Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Svarar han inte så anmäl honom, jag har själv blivit lurad på samma sätt.

  2. #32
    Det var jag som drev om din motor Ska försöka få han att göra klart motorn !

  3. #33
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Svarar han inte så anmäl honom, jag har själv blivit lurad på samma sätt.
    Blivit lurad? Nu är det så att Emil inte lurar folk mer än på tiden. Han fixar grejorna så gott han kan i alla fall, han försöker inte att sno dem om det är de du tror.

  4. #34

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Blivit lurad? Nu är det så att Emil inte lurar folk mer än på tiden. Han fixar grejorna så gott han kan i alla fall, han försöker inte att sno dem om det är de du tror.
    Den där emil verkar ju inte ha alla hästar hemma isåfall, vänta i flera månader på en sak han ska fixa på 3 veckor!
    Ring polisen så lär nog den där emil svara nästa gång du ringer ska du se.

    Har du testat att ringa med nån annans telefon och se om han svarar?

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Blivit lurad? Nu är det så att Emil inte lurar folk mer än på tiden. Han fixar grejorna så gott han kan i alla fall, han försöker inte att sno dem om det är de du tror.
    Inte? Det spelar verkligen ingen roll. Om man nu har "mycket" att göra så får man omprioritera helt enkelt. Har man kommit överens om en tid så har man. Har tiden gått längre en överenskommet så ligger ju faktist ansvaret på den som utför arbetet att höra av sig. Att inte hålla tiden är rejält respektlöst. Att dessutom inte höra av sig, samt att göra sig onåbar kan få vem som helst att smälla av. Så beter man sig inte. Man kan ju se det som luredrejeri eftersom personen inte ens går att nå. Har man försökt med varje medel som finns tillgängligt att försöka nå personen under en längre tid, men inte fått nån respons så kan man ju i princip se sig lurad, och då vore eventuellt en polisanmälan på sin plats.

    Har för mig att det också finns en lag för detta.

    Jag har varit med om samma scenario. Nu räckte det som tur med att jag bara ringde så fick personen i fråga sig en jävla fart. Hade inte samtalet gått fram hade jag lagt en polisanmälan.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Inte? Det spelar verkligen ingen roll. Om man nu har "mycket" att göra så får man omprioritera helt enkelt. Har man kommit överens om en tid så har man. Har tiden gått längre en överenskommet så ligger ju faktist ansvaret på den som utför arbetet att höra av sig. Att inte hålla tiden är rejält respektlöst. Att dessutom inte höra av sig, samt att göra sig onåbar kan få vem som helst att smälla av. Så beter man sig inte. Man kan ju se det som luredrejeri eftersom personen inte ens går att nå. Har man försökt med varje medel som finns tillgängligt att försöka nå personen under en längre tid, men inte fått nån respons så kan man ju i princip se sig lurad, och då vore eventuellt en polisanmälan på sin plats.

    Har för mig att det också finns en lag för detta.

    Jag har varit med om samma scenario. Nu räckte det som tur med att jag bara ringde så fick personen i fråga sig en jävla fart. Hade inte samtalet gått fram hade jag lagt en polisanmälan.
    1: Jag tror FAN inte Emil skulle ens ha tanken på att sno någon annans produkt.
    2: Han kanske har lagt en konstig prioritering, MEN. Tänk på att det kan vara VIKTIGARE saker som MÅSTE bli klart ( inom kanske ett jobb osv ).
    3: Han har förmodligen en BRA förklaring på varför allt är försenat!. Att inte vara nå bar är väldigt vanligt om man GÖR MYCKET saker, håller sig vid arbetet.

  7. #37
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    samma grejj för mig. jag fick fan inte tag på han. försökte med allt.

    när ja hota lite med polisanmälan så gick de lite snabbare.

