Sidan 5 av 6 Första ... 3456 Sista
  1. #121

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    Ja kör med Stage6 HPC 10mm i min roxx funkar fint, men vill du ha något billigare som endå funkar är Motoforce racning ett allternativ
    Jag har haft funderingar på motoforce racing 10mm. ! har en kompis som har en sådan på sin stunt.
    Blir nog en motoforce

  3. #123
    Citat Ursprungligen postat av RoxxRobban Visa inlägg
    Jag har haft funderingar på motoforce racing 10mm. ! har en kompis som har en sådan på sin stunt.
    Blir nog en motoforce
    Motoforce racing veven duger bra, funkade hur fint som helst på min Stalker

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Motoforce racing veven duger bra, funkade hur fint som helst på min Stalker
    kan du länka ett par passande lager till den veven från twostroke ?

  5. #125
    orignial piaggio zip 99a, skule de kunna funka med blåa kopplingsfjädrar o tryckfjäder, andra vikter, membran, porta polera avgasporten,o ngt rör, visst, jag stutnar med den helt original ochgjort en sommar nu, men denna sommarren är den min o får gö hur jag vill med den, så verkar de som en go setup o bara stunta med ?

  6. #126
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av kevpiimp Visa inlägg
    orignial piaggio zip 99a, skule de kunna funka med blåa kopplingsfjädrar o tryckfjäder, andra vikter, membran, porta polera avgasporten,o ngt rör, visst, jag stutnar med den helt original ochgjort en sommar nu, men denna sommarren är den min o får gö hur jag vill med den, så verkar de som en go setup o bara stunta med ?
    Du skriver att du stuntat med den en sommar redan.. då går det ju? Vad du än ändrar från otrimmat så kommer den antagligen gå bättre så lite dum fråga måste jag säga.. Personligen tycker jag det är skönare med org rör, bra vrid i dem.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  7. #127
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Peugeot Vivacity -03

    Setup :
    Laser xPro
    Polini gröna kopplingsfjädrar
    Stage6 6,5g Vikter
    Uppborrat insug
    Andra modifikationer :
    Pegs vid dämparen
    Ska fästa pegs på ramen
    12a
    Fatbar

    Men jag funderar på att kanske skaffa ett till rör så man har när det andra går sönder men vilket rör är då bäst för stunt? Laser elr LeoVince ZX/Zx-r? Nån som har tips på nått annat jag borde fixa?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  8. #128
    den är nog den segaste moped du kan tänka dig, jag får upp den aslätt, men vill få de ännu lättare, så tänkte om ngn kunde ge mgi svar på iffall de är en hyffsad settup och köra på

  9. #129
    Citat Ursprungligen postat av kevpiimp Visa inlägg
    den är nog den segaste moped du kan tänka dig, jag får upp den aslätt, men vill få de ännu lättare, så tänkte om ngn kunde ge mgi svar på iffall de är en hyffsad settup och köra på
    Räcker med rör samt inställningar! Polera avgasporten/porta är inte värt med tanke på hur slött allt annat i din moped är, eller ja, en seriös portning skulle göra skillnad men en hemmaportning hjälper inte mycket.

  10. #130
    Citat Ursprungligen postat av kevpiimp Visa inlägg
    den är nog den segaste moped du kan tänka dig, jag får upp den aslätt, men vill få de ännu lättare, så tänkte om ngn kunde ge mgi svar på iffall de är en hyffsad settup och köra på
    om du ska stunta serriöst så tycker jag att du köper en 70 sport cylle och kör resten orginal det är det ultimata för stunt
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  11. #131
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Peugeot Vivacity -03

    Setup :
    Laser xPro
    Polini gröna kopplingsfjädrar
    Stage6 6,5g Vikter
    Uppborrat insug
    Andra modifikationer :
    Pegs vid dämparen
    Ska fästa pegs på ramen
    12a
    Fatbar

    Men jag funderar på att kanske skaffa ett till rör så man har när det andra går sönder men vilket rör är då bäst för stunt? Laser elr LeoVince ZX/Zx-r? Nån som har tips på nått annat jag borde fixa?
    ZX-R är både snyggare och bättre än vanliga ZX. Båda dessa rör är bäst för stunt enligt mig, många säger att dem är överskattade men finns ju en anledning till att de flesta väljer just dem.. Du behöver inget mer än så för att stunta.

