testa med runt 110 först om du vill. Men jag tror du behöver lite större, men den kommer gå mycket bättre med 110 än 88 iaf!
    Vad kör du för rör förresten?
    Jo, Sant! men stiftet vart fint när jag kastade in 88! ska prova 110 när jag har kört slut på tanken! MK prorace.

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av mrp3rsson Visa inlägg
    Fan vad mycket olja! Det förklarar en del, snygging :]]
    måste ju smörja första tanken vettu!<3 emil du är så snögg!

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Inte sant, jag kör alltid på 4% oljeblandning och dom sotar inte igen!

    Vad ska man köra med igentligen har hört 2,3 och 4%?

  10. #10
    2% har jag alltid haft i min cross. Inte har den skärt och kolven var hur fin som helst vid kolvbyte.
    2% räcker.

  11. #11

  12. #12
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Inte sant, jag kör alltid på 4% oljeblandning och dom sotar inte igen!
    Min kompis tävlar i motocross, och hans ktm 85, 125 samt 144 körs på 4%, dom sotar igen direkt om dom får stå på tomgång.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  13. #13

  14. #14
    Jag kör på 3% i min 125a funkar prima
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in