Sidan 3 av 4 Första 1234 Sista
  1. #61
    shoppern har skenat pga av att gaswiren har blivit klämd i hytten när man tror man har fått allt rätt 2ggr. ena gången mot farsans 850 andra gången mot grannens merca. bara å vräka omkull skiten så den stannar

    vi stog å höll på med polarens bil(fiat 128 -76) i tre dagar innan vi kom fram till att generatorn va kass.
    skiten laddade ju bara ibland all el spökade ju, delvis pga förra ägaren som hade varit å pillat på allt. tappade ett hjul på vägen hem bland annat.

    skulle ha på en stator från en liggande minarelli på en peugeot motor tänkte ja. efter några timmars svärande över rostiga bultar å svänghjul som satt fast så kom ja fram till att de inte passade. skilljde på 2mm i centrum hålet på stator å ca 1 mm i hålen för bultarna och att svänghjulet gick för långt in

    sen har de ju varit de klassiska kolvbults clipset å några kolv ringar som har gått åt h*lvete

    e väll de ja har blivigt mest arg över iaf
    forshaga shoppern med pneumatik och liggande minarelli
    www.moppenet.nu/showthread.php/4469
    till salu!

  2. #62
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    bumpar denna! har ni gjort några roliga tabbar? min kan väl vara att vända kolven åt fel håll, resultat kan ni lista ut själv.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #63

  4. #64

  5. #65
    Efter en lång vinter, så fick jag för mig att kicka igång fiddyn och leka av mig lite.. och den var riktigt trög startad även när den användes.
    Så klickade på Elknappen, på med soppakran och chokade. stod och kickade som en jävla dåre.. började bli irriterad.. testade startgas.. Men det gick inte hur jag än försökte, tog en snabbtitt och ser att någon varit rolig och dragit ur kabeln på cdi;n!
    Klickar i den, och fiddyn startat dírekt. Dryyyyygt

    Sånt man garvar åt idag.. haha!
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  6. #66

  7. #67
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av dannedamp Visa inlägg
    råka dra av mina pinbultar ett antalgånger ! för stark löste sig dock
    då ska man fan inte meka..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    då ska man fan inte meka..
    Haha och jag tyckte jag var dålig som drog av en helt rostig pinbult. Måste hålla med dig!

  9. #69
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Haha och jag tyckte jag var dålig som drog av en helt rostig pinbult. Måste hålla med dig!
    haha ja men alltså, gör man samma tabbe flera gånger ska man nog låta bli..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Tappat ner ett knaster i vevhuset, fick fiska som en tok innan jag hittade det igen.

    Köpte handskydd till Betan, drog åt dom med Biltemas ringnyckel med spärrfunktion, snurrade, snurrade snurrade, knak fästet till handskydden gick av.

    Hissade upp 740:in med donkraften, skulle precis gå och hämta ett däck då jag hör att skiten rasar ner, donkraften gick igenom. (rost!)

    Fått skit i ögat när jag bytte drivaxel på mopedbilen, svider rätt skapligt kan jag lova.
    Var det Biltemas fel, eller vad menar du?

  11. #71
    Filade trottelnålen till förgasaren när jag körde på nitrometan för att få mer bränsle, nålen blev för kort och fastnade på kanten till nålsätet så trotteln var låst i öppet läge (fullgas). Var en rätt spännande färd i kurvan på en grusväg utan dödare..

  12. #72
    skruvat ihop en moppe med annan förgasare så va gaswiren för kort så jag klippte av den för orkade inte skruva bort den och den va nästan ny och det kostade 300kr bara för man va lat och köpte en med höljet och allt sen massa andra fel man gjort som slutar med att man blir svin arg haha

  13. #73
    blir för mycket att skriva. Men inga dyra tabbar.
    skulle haft a-traktor istället!

  14. #74

  15. #75
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    min största mektabbe är ju hela hypern. inge alls värt alla pengar man lägger ner.
    Hähä, Hur mycket är du uppe i nu då?

    Värsta mecktabben är nog när man skulle ha igång en Saab 9000 isbil på sommaren Baktände som fan när någon litet glin har ägt den före, gasar lite Skit varmt den sommar dagen kl 2 på dagen, Baktänder lite mer märker senare när jag letar efter en 13:N hylsa till spärrskaftet, Brann ju för fullt under bil helvetet, sprang å hämtade brandsläckaren å försökte få det släkt, kollade in i bilen Mattorna av gummi var smälta...

