Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Hmm, då kan jag inte fatta varför den går sämre med den ostrypta boxen? Reklamera den och säg att den inte funkar korrekt. Begär en ny också! Det kan ju inte vara ngt annat fel? Om den gick felfritt innan så att säga!



    Kan du sluta med OT ngn gång? Har du inget vettigt att säga som kan hjälpa trådskaparen var tyst då.
    har ju försökt hjälpa han! sen skrev jag bara en liten fråga? men jaja skit samma!

    TS:är du säker på att den andra cdin är strypt? eftersom du säger att den går bättre med den?
    Senast redigerat av ***matte*** den 2012-04-20 klockan 20:13.

  2. #32
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av ***matte*** Visa inlägg
    har ju försökt hjälpa han! sen skrev jag bara en liten fråga? men jaja skit samma!

    TS:är du säker på att den andra cdin är strypt? eftersom du säger att den går bättre med den?
    Ja det är jag, strypt till 4125 varv, den går inte bättre med den, den orkar bara inte varva ut på 6an helt
    Yamaha Dt50r

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av ***matte*** Visa inlägg
    har ju försökt hjälpa han! sen skrev jag bara en liten fråga? men jaja skit samma!

    TS:är du säker på att den andra cdin är strypt? eftersom du säger att den går bättre med den?
    jojo, men lite onödigt när det inte är till ämnet

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    Ja det är jag, strypt till 4125 varv, den går inte bättre med den, den orkar bara inte varva ut på 6an helt
    okej men dreva om den så ska du se att det går varva ut 6an (om du inte redan gjort det )

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av ***matte*** Visa inlägg
    okej men dreva om den så ska du se att det går varva ut 6an (om du inte redan gjort det )
    Han har gjort det men den gick likadant.

  6. #36
    asså jag fattar inte, orkar den inte varva upp eller stryps varvtalen? Man hör om varvstoppet går i.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    asså jag fattar inte, orkar den inte varva upp eller stryps varvtalen? Man hör om varvstoppet går i.
    Den varvar hur bra som helst på 1-2 och 3an tror jag men sen när den ska upp till 4-5-6 så varvar den knappt och orkar ingenting

  8. #38
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    hur svårt kan det vara, för tung drevning haha..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    hur svårt kan det vara, för tung drevning haha..
    han har 11/48 så är det för tungt?

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    han har 11/48 så är det för tungt?
    '
    ja det tycker jag men om han hade kört med effektrör hade det nog inte varit några problem

  11. #41
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    han har 11/48 så är det för tungt?
    jag antar att det är hans dtr, och då är det crossfälgarna, alltså 21/18".
    jag körde 10/48 med am6 motor och crossfälgar förut, provade 12 och det var alldeles för tungt. jag hade urpluggat, större insug och sportluft då.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    hur svårt kan det vara, för tung drevning haha..
    Haha ne jag fattar inte vad fan problemet är? Jävligt uppenbart och han skriver ju inget i tråden heller så man vet ju inte om han ser vad man svarar
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  13. #43
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Haha ne jag fattar inte vad fan problemet är? Jävligt uppenbart och han skriver ju inget i tråden heller så man vet ju inte om han ser vad man svarar
    haha, asså. Som jag skrivit "Den ORKAR inte varva ut 5an o 6an, precis som det står i topic. varvstoppet drar alltså inte i! Men ska skaffa metrakit sp så det lär la gå då
    Yamaha Dt50r

  14. #44
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    haha, asså. Som jag skrivit "Den ORKAR inte varva ut 5an o 6an, precis som det står i topic. varvstoppet drar alltså inte i! Men ska skaffa metrakit sp så det lär la gå då

    Men det är ju JÄVLIGT konstigt att den orkade med den ostrypta cdi-boxen på 4,5,6? För det sa du! eller om det var din kompis d3rbin.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Men det är ju JÄVLIGT konstigt att den orkade med den ostrypta cdi-boxen på 4,5,6? För det sa du! eller om det var din kompis d3rbin.
    Ja den orkade alla växlar med den strypta cdi.

  16. #46
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Men det är ju JÄVLIGT konstigt att den orkade med den ostrypta cdi-boxen på 4,5,6? För det sa du! eller om det var din kompis d3rbin.
    inte alls konstigt. den går ju precis likadant med org cdin upp till varvstoppet som med ostrypt, och när du kör med strypt och varvar ur växlarna så varvar det inte lika mycket pga varvstoppet, och då säger det sig självt att man kan varva ur mopeden på 6an med strypt cdi, och kör du med ostrypt cdi så måste du ju varva mer för att varva ur växlarna, och det är väl på de högre varven den inte orkar med.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #47
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    inte alls konstigt. den går ju precis likadant med org cdin upp till varvstoppet som med ostrypt, och när du kör med strypt och varvar ur växlarna så varvar det inte lika mycket pga varvstoppet, och då säger det sig självt att man kan varva ur mopeden på 6an med strypt cdi, och kör du med ostrypt cdi så måste du ju varva mer för att varva ur växlarna, och det är väl på de högre varven den inte orkar med.
    exakt !
    Yamaha Dt50r

  18. #48
    alla am6 motorer är ap trög me plug plug ur å byt till 80 munstyck å ett öpet fileter så gör an nog 70 åokrar varva ut kanske 80 på mätarn så blir ju du lite glad också

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av jappe_95 Visa inlägg
    alla am6 motorer är ap trög me plug plug ur å byt till 80 munstyck å ett öpet fileter så gör an nog 70 åokrar varva ut kanske 80 på mätarn så blir ju du lite glad också
    Dafuq did I just read?
    Tror du får skriva om det där unge man!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in