1. #1

    Moppen startar inte!

    Jag köpte min Italjet Formula Vätskekyld 00:a för någon månad sen. Jag köpte den för ett väldigt billigt pris pga. att den inte startade och att jag gillar att mecka. 1 vecka efter köpet när jag hade plockat ner hela moppen kändes det som så när jag hade kickat kanske 100 gånger utan resultat, men den var på gång hörde man. Men sen såg jag en "kabel" som sitter under tändstiftet som inte satt på riktigt. (Jag tror det är den som heter tändplatta) När jag tryckte dit den gick den igång efter 3-4 kickar.

    Sen körde jag någon vecka och den gick hur bra som helst. Men helst plötsligt när jag skulle vänta in mina kompisar som låg lite efter så skulle jag bara sakta ner och låta den vara på tomgång. Då la den bara av och när jag skulle kicka igång den igen så var den HELT död inte ett ljud kom. Då gick jag såklart hem med den och har nu suttit dit tändplattan som jag tror det är så händer fortfarande ingenting. Jag har använt startgas och då kommer ett litet ljud som det är på väg men icke.

    Jag har såklar redan tittat så att den får både bra gnista och bensin, så inget tändningsfel är det. Jag har också tömt förgasaren och gjort rent förgasare och fyllt på med ny bensin.

    Att tillägga är att när den dog och jag kom hem såg jag att röret som går från förgasaren till luftburken hade spruckit och jag hade tidigare kört i regn. Då tittade jag direkt in i cylindern, men ingenting såg ut att vara skuret, kolven såg också bra ut. Varför startar den inte?
    Tacksam för hjälp

  2. #2
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    kan vara så att du fått vatten i cylindern om du körde i regn med trasig luftburk.
    Resulterar att den inte vill starta och gå riktigt.

  3. #3
    Har en formula med borttappad nyckel om du behöver en reservdelsmoped

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in