1. #1

    Rieju Drac strular! KONSTIGT

    Tjena!

    Har en Rieju Drac - 00 som när jag gasar, oavsett om man står still eller kör, först går upp i varv som den ska, men sen så är det som om bensintillförseln stryps och den sjunker jätte mycket i varv, ibland helt så den dör.

    När man kör så går den som den ska, sen "hackar" till några sekunder och går igen i nån sekund sen hackar till som om bensinen stänges av och på hela tiden.

    Jag har rengjort hela förgasaren noggrant och kollat över avgassystem etc. Och det har ingenting med gasvajer etc att göra heller, den gasar som den ska, det är något annat som stoppar.
    Inte 100 på att den ens är bensinen som stoppar men det är precis som om man motorbromsar när man kör fast man gasar fullt.

    Tänkte att det kunde ha med de där membranen, eller reedventil eller vad det heter, vid insuget att göra? Jag har ingen koll på hur det funkar, är det möjligt? Och finns det något annat det kan vara?

    TACK!

  2. #2
    Hände mig för länge sen, rengör tanken, filtret m.m å testa.

    Membranet tror jag inte, men kollade för säkerhetskulls att läpparna är helt raka å allt ser fint ut.
    Du kan ju testa öka några storlekar i huvudmunstycket, sen om den hackar kan det väl vara tändstiftet.

    Jag hade rengjort tanken å bytt tändstift Det ska vara en fin brun färg.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Hände mig för länge sen, rengör tanken, filtret m.m å testa.

    Membranet tror jag inte, men kollade för säkerhetskulls att läpparna är helt raka å allt ser fint ut.
    Du kan ju testa öka några storlekar i huvudmunstycket, sen om den hackar kan det väl vara tändstiftet.

    Jag hade rengjort tanken å bytt tändstift Det ska vara en fin brun färg.

    tack!

    hur sjutton rengör man tanken :o nåt speciellt medel man ska hälla i?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Caspersson Visa inlägg
    tack!

    hur sjutton rengör man tanken :o nåt speciellt medel man ska hälla i?
    Jag brukar ha bensin i min Nej men töm tanken, plocka loss bensinkranen o gör rent filtret

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Jag brukar ha bensin i min Nej men töm tanken, plocka loss bensinkranen o gör rent filtret
    jahapp enklare än jag trodde! tack!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in