1. #1
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414

    förgasare till "65cc" dtmx

    tjena. håller på att fixa kompisens dtmx-92 och jag ska nu beställa en ny förgasare till han, då den han har är en dålig kinafögge som inte går att ställa in riktigt.
    så vad för förgasare rekommenderar ni till den cylindern? det är en helt vanlig k-star "65cc" som var och varannan dethe har.
    länka gärna en fungerande förgasare
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #2
    http://www.norscand.com/mopeddelar-1...g-c-576-5.aspx

    till 65cc kan jag rekommendera att mist ha 20mm om man ska ut ngt från motorn. dessa föggar är ÄKTA mikuni och hög kvalite vad jag hört.
    beställer mina delar från norscand, de brukar anlända innom 3 dagar.

    och om inte dtn redan har det kör på 3läppars reeds. jag har luhao krök o 3 reeds. går i 50 exakt. (dock me ganska legit acc) om man säger så
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    http://www.norscand.com/mopeddelar-1...g-c-576-5.aspx

    till 65cc kan jag rekommendera att mist ha 20mm om man ska ut ngt från motorn. dessa föggar är ÄKTA mikuni och hög kvalite vad jag hört.
    beställer mina delar från norscand, de brukar anlända innom 3 dagar.

    och om inte dtn redan har det kör på 3läppars reeds. jag har luhao krök o 3 reeds. går i 50 exakt. (dock me ganska legit acc) om man säger så
    han har redan en 20mm och den går SKIT. man kan få den att iallafall gå framåt på fullgas men efter ett tag böar den och dör.
    ibland kan man ha hyfsad tomgång och den varvar riktigt i friläge, och när man släpper gasen dör den helt plötsligt och man måste ha choken i för att den överhuvudtaget ska gå att starta.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Han kan ju köpa min ÄKTA mikuni 20mm med passande insug till Dt50mx-Dt50r
    fina packningar och allting? pris?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Aldrig använd, japp kommer med en packning som sitter mella föggen och insuget, bara att buda på! Dock inget skit pris då detta är kvalite!
    det står mikuni på den också va? så det inte är någon kopia, då vi redan har en kopia. har du extra munstycken till den?
    ge ett riktpris. Jag vet inte vad hans budget är, men det är jag som kommer köpa den och montera allting.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8

  9. #9
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    http://www.norscand.com/mopeddelar-1...g-c-576-5.aspx

    till 65cc kan jag rekommendera att mist ha 20mm om man ska ut ngt från motorn. dessa föggar är ÄKTA mikuni och hög kvalite vad jag hört.
    beställer mina delar från norscand, de brukar anlända innom 3 dagar.

    och om inte dtn redan har det kör på 3läppars reeds. jag har luhao krök o 3 reeds. går i 50 exakt. (dock me ganska legit acc) om man säger så
    De där är inte äkta mikuni Äkta mikuni kostar runt 1000-1500, Och så står de till och med "Typ mikuni"


    Edit: Här är en Äkta mikuni http://www.cykelkraft.se/J17-113-03.phtml
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  10. #10
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Ja det står mikuni på den, nej tyvär inga munstycken, har ingen aning så du får ge ett bud så får vi se hur det går därifrån
    ska höra lite med han. han ville helst prova den innan så han inte slänger pengarna i sjön så jag tror dessvärre inte det blir något :/
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    De där är inte äkta mikuni Äkta mikuni kostar runt 1000-1500, Och så står de till och med "Typ mikuni"


    Edit: Här är en Äkta mikuni http://www.cykelkraft.se/J17-113-03.phtml
    24mm blir dock för stort. skulle ha en 20mm
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #11

  12. #12
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ska höra lite med han. han ville helst prova den innan så han inte slänger pengarna i sjön så jag tror dessvärre inte det blir något :/

    24mm blir dock för stort. skulle ha en 20mm
    24 är inte för stort för en 65cc nonameMen de finns ju 20 också
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    24 är inte för stort för en 65cc nonameMen de finns ju 20 också
    känns som det bara kommer bli jobbigare att ställa in också. han vill ha en förgasare som bara är att montera på och sen går mopeden bra sen
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #14
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    känns som det bara kommer bli jobbigare att ställa in också. han vill ha en förgasare som bara är att montera på och sen går mopeden bra sen
    tror de kommer bli ganska svårt
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  15. #15
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    känns som det bara kommer bli jobbigare att ställa in också. han vill ha en förgasare som bara är att montera på och sen går mopeden bra sen
    Nejå, har kört med de på 3 olika dt, och de gick fint att ställa in
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  16. #16
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    tror de kommer bli ganska svårt
    haha, förstår hur du menar. men jag menar inte att den behöver vara 100% inställd redan från början, bara att den går att åka på och inte mer än så
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    24 är inte för stort för en 65cc nonameMen de finns ju 20 också
    Måhända inte så mycket för stort att moppen inte går köra, men absolut onödigt stort för en såpass tam motor. Vi snackar alltså om en motor som kommer gå ungefär lika bra som en ostrypt nyare 6-växlad moppe med orörd originalcylinder och 14mm förgasare, det visar rätt tydligt att det inte finns nått behov av enorma förgasare för att få vettig effekt... För övrigt är DTs original 3-läppsventil så liten att den stryper flödet om man har större än ~18mm förgasare, så att hänga dit en 24mm och behålla den reeden blir verkligen att kasta pärlor åt svinen.