    Citat Ursprungligen postat av kevpiimp Visa inlägg
    den är nog den segaste moped du kan tänka dig, jag får upp den aslätt, men vill få de ännu lättare, så tänkte om ngn kunde ge mgi svar på iffall de är en hyffsad settup och köra på
    Du skriver som en kratta hörru.. vakna till lite innan du skriver
    Men bra stunt setup. låg varvig 70cc org rör med tillhörande inställningar eller 50cc och ett ZX-R med tillhörande inställningar. Man behöver inte trimma satan för att stunta bra med en moppe på 80-90 kg
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  12. #132
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Vinterstunt alá pAd105:

    Hojj: Rieju Drac
    Setup:
    Barikit 74, orörd
    Mikuni vm26
    Ett rostigt överliggande thrower
    Flödesportat block
    Något taskigt gummiinsug
    Hebo filter
    Barikit vev

    Däck setup:
    Feltema däck
    4,8 x 35mm plåtskruv som dubb, ca 250st i varje däck.
    Utsstick runt 13mm




    Förövrigt en skabbig dracram med sprucken dyna.


  13. #133
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Funderar starkt nu på en 70cc då min orginal börjar ge upp, blir antagligen en motoforce sport. Frågan är då, kör på 16mm arreche, är det för liten eller funkar det, berätta gärna vad ni tror, vet att det funkar till vardags men blir den någon skillnad om man ska stunta, behöver den större förgasare?

  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av Elliott Visa inlägg
    Funderar starkt nu på en 70cc då min orginal börjar ge upp, blir antagligen en motoforce sport. Frågan är då, kör på 16mm arreche, är det för liten eller funkar det, berätta gärna vad ni tror, vet att det funkar till vardags men blir den någon skillnad om man ska stunta, behöver den större förgasare?
    Blir ju skönare vrid med en 16mm och bestycka den rätt så är det inga problem

  15. #135
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Okej tack för snabt svar, blir orginal rör till det

  16. #136
    Guldfiskens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Helsingborg, Råå
    Inlägg
    33
    Tja

    Ska köpa en växlad / cross moppe och hade tänkt och börja stunta lite. Vad ska jag ha för setup? Om jag har fattat det rätt hjälper 70 cc mycket och 17.5 förgasare (?)

    Tack för svar

  17. #137

  18. #138
    Guldfiskens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Helsingborg, Råå
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    70cc underlättar men funkar lika bra att köra urpluggat bara
    Okej, inget mer? Inga nya drev eller nåt sånt? Verkligen ny på detta haha. Kan ingenting
    Ride It Like You Stole It!

  19. #139
    Tjenare!

    En liten newbi fråga men vad ska göra för att kunna få upp min Peugeot xps på bakan?

    Min setup är:
    Stage6 50cc sport
    Dollerto 21mm Black Editon
    13/52 Drevning
    Tk lacada underliggande

  20. #140
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Tjenare!

    En liten newbi fråga men vad ska göra för att kunna få upp min Peugeot xps på bakan?

    Min setup är:
    Stage6 50cc sport
    Dollerto 21mm Black Editon
    13/52 Drevning
    Tk lacada underliggande
    köpa nå lite lågvarvigare rör skulle ja ha gjort iallafall
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  21. #141
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Tjenare!

    En liten newbi fråga men vad ska göra för att kunna få upp min Peugeot xps på bakan?

    Min setup är:
    Stage6 50cc sport
    Dollerto 21mm Black Editon
    13/52 Drevning
    Tk lacada underliggande
    Det räcker, behövs inte värre grejjor än så.
    Och ifall du vill ha värre så kan du få köpa en airsal 73cc av mig

  22. #142
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Tjenare!

    En liten newbi fråga men vad ska göra för att kunna få upp min Peugeot xps på bakan?

