1. #1

    Kan det vara mer trim på min yamaha DTR 02 ?

    tjena!
    Har nu köpt en till yamaha dt50R fast 02 X)
    Ägaren sa att den var helt orginal för han hade ju orginal rör på så då gjorde den runt 50 men när jag kom hem satte jag på mitt gianelli 2t och det var än jävla skillnad emot min andra Dt som gör 73 med 10/52 hade samma rör på den innan.
    jag mäte upp den jag precis köpt i 89 med 10/52 drevning testade också 12 då gick den runt 100 då måste det väl vara något mer trim på den? Eftersom min andra DT inte går så bra . Det är org cylinder men kan den vara portad?

    Kan ju säga att jag drar alla andra effektrörs moppeder i byn

    tack på förhand

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    kan ju va en 70cc som ser ut som en orginal cylinder, eller en borrad orginal
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    kan ju va en 70cc som ser ut som en orginal cylinder, eller en borrad orginal
    okej trodde nästan det för en moppe med endast effetrör går ju aldrig i 90

  4. #4
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av ***matte*** Visa inlägg
    okej trodde nästan det för en moppe med endast effetrör går ju aldrig i 90
    glädje mätare?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    glädje mätare?
    har mätt med gps mätaren på moppen kan man ju inte lita på

  6. #6
    90 med 10/52 drevning?
    Har rätt svårt att tro det, min beta med Airsal 80, Metrakit SP, 17.5 fögge m.m gör runt 80 med 12/53.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    90 med 10/52 drevning?
    Har rätt svårt att tro det, min beta med Airsal 80, Metrakit SP, 17.5 fögge m.m gör runt 80 med 12/53.
    Den måste nog gå jävligt dåligt då, min smt gjorde 82 (GPS) med 11-53 med yasuni hm rör.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av ***matte*** Visa inlägg
    okej trodde nästan det för en moppe med endast effetrör går ju aldrig i 90
    Jag har en Gilera med endast Yasuni rör och den gör 85-90, uppmätt med gps.
    drevningen är orginal (14/53 tror jag?)

  9. #9
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    90 med 10/52 drevning?
    Har rätt svårt att tro det, min beta med Airsal 80, Metrakit SP, 17.5 fögge m.m gör runt 80 med 12/53.
    Din måste ju göra mer än 80 km/h ?! En kompis derbi gick 75 km/h med Tecnigas e-nox och 12/65 igår @ runt 85 munstycke igår.. !

    OnT:

    Det är absolut mer än bara röret i din dt, om den gick runt 90 med 10/52, och runt 100 med 12 ? Absolut mer än bara Gianelli, kolla cylindern t.ex!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Den måste nog gå jävligt dåligt då, min smt gjorde 82 (GPS) med 11-53 med yasuni hm rör.
    Går hur bra som helst, uppmätt av förra ägaren till 98km/h med 15/53 drevning, och tror den går bra mycket bättre nu! Bara lite väl lätt drevning, men tror inte den gör mer än 80 - 85 i nuläget.
    Citat Ursprungligen postat av 16rieju16 Visa inlägg
    Jag har en Gilera med endast Yasuni rör och den gör 85-90, uppmätt med gps.
    drevningen är orginal (14/53 tror jag?)
    Original är nog inte 14/53, snarare 12 - 53/65.
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Din måste ju göra mer än 80 km/h ?! En kompis derbi gick 75 km/h med Tecnigas e-nox och 12/65 igår @ runt 85 munstycke igår.. !

    OnT:

    Det är absolut mer än bara röret i din dt, om den gick runt 90 med 10/52, och runt 100 med 12 ? Absolut mer än bara Gianelli, kolla cylindern t.ex!
    Nja, går nog en 80 - 85! Men är galet skön på bakan Nu ska dock 15 drevet på, så ska vi se hur fort han går !

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Går hur bra som helst, uppmätt av förra ägaren till 98km/h med 15/53 drevning, och tror den går bra mycket bättre nu! Bara lite väl lätt drevning, men tror inte den gör mer än 80 - 85 i nuläget.

    Original är nog inte 14/53, snarare 12 - 53/65.

    Nja, går nog en 80 - 85! Men är galet skön på bakan Nu ska dock 15 drevet på, så ska vi se hur fort han går !
    låter ganska lite. när jag körde airsal t6 och gianelli, 21mm fögge, matchportat block och hpc vev med 13/53 med crossfälgar så gjorde min ungefär 95
    när jag körde hyper var jag uppe i 108 med 12/52 @ ca 17.000rpm med sm
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Går hur bra som helst, uppmätt av förra ägaren till 98km/h med 15/53 drevning, och tror den går bra mycket bättre nu! Bara lite väl lätt drevning, men tror inte den gör mer än 80 - 85 i nuläget.

    Original är nog inte 14/53, snarare 12 - 53/65.

    Nja, går nog en 80 - 85! Men är galet skön på bakan Nu ska dock 15 drevet på, så ska vi se hur fort han går !
    Original på smt är 11-53, är det på min 09 iaf.

  13. #13
    jo på både min och kusinens gilera är det 14/53 orginal
    bådas är 05or.

  14. #14
    Min derbi med metrakit thrower och drevning 13/53 går i 90, mätt efter bil, mc å gps

  15. #15
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Min derbi med metrakit thrower och drevning 13/53 går i 90, mätt efter bil, mc å gps
    Då måste du ha sportluft och väldigt bra inställd? Men ja, min gjorde strax under 90 med så
    Nu har jag dock lite större grejer på, måste bara ställa in skiten
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Är det här en skryttråd? Har var vart upp i 110 med 11/53 iaf.
    Och med H@Ken ca 110 på mätaren, endast 50cc sport och mk thrower.. Det skumma är att jag mätt med bil (som hade gps) och den gjorde då 100 enligt bilens och H@Kens mätare, och efter det har jag kört 110 på mätaren, och det gick faktiskt väldigt fort med känns fortfarande lite otroligt..

    Tror inte du har bara trimrör, kollar du noggrannare har du nog annan cylinder åtminstone.
    haha! ska kolla cylindern någon dag, ska mäta med en annan gps imån och se om den vissar samma men min kompis sa att den kan vara portad och sånt kan den gå så bra då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in