    20mm räcker gott och väl.

  18. #18
    Du behöver igentligen inte mer än 18mm förgasare på den cylindern då det bara är 58cc och den är inte så högvarvig då det är en org cylinder uppborrad till 43mm ist för 40mm

    så det räcker med en 20mm mikuni http://www.rinab.nu/moped-klass-2-a/...e-20mm1279.htm

    Men ni måste haft otur för min kompis köpte http://www.skoterdelen.com/trimkit-y...34-c-1651.aspx och han bara montera allt och körde! ett tips den går bäst med jamarcol ha inte äns en tanke på luhao !

  19. #19
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Måhända inte så mycket för stort att moppen inte går köra, men absolut onödigt stort för en såpass tam motor. Vi snackar alltså om en motor som kommer gå ungefär lika bra som en ostrypt nyare 6-växlad moppe med orörd originalcylinder och 14mm förgasare, det visar rätt tydligt att det inte finns nått behov av enorma förgasare för att få vettig effekt... För övrigt är DTs original 3-läppsventil så liten att den stryper flödet om man har större än ~18mm förgasare, så att hänga dit en 24mm och behålla den reeden blir verkligen att kasta pärlor åt svinen.

    20mm räcker gott och väl.
    precis. behöver bara hjälp att hitta en schysst 20mm ÄKTA mikuni, då kinesföggarna är skräp och är svåra att ställa in.
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Du behöver igentligen inte mer än 18mm förgasare på den cylindern då det bara är 58cc och den är inte så högvarvig då det är en org cylinder uppborrad till 43mm ist för 40mm

    så det räcker med en 20mm mikuni http://www.rinab.nu/moped-klass-2-a/...e-20mm1279.htm

    Men ni måste haft otur för min kompis köpte http://www.skoterdelen.com/trimkit-y...34-c-1651.aspx och han bara montera allt och körde! ett tips den går bäst med jamarcol ha inte äns en tanke på luhao !
    jag vet att det endast är uppborrad org och den är bara på 57cc, därav skrev jag "65cc".
    det var det där kittet han köpte och den vill inte gå alls. den kan gå hyfsat(det är trots allt en sur gammal dt) ett tag och varva ut, men helt plötsligt börjar den bööa och vill dö tills man drar i choken.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #20
     
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    precis. behöver bara hjälp att hitta en schysst 20mm ÄKTA mikuni, då kinesföggarna är skräp och är svåra att ställa in.

    jag vet att det endast är uppborrad org och den är bara på 57cc, därav skrev jag "65cc".
    det var det där kittet han köpte och den vill inte gå alls. den kan gå hyfsat(det är trots allt en sur gammal dt) ett tag och varva ut, men helt plötsligt börjar den bööa och vill dö tills man drar i choken.


    okej låter som otur :/ men kör ni på org luftbox ? och vilket munstycke har ni i ? min kompis kör med 80 munstycke och går bra med det

  21. #21
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg

    okej låter som otur :/ men kör ni på org luftbox ? och vilket munstycke har ni i ? min kompis kör med 80 munstycke och går bra med det
    borrad luftburk. 100 tror jag det är. ibland går den bra, och helt plötsligt dör den bara om man inte har choke...
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #22
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Måhända inte så mycket för stort att moppen inte går köra, men absolut onödigt stort för en såpass tam motor. Vi snackar alltså om en motor som kommer gå ungefär lika bra som en ostrypt nyare 6-växlad moppe med orörd originalcylinder och 14mm förgasare, det visar rätt tydligt att det inte finns nått behov av enorma förgasare för att få vettig effekt... För övrigt är DTs original 3-läppsventil så liten att den stryper flödet om man har större än ~18mm förgasare, så att hänga dit en 24mm och behålla den reeden blir verkligen att kasta pärlor åt svinen.

    20mm räcker gott och väl.
    Jo sant
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in