    Min setup är:
    Stage6 50cc sport
    Dollerto 21mm Black Editon
    13/52 Drevning
    Tk lacada underliggande
    köpa nå lite lågvarvigare rör skulle ja ha gjort iallafall
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  23. #143
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Det räcker, behövs inte värre grejjor än så.
    Och ifall du vill ha värre så kan du få köpa en airsal 73cc av mig
    Men om det räcker med det jag har, varför för jag inte upp den då?

  24. #144
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Men om det räcker med det jag har, varför för jag inte upp den då?
    Du gör väl fel! Jag kör just nu med original 50cc, 17.5 fögge, metrakit SP rör och lite annat. Den funkar skitbra, både ringar och rakt fram
    Peta i 2:an och kör lite under effektkurvan fast så långsamt som möjligt, koppla och varva upp och droppa kopplingen samtidigt som du rycker!
    Har du handbroms eller är du bra med fotbromsen så kan du börja att stå med ens foten på sadeln.

  25. #145
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Du gör väl fel! Jag kör just nu med original 50cc, 17.5 fögge, metrakit SP rör och lite annat. Den funkar skitbra, både ringar och rakt fram
    Peta i 2:an och kör lite under effektkurvan fast så långsamt som möjligt, koppla och varva upp och droppa kopplingen samtidigt som du rycker!
    Har du handbroms eller är du bra med fotbromsen så kan du börja att stå med ens foten på sadeln.

    Jag har gjort precis som du skrev men får bara upp den ca 10-20cm bara men ska testa med att stå med en fot på sadlen som du sa

  26. #146
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Det bästa är ju heltklart att köra med ett urpluggat originalrör och lite mer kubikcentimeter..
    Lär dig att köra sittandes på ettans växel tills du kan köra i princip hur långt som helst.
    Ett tips från mig som kommer förmodligen rädda dig från skador helt i onödan. När jag började
    öva bakhjulsåkning förra sommaren med min drac så lärde jag mig att köra fort och växla innan
    jag kunde kontrollera bakbromsen till 100%. Det slutade med ett överslag i ca 30km/h med
    knäckt styre, trasig bakskärm, sne ram samt riktigt mysiga skrapsår på knäna.

    Lär dig köra slow wheelies på ettan och tvåan till en början

  27. #147
    En snabb fråga då bara. Vad är lättast att lära sig, i en liten backe eller plan mark?

  28. #148
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    En snabb fråga då bara. Vad är lättast att lära sig, i en liten backe eller plan mark?
    lättas på plattmark för att hitta balansen
    men om du inte får upp din moppe måste du göra något fel ett vanligt som många gör är att så fort den reser lutar dom sig fram och biter i styret och då är det fan inte lätt att få upp den kan jag säga
    lättast är att du lägger i ettan så tar du in kopplingen gasar du släpper kopplingen fort och lutar dig bakåt med RAKA ARMAR (alltså inte bita i styret) så ska du se att den går upp
    kan tillägga att jag fick upp min beta rr sm orginal sittandes på 1 lätt
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  29. #149
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    lättas på plattmark för att hitta balansen
    men om du inte får upp din moppe måste du göra något fel ett vanligt som många gör är att så fort den reser lutar dom sig fram och biter i styret och då är det fan inte lätt att få upp den kan jag säga
    lättast är att du lägger i ettan så tar du in kopplingen gasar du släpper kopplingen fort och lutar dig bakåt med RAKA ARMAR (alltså inte bita i styret) så ska du se att den går upp
    kan tillägga att jag fick upp min beta rr sm orginal sittandes på 1 lätt
    Jag var ute och testade för en stund sen och jag märkte att jag har gjort fel hela tiden för jag fick upp den nu men jag märkte också att jag måste ställa in den bättre först Men ska jag vinkla föggen eller nå så jag inte förlorar soppa när jag stuntar?

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Jag var ute och testade för en stund sen och jag märkte att jag har gjort fel hela tiden för jag fick upp den nu men jag märkte också att jag måste ställa in den bättre först Men ska jag vinkla föggen eller nå så jag inte förlorar soppa när jag stuntar?
    Man måste inte vinkla, men om den går sämre på bakhjulet så är det ju ett alternativ att vinkla den.
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in