1. #1

  2. #2
    Är inte alls säker men du kan ju alltid prova ge den mer soppa dvs byt till ett större munstycke.

  3. #3
    Testa att sätta i nya vikter, testa med 6.5 gr.
    Sedan ska du ha lite större, man brukar räkna med 20 storlekar större munstycke med effecktrör.

    Mvh Dedron

  4. #4
    Byt kopplingsfjädrar så kopplingen greppar på högre varvtal.

  5. #5
    Kan kolven vara sliten?
    Vet att dom brukar gå segt på låga varv när kolven är sliten, men kolla det går fort.

  6. #6
    Haha, tjena vivarn! Felet är att tryckfjädern är för tight haha iaf, den är för hård du får skaffa en lite mjukare

  7. #7

  8. #8
    har samma fel :/

  9. #9
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Testa att starta den utan variator kåpa? sen gasa på och släppa, sen gasa igen, och se vad som blir fel. Kan ju vara att remmen fastnar i kopplingen bak, men vetefan.
    lika bra att testa iaf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #10

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Funkar kanon om man står still och varvar, det år när man kötär mopeden problemet kommer, och det är bara när man saktar ner lite! Kan det bero på slitna vikter? :hmm:
    Som jag tänker kan det vara det, att dem typ fastnar och inte växlar tillbaks? kanske tänker helt fel, men lika bra att byta
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12
    som sagt, löste sig för mig med mjukare tryckfjäder har du ändrat något i variatorn? :p om inte så är det antagligen slitna vikter svar ja :p

  13. #13

  14. #14
    rengör variator skivorna och vid kopplingen där den slungas ut, rengör allt som får mopeden att driva som är innanför variatorkåpan funkade för mig =) ta lös vikterna och stoppa tillbak dom igen, tror det kan vara att 1 vikt ligger på sned..

  15. #15

  16. #16
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Har haft ett liknande problem, gissar på att det beror på kopplingen. Testa att byta till starkare kopplings samt tryckfjädrar.

  17. #17
    jag tror att du har för hård tryckfjäder
    If Speed Kills Then You're Looking At The Dead BOMBER

  18. #18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in