Sidan 3 av 5 Första 12345 Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    inte så konstigt att det inte funkar då, skruva loss oket och rikta nippeln i taket, nippeln måste alltid peka rakt upp i taket när du luftar så all luft går ut.. jag hade samma problem.. sen när du luftat är de bara o skruva tillbaka de igen..
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Ok:et sitter på sidan med nippeln pekandes rakt utåt.
    Glöm inte att lägga någonting mellan beläggen
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  2. #62

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    inte så konstigt att det inte funkar då, skruva loss oket och rikta nippeln i taket, nippeln måste alltid peka rakt upp i taket när du luftar så all luft går ut.. jag hade samma problem.. sen när du luftat är de bara o skruva tillbaka de igen..
    Testade det idag med att rikta nippeln uppåt men fick inget tryck ändå men jag hittar ju inga läckage.

  4. #64

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    då gör du fel eftersom det måste funka, säker att det inte läcker nånstans vid slangen? är handbromspumpen fungerande?
    Pumpen fungerar då jag testade att lufta mitt frambromsok och fick tryck men tror det ligger luft i oket som inte vill komma ut då det kom ut lite luft då det innan bara hade kommit olja.

  6. #66

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    hur länge provade du o lufta då? kan ta lång tid o lufta.. om du har tillgång till ett till ok så prova det istället.
    Luftade ett bra tag iallafall. Får la testa med ett annat ok.

  8. #68

  9. #69
    Namn:  562964_373124342730962_100001001981934_1049870_120185499_n.jpg
Visningar: 711
Storlek:  71,0 KB

    Jag löste det såhär på min 125a. klämer fästet runt svingen.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av Mxabbe Visa inlägg
    Namn:  562964_373124342730962_100001001981934_1049870_120185499_n.jpg
Visningar: 711
Storlek:  71,0 KB

    Jag löste det såhär på min 125a. klämer fästet runt svingen.
    riktigt feeet
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  11. #71
    har gjort så jag har bromms på styret idag har nog den lättaste lösningen hitils om man kollar på era kanske inet bäste men enklaste funkar hur bra som hälst hitils kan dra up bilder i mogon fö er som är inte har lust meddubla ok osv! alltså en bilig opch enkel lösning! bilder kommet i mon

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av jappe_95 Visa inlägg
    har gjort så jag har bromms på styret idag har nog den lättaste lösningen hitils om man kollar på era kanske inet bäste men enklaste funkar hur bra som hälst hitils kan dra up bilder i mogon fö er som är inte har lust meddubla ok osv! alltså en bilig opch enkel lösning! bilder kommet i mon
    Släng upp bilder på det!

  13. #73
    Har precis satt på ett aerox bakbromssystem på min derbi men jag har problem med luftningen. När jag luftar som man ska göra så pumpar jag ur olja nere vid nippeln och allt ser bra ut men det försvinner inget från bromsvätskebehållaren? Jag tror ju att den tar in luft någonstans men jag hör inget och det läcker inget någonstans men vart kan den dra luft ifrån förutom vid banjoskruven uppe vid pumpen och banjoskruven nere vid oket? Någon som har haft liknande problem men löst det på något vis, väldigt tacksam för svar

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Har precis satt på ett aerox bakbromssystem på min derbi men jag har problem med luftningen. När jag luftar som man ska göra så pumpar jag ur olja nere vid nippeln och allt ser bra ut men det försvinner inget från bromsvätskebehållaren? Jag tror ju att den tar in luft någonstans men jag hör inget och det läcker inget någonstans men vart kan den dra luft ifrån förutom vid banjoskruven uppe vid pumpen och banjoskruven nere vid oket? Någon som har haft liknande problem men löst det på något vis, väldigt tacksam för svar
    du måste ha nippeln högst upp så all luft kommer ut ur systemet
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    du måste ha nippeln högst upp så all luft kommer ut ur systemet
    Menar du att nippeln måste vara uppåt så den är över oket eller över handbromspumpen?

