1. #1

    Question Yamaha slider 08 nackdelar?

    tjena, nu är det så här att jag ska fara och titta på en slider och jag undrar om ni vet några saker som går oftast sönder på slider elr ta hänsyn till när man ska titta på dom.

    Sen en fråga om motorn, är dom pålitliga och hållbara? vill inte börja skruva dirr efter man har köpt den
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    motorerna är riktigt bra! dock lite dålig kylning om man börja trimma riktigt osv, de ända nackdelen som ja störde mig på är att dom går bra när dom är kall sen när dom blir varm så blir dom klenare :/ och att packboxarna i gaffeln blir slut fort då man oftast stuntar med slider
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    motorerna är riktigt bra! dock lite dålig kylning om man börja trimma riktigt osv, de ända nackdelen som ja störde mig på är att dom går bra när dom är kall sen när dom blir varm så blir dom klenare :/ och att packboxarna i gaffeln blir slut fort då man oftast stuntar med slider
    Jag har faktiskt aldrig sett en slider som har gått riktigt bra, polaren hade en med Malossi Sport 70cc, ZX och 19mm fögge, helt rätt inställd osv..
    Men min stalker med Malossi Sport, Polini for race 3, 24mm fögge OCH min neos med Streetrace 70cc, Doppler S3R, 21mm fögge drog den ENKELT!
    Den var sjukt slö, trots att den var perfekt inställd och cylle, kolv osv var riktigt fräscht !

  4. #4
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Jag har faktiskt aldrig sett en slider som har gått riktigt bra, polaren hade en med Malossi Sport 70cc, ZX och 19mm fögge, helt rätt inställd osv..
    Men min stalker med Malossi Sport, Polini for race 3, 24mm fögge OCH min neos med Streetrace 70cc, Doppler S3R, 21mm fögge drog den ENKELT!
    Den var sjukt slö, trots att den var perfekt inställd och cylle, kolv osv var riktigt fräscht !
    men ja mena när dom är orginal haha min slider med s6r, pro replica, hpc vev, speedcontroll, 21mm dellorto osv gick faktiskt riktigt bra, toppa den till 102km/h första starten helt jävla oinställd
    http://www.youtube.com/watch?v=MnlIP2fOy_o filmen på hur den gick första starten
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Jag har faktiskt aldrig sett en slider som har gått riktigt bra, polaren hade en med Malossi Sport 70cc, ZX och 19mm fögge, helt rätt inställd osv..
    Men min stalker med Malossi Sport, Polini for race 3, 24mm fögge OCH min neos med Streetrace 70cc, Doppler S3R, 21mm fögge drog den ENKELT!
    Den var sjukt slö, trots att den var perfekt inställd och cylle, kolv osv var riktigt fräscht !
    jag ska bara köra med rör när jag ska köra lite bakhjul osv, men det beror väl mest på att slider motorn är luftkyld och inte vattenkyld. typ aerox motorn är ju typ byggd på samma sätt förutom det är det är lc
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

  6. #6
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av sherco Visa inlägg
    jag ska bara köra med rör när jag ska köra lite bakhjul osv, men det beror väl mest på att slider motorn är luftkyld och inte vattenkyld. typ aerox motorn är ju typ byggd på samma sätt förutom det är det är lc
    sliders cylindrar är ståendes annars är dom lika, men ska du bara köra med rör och inställd variator så kommer du nöjja dig
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    men ja mena när dom är orginal haha min slider med s6r, pro replica, hpc vev, speedcontroll, 21mm dellorto osv gick faktiskt riktigt bra, toppa den till 102km/h första starten helt jävla oinställd
    http://www.youtube.com/watch?v=MnlIP2fOy_o filmen på hur den gick första starten
    Hm, kanske går bra med värre setup då, men de jag har sett har gått riktigt risigt
    Citat Ursprungligen postat av sherco Visa inlägg
    jag ska bara köra med rör när jag ska köra lite bakhjul osv, men det beror väl mest på att slider motorn är luftkyld och inte vattenkyld. typ aerox motorn är ju typ byggd på samma sätt förutom det är det är lc
    Nä, aerox har liggande vattenkyld motor, Neos har likadan fast luftkyld och med trumbroms och Slider har stående !
    Ha de verkar sjukt sköna att dra bakan på.

  8. #8
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    sliders cylindrar är ståendes annars är dom lika, men ska du bara köra med rör och inställd variator så kommer du nöjja dig
    Glöm inte tändplattan, dock tror jag inte han ska där å rota men.

  9. #9
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Enda negativa med en original Slider: Varvar helt stört mycket med v-ringen så röret och cylindern blir tokvarm så när jag t.ex. kör till stuntspoten måste jag låta den kylna lite innan jag kör bakhjul. går riiiktigt bra sålänge du inte varvar mycket.
    Sen packboxarna i gaffeln pajar direkt om du ska börja stunta, men de gör dem på de flesta moppar. Riktigt bra moppe enligt mig!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Enda negativa med en original Slider: Varvar helt stört mycket med v-ringen så röret och cylindern blir tokvarm så när jag t.ex. kör till stuntspoten måste jag låta den kylna lite innan jag kör bakhjul. går riiiktigt bra sålänge du inte varvar mycket.
    Sen packboxarna i gaffeln pajar direkt om du ska börja stunta, men de gör dem på de flesta moppar. Riktigt bra moppe enligt mig!
    Klart man ska ta loss v-ringen, bara onödig grej enligt mig finns ingan bra anledning till att han den, alla tar licks bort dom...
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av sherco Visa inlägg
    Klart man ska ta loss v-ringen, bara onödig grej enligt mig finns ingan bra anledning till att han den, alla tar licks bort dom...
    Men den sitter ju där på en original slider? Och om man vill köra original ska den antagligen sitta kvar?

  12. #12
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av sherco Visa inlägg
    Klart man ska ta loss v-ringen, bara onödig grej enligt mig finns ingan bra anledning till att han den, alla tar licks bort dom...
    Inte jag! Tycker det är lite småfränt att köra otrimmat på bakan istället för trimmat..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  13. #13
    Har köpt en slider nu, bilder kmr imorn då jag ska hämta den. Prutade från 13 000 till 10 500kr bra köp enligt mig
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in