  16. #76
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Gett fan i att dra åt svänghjulet och köra utan svänghjulskåpa!
    Alltid lika spännande när man känner något roterande flyger rakt in i smalbenet
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  17. #77
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Gett fan i att dra åt svänghjulet och köra utan svänghjulskåpa!
    Alltid lika spännande när man känner något roterande flyger rakt in i smalbenet
    HAHA, Ska nog vara PAd te allt

  18. #78
    Sköt iväg mitt ena knaster till den nya kolven och satte i ett nytt och ett gammalt knaster, Samtidigt hade jag fått punktering så lagade däcket och i med kolven ( Yes nu ska jag äntligen få köra ) 3 dagar gick den sen blev kolven skrot och såg ut så här, Namn:  735683_140968826059877_1857310277_o.jpg
Visningar: 449
Storlek:  61,6 KB

    Dragit av en antal skruvar till variatorkåpan, Känns som en basis när man ska in där.

    Största tabben var väll när jag dygnat och grannen kommer och knackar på och frågar om inte jag kan försöka få igång hans Yamaha Jog RR som dött när han var ute och körde, Jo visst sa jag trött som ett as ställer mig och börjar riva ner alla kåpor skruvar av förgasaren men ingen smuts där, Rotar runt ett bra tag i 24+ Grader börjar fundera på vad fan det kan vara, Juste ja fan har den gnista? Skruvar ur tändstiftet som tar en halvtimma ( Jog är fan nästintill omöjliga att byta tändstift på lärde jag mig den dagen ) Sätter tändstiftet mot ramen menas jag kör med elstarten men det var helt dött, Kastar i ett utav mina gamla tändstift jag hade liggandes utan att kolla längen och kickar (PANG) Hela kicken är stum nej shit detta händer inte mig visade sig att det tändstiftet jag satt i har en gänga som nästan är dubbelt så lång som den ska vara , Iallafall så hittade jag ett tändstift i rätt längt och sparka till på kicken allt vad jag kunde och mopeden startade har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv, Hur kolven såg ut efteråt vill jag inte ens veta
    Braap Braap

  19. #79
    Kränger 10" scooter däck så när man ska dra över den sista biten av däcket över fälgen så går metallvajern i däck kanten av. Fan oxå..
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  20. #80
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  21. #81
    Haha min största tabbe var nog när jag skulle dra igång moppen första gången med 74cc, tog ut moppen och skulle testa springa igång den, upptäckte när jag sprang att jag inte hade satt på varken kopplingshandtaget eller växelpeten ^^

  22. #82
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    HAHA, Ska nog vara PAd te allt
    You know me!

    Ont: En till kul sak jag har lyckats med när jag skulle ha igång YZ125 motorn första gången. Kickade igång den och lät
    den stå på tomgång några minuter. Satte mig på dracen och tänkte dra iväg lite lätt, gasar till och dumpar kopplingen (stod på rullgrus)
    Då börjar fanskapet åka baklänges och jag åker rakt ner i backen! Far och polaren vek sig på mitten av allt skratt!

    Tips från coachen: Var noga med att motorn går åt rätt håll ^^
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  23. #83

  24. #84

  25. #85

  26. #86

  27. #87
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    You know me!

    Ont: En till kul sak jag har lyckats med när jag skulle ha igång YZ125 motorn första gången. Kickade igång den och lät
    den stå på tomgång några minuter. Satte mig på dracen och tänkte dra iväg lite lätt, gasar till och dumpar kopplingen (stod på rullgrus)
    Då börjar fanskapet åka baklänges och jag åker rakt ner i backen! Far och polaren vek sig på mitten av allt skratt!

    Tips från coachen: Var noga med att motorn går åt rätt håll ^^
    Hähä, nästan som när jag skulle parkera volvon uppe på ett berg tänkte stiga ur bilen märkte att den började rulla som en jävla rund sten ner för berget, Jävla handbroms som inte tog något, fick köra upp å lägga stenar vid fram å bakhjulet... utan bromsarna skulle man nog voltat... framme tar ju iallafall bromsarna lite för kraftigt...

  28. #88
    har gjort mycket men det värsta var när jag drog tappskruven till oljan för hårt (Den som sitter under motorblocket) På min Smt så den gick gängpaj. Inte bulten alltså, blockets gängor. Fick absolut panik, och det var problem med att gänga upp osv. Löstes till slut efter måånga timmar med insatsgänga...

  29. #89
    joeeekis avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    60
    Bytte spindelled på 740in och drog av ena bulten var bara att sätta dit den resterande bulten med kemisk metall så det ser ut som den sitter där när ja skulle besikta bilen, sen svetsa dit skiten vid ett senare tilfälle

  30. #90
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    drog gängpaj på en pet-flaska
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in