1. #1

    DT70r PROBLEM -06

    HEJ! Nu är det så att min dt som går skit går skit. det hela började med när jag skulle prova en kompis tk rör på moppen, gick väl hyfsat med det, men var fel bestyckad. körde med röret en kväll.
    sen när jag skulle byta tillbaks till original röret så satte jag i munstycket jag hade innan, körde kanske 1km, sen började den gå dåligt. dvs den varvade inte ur, dog av typ hela tiden, det gick knappt att
    gasa. när man väl kunde gasa varva den inte ett skit, den började på mellanvarven och rycka och låta konstigt. den lät typ tå tåtåtååttå tååå tåtåtåtå tåtåtåtåååååtåtåtåt åtåtåtåtååååå.
    fattar ni? sedan får jag hem bytte tändstift till br9eya, tidigare br9es. då gick den hur fint som helst, tåg några varv på byn, sedan for jag hem och käka. sen när jag skulle ut senare samma kväll så tog jag mig kanske 300m innan den började gå likadant.

    Så, skulle vara tacksam om ni kunde komma med ideér om vad den kan vara för fel.

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Hm... börja med att kolla tändstiftet igen, samt vilken färg är det? ljust, svart eller brunt? Smäller det något ur röret om du håller full gas? Du fick inte in skit i förgasaren när du bytte munstycke? Du kan testa att göra rent föggen igen, för att vara på den säkra sidan. Testa göra rent luftfiltret också, så kan du utesluta det.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Hm... börja med att kolla tändstiftet igen, samt vilken färg är det? ljust, svart eller brunt? Smäller det något ur röret om du håller full gas? Du fick inte in skit i förgasaren när du bytte munstycke? Du kan testa att göra rent föggen igen, för att vara på den säkra sidan. Testa göra rent luftfiltret också, så kan du utesluta det.
    stiftet är(eller var innan, svår att se på nya tändstift) gyllenbrunt, som det ska. men ska prova renska föggen.
    ska se om jag kan komma med en video typ imorrn.

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av AsCool Visa inlägg
    stiftet är(eller var innan, svår att se på nya tändstift) gyllenbrunt, som det ska. men ska prova renska föggen.
    ska se om jag kan komma med en video typ imorrn.
    Okajj.. Ja en video hade inte vart fel!
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    http://www.youtube.com/watch?v=sbR1g...ature=youtu.be

    här har ni en film på hur den går.

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Rena ur avgasröret,

    titta så den får tillräkligt med luft, ta bort luftfiltret eller boxen å se om den går bättre.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Rena ur avgasröret,

    titta så den får tillräkligt med luft, ta bort luftfiltret eller boxen å se om den går bättre.
    Luft får den, har justerat luftskruven in och ut, men sota ur röret säger du ?,
    farsan säger att det är cdi boxen.

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av AsCool Visa inlägg
    farsan säger att det är cdi boxen.
    Det KAN det vara, men den är inte trasig utan isåfall är det glapp i den. Kolla så att alla kablar sitter i ordentligt i cdiboxen.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #9
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    testa ta bort luftfiltret eller org box helt tittar så de int är nå skräp vid munstycket?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Det KAN det vara, men den är inte trasig utan isåfall är det glapp i den. Kolla så att alla kablar sitter i ordentligt i cdiboxen.
    okej, ska kolla det. men det är lite konstigt för att den går ju bra på högavarv, det är ju på mellan registret den är kass.

  11. #11
    Kolla trottelnålen. Hände ungefär samma grej på min Fiddy, gick as kasst! Så jag rev ner föggen och kollade lite och såg att trottelnålen hade trollat runt lite granna!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Kolla trottelnålen. Hände ungefär samma grej på min Fiddy, gick as kasst! Så jag rev ner föggen och kollade lite och såg att trottelnålen hade trollat runt lite granna!
    okej, ska undersöka. tror dock att det kan vara ett elfel med tanke på att när jag drog ut den gulakabeln från svänghjulet till voltregulatorn så gick den bättre, men inte helt 100.

  13. #13
    Du har garanterat fått in vatten runt tändstifftet/hatten osv, då det är slaskigt osv som syns på filmen, testa hälla ner K-sprit i tanken och sen får du ut och köra som den går lite så spriten kommer ner i motorn så ska du se att den går bra igen, räcker med några korkar.
    K-sprit kan du handla på vanlig okq8 mack eller statoil mm.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Du har garanterat fått in vatten runt tändstifftet/hatten osv, då det är slaskigt osv som syns på filmen, testa hälla ner K-sprit i tanken och sen får du ut och köra som den går lite så spriten kommer ner i motorn så ska du se att den går bra igen, räcker med några korkar.
    K-sprit kan du handla på vanlig okq8 mack eller statoil mm.
    och hur ska det hjälpa ?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av AsCool Visa inlägg
    och hur ska det hjälpa ?
    Det får bort undertrycket vattnet gör och därav vill den inte varva i det registert den inte gör det, något sånt var det minns inte till 100 hur det var men något sånt iaf

  16. #16
    tror jag ska lämna in skiten. bli ba less
    / AsCool

  17. #17
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av mrp3rsson Visa inlägg
    tror jag ska lämna in skiten. bli ba less
    / AsCool
    Haha men lägg av, du har ju fått skitenkla tips. Synd att du inte bor häromkring, (var ligger hörnefors?) isåfall hade jag nog kunnat fixa den för lite pizzapengar...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Haha men lägg av, du har ju fått skitenkla tips. Synd att du inte bor häromkring, (var ligger hörnefors?) isåfall hade jag nog kunnat fixa den för lite pizzapengar...
    haha, näe men jag har provat med lite k-sprit nu men det blev ingen skillnad, men det kanske tar ett tag innan det gör ngn effekt. men det kan ju inte va föggen, för när jag bytte stift så gick den ju bra som fan. men när jag stängde av den och skulle starta senare (typ 2 tim) så gick den bajjamajja.
    den gick hyfsat igår, och idag gick han skit. har inte pillat nge. eller jo throttel nålen satt fel. hade satt den vita grejen under clipset på nålen, men inget mer änn det.


    Hörnefors är en sketen by utanför Umeå.

  19. #19
    och nu dog aset helt. den tänder till ibland men inte mer än så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in