1. #1

    Vad är det för rör som går ut från kröken?

    Tjenare, jag skulle plocka isär röret och dra pluggen. Men då var det igensvetsat.. Men nu till själva saken.. När jag kollade där så såg jag ett cirka 15-20 cm långt och smalt rör sticka ut o inte leda någon stans? Någon aning om vad det kan vara för nått? För jag har ingen aning, o ni kanske inte fatta riktigt vad jag menade.. Mina kompisar brukar säga att jag förklarar som ett arsle.. Så ni får en bild på hur de ser ut. http://www.ulurimg.com/images/WxE36.jpg det är ingen virus sida, det är en sida där man laddar upp bilden sen får man dom på en länk.

    TACK!

  2. #2
    Tror det är en strypning.

  3. #3
    blindtarm kallas det. Det är en strypning!
    skulle haft a-traktor istället!

  4. #4
    det liknar den som går ut på rieju som går till luftboxen igen för att va renare tror det heter EGR och ta bort den och svetsa igen ger lite effekt om du inte har tillgång till svets bara plugga igen hålet där uppe !

    Citat Ursprungligen postat av Hektorgrabben Visa inlägg
    blindtarm kallas det. Det är en strypning!
    blindtarm är väll tjockare ? O.o har det varit på alla derbi jag har sett

  5. #5
    det är mening också att kröken ska vara svetsad. Som en plombering
    skulle haft a-traktor istället!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    det liknar den som går ut på rieju som går till luftboxen igen för att va renare tror det heter EGR och ta bort den och svetsa igen ger lite effekt om du inte har tillgång till svets bara plugga igen hålet där uppe !



    blindtarm är väll tjockare ? O.o har det varit på alla derbi jag har sett
    Egr sitter på Rieju för bättre utsläpp!
    skulle haft a-traktor istället!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    det liknar den som går ut på rieju som går till luftboxen igen för att va renare tror det heter EGR och ta bort den och svetsa igen ger lite effekt om du inte har tillgång till svets bara plugga igen hålet där uppe !


    blindtarm är väll tjockare ? O.o har det varit på alla derbi jag har sett
    okej tack, men måste man byta munstycke om man pluggar igen de?

  8. #8
    Det är till katalysatorn, där finns även blindtarm som är tjockare och sitter längre ner.. Pluggen i sig sitter i mynningen sen går katalysatorröret igenom hela avgasröret, så ska du strypa av den helt måste du kapa upp röret och ta ut innerhållet och sen svetsta tillbaks allting igen. Ja du måste byta munstycke om du gör något av detta.

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hektorgrabben Visa inlägg
    Egr sitter på Rieju för bättre utsläpp!
    det va det jag mena med renare, asså renare utsläpp, sorry för min dåliga förklaring ! men det liknar precis den för det liknar ingen bildtarm iaf !

  11. #11
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Detta är en EGR-ventil, det röret ska sitta på en slang som leder tillbaka avgaserna till luftburken, sån där miljöskit vettu. Men din verkar ju redan va pluggad i slutet, men du kan kapa av den helt och svetsa igen om du vill, du bör inte behöva byta munstycke, och har du tur så känner du lite skillnad.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Det är till katalysatorn, där finns även blindtarm som är tjockare och sitter längre ner.. Pluggen i sig sitter i mynningen sen går katalysatorröret igenom hela avgasröret, så ska du strypa av den helt måste du kapa upp röret och ta ut innerhållet och sen svetsta tillbaks allting igen. Ja du måste byta munstycke om du gör något av detta.
    tack!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Detta är en EGR-ventil, det röret ska sitta på en slang som leder tillbaka avgaserna till luftburken, sån där miljöskit vettu. Men din verkar ju redan va pluggad i slutet, men du kan kapa av den helt och svetsa igen om du vill, du bör inte behöva byta munstycke, och har du tur så känner du lite skillnad.
    precis som jag sa fast du förklara bättre !

    http://www.google.se/imgres?um=1&hl=...&tx=133&ty=100

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Detta är en EGR-ventil, det röret ska sitta på en slang som leder tillbaka avgaserna till luftburken, sån där miljöskit vettu. Men din verkar ju redan va pluggad i slutet, men du kan kapa av den helt och svetsa igen om du vill, du bör inte behöva byta munstycke, och har du tur så känner du lite skillnad.
    ja, för det sitter som en gummipropp på toppen av det. just därför tyckte jag att de var konstigt med ett rör som inte leder någonstans :p

  15. #15
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    precis som jag sa fast du förklara bättre !
    Orkade inte läsa några kommentarer utan svarade bara på frågan

    Till Trådskaparen: Vill du sätta snurr på din derbi så har du en guide på komplett avstrypning av org.rör här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/582

    Citat Ursprungligen postat av kungredansomung Visa inlägg
    ja, för det sitter som en gummipropp på toppen av det. just därför tyckte jag att de var konstigt med ett rör som inte leder någonstans :p
    Förmodligen föregående ägare som fixat det
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Orkade inte läsa några kommentarer utan svarade bara på frågan

    Till Trådskaparen: Vill du sätta snurr på din derbi så har du en guide på komplett avstrypning av org.rör här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/582


    Förmodligen föregående ägare som fixat det
    måste bara säga att du ligger efter på varje sak -.- jag säger att det är egr sen säger du att det är egr, sen länkar jag en bild och stänger du bilden kmr du in på samma guide sen länkar du guiden xd

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Orkade inte läsa några kommentarer utan svarade bara på frågan

    Till Trådskaparen: Vill du sätta snurr på din derbi så har du en guide på komplett avstrypning av org.rör här: http://www.twostrokerider.se/artiklar/582


    Förmodligen föregående ägare som fixat det
    jo, det var nog förra ägaren. för han hade åkt med trimmrör vad han sa.. så antagligen hade han gjort det där också. Och tack!

  18. #18
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    måste bara säga att du ligger efter på varje sak -.- jag säger att det är egr sen säger du att det är egr, sen länkar jag en bild och stänger du bilden kmr du in på samma guide sen länkar du guiden xd
    förlåt mig så jävla mycket då, men du sa själv nyss att jag förklarade bättre, jag sa själv att jag inte orkade läsa några kommentarer, såg bara att ni diskuterade vad det var för något.
    Sedan, eftersom TS frågade vad det var för något, om det var en strypning och så, så tänkte jag att han kanske ville få ut lite bättre effekt. Så varför inte länka en komplett avstrypningsguide? Man kan tänka längre än vart näsan räck ibland vet du.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    förlåt mig så jävla mycket då, men du sa själv nyss att jag förklarade bättre, jag sa själv att jag inte orkade läsa några kommentarer, såg bara att ni diskuterade vad det var för något.
    Sedan, eftersom TS frågade vad det var för något, om det var en strypning och så, så tänkte jag att han kanske ville få ut lite bättre effekt. Så varför inte länka en komplett avstrypningsguide? Man kan tänka längre än vart näsan räck ibland vet du.
    haha jag skoja bara med dig ju ! men nog med oft ! :

  20. #20
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    haha jag skoja bara med dig ju ! men nog med oft ! :
    Jaa jag skoja också, men många säger att det inte märks när jag skojar med folk, undrar varför
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  21. #21
    Det ska sitta en slang från det lilla utstickande upp till nått jag inte vet vad det är sen från den grejen ska det gå en slang bak till luftboxen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in