    1: Jag tror FAN inte Emil skulle ens ha tanken på att sno någon annans produkt.
    2: Han kanske har lagt en konstig prioritering, MEN. Tänk på att det kan vara VIKTIGARE saker som MÅSTE bli klart ( inom kanske ett jobb osv ).
    3: Han har förmodligen en BRA förklaring på varför allt är försenat!. Att inte vara nå bar är väldigt vanligt om man GÖR MYCKET saker, håller sig vid arbetet.
    orsaken till att han inte gjort mitt jobb var att han inte hade någon verkstad tillgänglig. då kunde han alltså inte ha hört av sig och sagt de så ja kunde lämnat de till någon annan?
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    samma grejj för mig. jag fick fan inte tag på han. försökte med allt.

    när ja hota lite med polisanmälan så gick de lite snabbare.



    orsaken till att han inte gjort mitt jobb var att han inte hade någon verkstad tillgänglig. då kunde han alltså inte ha hört av sig och sagt de så ja kunde lämnat de till någon annan?
    Ja, men han kanske vill få det gjort fort. Men det har blivit hinder. Sure, han skulle ha hört av sig MEN saken är att han får saken gjord. Förstår dock inte mer vad som problemet är?

  9. #39


  10. #41

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av dinolj Visa inlägg
    jag köpte en motor av han igår? :s kan de va din?
    trololololol
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  11. #42
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    jag köpte en motor av han igår? :s kan de va din?
    Haha, vettefan du

    Min var en piaggiomotor AC(LC konv?), långa


    Edit

    Såg att Emil svarade på ett inlägg jag gjorde på hans logg förut

    ''Har inte fått grejer från Ts än, svarade på deras mail att skicka grejerna men inget har dykt upp så jag gjorde beställningen på nytt och väntar än.''
    Senast redigerat av Gbgräddglass den 2012-04-27 klockan 13:57.

  12. #43
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    1: Jag tror FAN inte Emil skulle ens ha tanken på att sno någon annans produkt.
    2: Han kanske har lagt en konstig prioritering, MEN. Tänk på att det kan vara VIKTIGARE saker som MÅSTE bli klart ( inom kanske ett jobb osv ).
    3: Han har förmodligen en BRA förklaring på varför allt är försenat!. Att inte vara nå bar är väldigt vanligt om man GÖR MYCKET saker, håller sig vid arbetet.
    Det är jävligt välkänt att Emil inte håller tiderna alls( iaf för dom som har varit med ett tag) så att du sitter och försvarar honom är bara patetiskt. Detta var ju inte den första som sagt.

  13. #44
    Gör man upp om en tid så ska den hållas, kräv pengarna tillbaka.

  14. #45
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Emil123 kanske har andra saker också att göra, han kanske är en sån där som int kan säga nej, som försöker få allt fixat i tid.

    Han är ju dock inte gud.

  15. #46
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    1: Jag tror FAN inte Emil skulle ens ha tanken på att sno någon annans produkt.
    2: Han kanske har lagt en konstig prioritering, MEN. Tänk på att det kan vara VIKTIGARE saker som MÅSTE bli klart ( inom kanske ett jobb osv ).
    3: Han har förmodligen en BRA förklaring på varför allt är försenat!. Att inte vara nå bar är väldigt vanligt om man GÖR MYCKET saker, håller sig vid arbetet.
    1. Det vet du inte.
    2. Spelar ingen roll. Överenskommet är överenskommet.
    3. Haha, nej du. Är en av dom äldsta ursäkterna som existerar. Håller inte, tyvärr.

    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    MEN saken är att han får saken gjord.
    Det är ju uppenbarligen det han inte får. (om man läser i tråden)

  16. #47
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Gör man upp om en tid så ska den hållas, kräv pengarna tillbaka.
    Betalar han i efterskott, när jobbet är klart.. lyckligtvis

  17. #48
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Betalar han i efterskott, när jobbet är klart.. lyckligtvis
    Priset bör reduceras en hel del iaf med tanke på tidsåtgången.

  18. #49
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Oj vilket hallå det blev av denna tråd... jag ser inget syfte att ni ska sitta och diskutera vad som är rätt och fel
    angående affären mr. gräddglass och Emil har gjort. Det gör inte saken bättre. Det är tråkigt att affären inte blev som
    du hade tänkt. Jag stänger här.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in