Sidan 2 av 5 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    har äntligen lyckats fixa handbromsen på Derbin, men den tar inte i tillräckligt, man måste trycka in handbromsen helt för att moppen ska stanna och det är ett helvete att lufta den nu när man har ett sånt tryck, jobbigt att trycka in handbromsen. Vad ska jag göra? Vill ju att den ska ta lika bra som t ex min frambroms annars går det ju inte att stunta
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  2. #32

  3. #33

  4. #34
    Någon som säljer ett fäste till AJP + Brembo ok? Min broms tar inte i tillräckligt då brembo oket inte sitter helt centrerat
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #35

  6. #36

  7. #37

  8. #38

  9. #39

  10. #40

  11. #41

  12. #42

  13. #43

  14. #44
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Aldrig riktigt tänkt på hur man bör göra då jag kört scooter tills nu, har nu en dt50x och suget är allt för stort så har bestämt mig för åtminstone köra lite stunt med den. Men behöver handbroms, och hur ska jag gå till väga då? Går det att t.ex skaffa ett aeroxbromssystem och bara fixa ett fäste till oket, för det värkar ju jävligt smidigt ifall det fungerar. Någon som kan komma med lite tips och förslag?
    Mycket riktigt. Du får köpa dig en 4mm plattjärnsbit och göra dig en adapter till ditt nuvarande ok. Så är det bara skruva dit det nya oket och fixa en lång bromslang och vips
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  15. #45

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  17. #47

  18. #48

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Elliot Visa inlägg
    En del har frågat efter bilder på mitt handbroms-system, så tänkte att det är väl lika bra att lägga upp bilderna här för alla!





    Hoppas att de kommer till nytta!
    Har du tagit bort new ride från ytube ?
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  19. #49

  20. #50
    Citat Ursprungligen postat av Elliot Visa inlägg
    du har inte accat min friend request på facebook </3 (martin bävern johansson)
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  21. #51

  22. #52
    Ingen som säljer ett komplett aerox bakbromssystem??

  23. #53
    Får förfrågningar hela tiden från folk jag inte vet men det är så kan inte acceptera alla Men la till dig nu!
    Tack för bilderna Elliot !!
    Ingen fara, bara att fråga om du undrar något!
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Ingen som säljer ett komplett aerox bakbromssystem??
    Jag har ett Aerox bakbromsok och slang som du kan få billigt om det hjälper?

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av Elliot Visa inlägg
    har ett Aerox bakbromsok och slang som du kan få billigt om det hjälper?
    Aa vad ska du ha för det??

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av Elliot Visa inlägg
    Får förfrågningar hela tiden från folk jag inte vet men det är så kan inte acceptera alla Men la till dig nu!

    Ingen fara, bara att fråga om du undrar något!

    Jag har ett Aerox bakbromsok och slang som du kan få billigt om det hjälper?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  26. #56

  27. #57
    Tja har skaffat ett aerox system till derbin nu men jag får inget tryck i grejerna. Har luftat rätt men jag hittar inga läckage. Vad kan jag göra??
    Edit: Problem fixat
    Senast redigerat av derbigurra den 2011-10-12 klockan 20:04.

  28. #58

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    hur sitter ditt ok?
    Ok:et sitter på sidan med nippeln pekandes rakt utåt.

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in