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Menar du att nippeln måste vara uppåt så den är över oket eller över handbromspumpen?
    på oket så ska luft nippeln pecka mot taket då sammlas all luft där och när du öppnar åker luften ut
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  17. #77
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    på oket så ska luft nippeln pecka mot taket då sammlas all luft där och när du öppnar åker luften ut
    Har testat det utan resultat :/

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Har testat det utan resultat :/
    då är antingen pumpen paj eller oket eller slangen
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    då är antingen pumpen paj eller oket eller slangen
    Ja men den pumpar olja bara det att det inte blir ngt tryck och det försvinner ingen olja från behållaren, ska testa med ett annat ok och se.. tack för snabba svar

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Ja men den pumpar olja bara det att det inte blir ngt tryck och det försvinner ingen olja från behållaren, ska testa med ett annat ok och se.. tack för snabba svar
    Brukar ta upp mot en 20 minuter för min pump att börja pumpa ordentligt när det är helt tomt på olja i systemet, pumpa ett jävla tag och kolla om det händer något!
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Brukar ta upp mot en 20 minuter för min pump att börja pumpa ordentligt när det är helt tomt på olja i systemet, pumpa ett jävla tag och kolla om det händer något!
    Din HB var ju så jäävla skön!
    Blir till att bygga liknande nu i veckan!

  22. #82
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Brukar ta upp mot en 20 minuter för min pump att börja pumpa ordentligt när det är helt tomt på olja i systemet, pumpa ett jävla tag och kolla om det händer något!
    Okej men du kör vanligt att du öppnar nippeln och trycker in handtaget, sedan stänger du nippeln och släpper ut handtaget eller?

  23. #83
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av MathiasK Visa inlägg
    Okej men du kör vanligt att du öppnar nippeln och trycker in handtaget, sedan stänger du nippeln och släpper ut handtaget eller?
    tryck in handtaget, ut med nippeln, in med nippeln o släpp handtaget gör så omochom igen så ska du se
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  24. #84
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    tryck in handtaget, ut med nippeln, in med nippeln o släpp handtaget gör så omochom igen så ska du se
    Okej tack så mycket, ska forsätta när farsan kommer hem, lite småsvårt att göra själv men tack för svara alla, segt att sitta med en ofungerande handbroms när man kan vara ute och köra förfullt

  25. #85
    MathiasK

    Öppna nippeln nere vid oket och pumpa tills det kommer vätska! När det kommer kan du göra som sköld sa.

    Ett bra tips till alla som har svårt att få ut luft är att öppna banjobulten/bultarna precis som en luft nippel = Håll tryck och lätta på bulten när handtaget går emot styret dra åt banjo bulten! Fungerar alltid!

  26. #86
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Bjuder på lite bilder på mitt egna bygge med endast vinkelslip, penna och papper ^^
    (Det ska snyggast till vid tillfälle)

    [IMG=http://img36.imageshack.us/img36/4821/dsc0696j.jpg][/IMG]






  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Bjuder på lite bilder på mitt egna bygge med endast vinkelslip, penna och papper ^^
    (Det ska snyggast till vid tillfälle)

    [IMG=http://img36.imageshack.us/img36/4821/dsc0696j.jpg][/IMG]





    Ser schyst ut!

  28. #88
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Ser schyst ut!
    Tack! Jag tycker det ser hemskt ut.. det var mest för att ge lite ideer till andra stuntsugna grabbar!
    Det är förövrigt tillverkat i 5mm plattjärn och den övre delen är en 4mm aluminum bit.
    Jag har lagt två styckan m10 muttrar till de två bakre fästena. Det fungerar ypperligt

  29. #89
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Tack! Jag tycker det ser hemskt ut.. det var mest för att ge lite ideer till andra stuntsugna grabbar!
    Det är förövrigt tillverkat i 5mm plattjärn och den övre delen är en 4mm aluminum bit.
    Jag har lagt två styckan m10 muttrar till de två bakre fästena. Det fungerar ypperligt
    Så länge det funkar är det ju grymt!

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av Boost Visa inlägg
    MathiasK

    Öppna nippeln nere vid oket och pumpa tills det kommer vätska! När det kommer kan du göra som sköld sa.

    Ett bra tips till alla som har svårt att få ut luft är att öppna banjobulten/bultarna precis som en luft nippel = Håll tryck och lätta på bulten när handtaget går emot styret dra åt banjo bulten! Fungerar alltid!
    Okej ska testa det, nu försvinner det iallafall olja från behållaren när man pumpar och det kommer ju ut vätska där nere, fick upp lite tryck men det var pyttelite och det blev inte bättre, även ifall vi pumpade i ca 10min efter det. Men ska testa det du nämnde

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in