1. #1

    moppe Piaggio Zip, vilka vikter ska jag ha till min setup?

    Tjena har en Piaggio Zip som jag undrar om jag ska byta vikter på eftersom den varvar skit mycket när man ligger och pressar, det känns som att den ska rasa ihop xD Oh det känns som att den har mer topfart att ge. Ska jag sätta varvstop på den eller?^^ eller byta till tyngre vikter?

    Setup:
    Cylinder: Stage6 sport pro 70cc
    Förgasare: Dellorto 21mm
    Avgassystem: Top performance Nardo racing
    vikter: okänt

  2. #2
    Jag skulle väl sätta varvstop då den antaglien kommer dra mer bensin om den går snabbare.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag skulle väl sätta varvstop då den antaglien kommer dra mer bensin om den går snabbare.
    Fast samtidigt kommer den varva mindre med tyngre vikter, alltså dra mindre soppa

  4. #4
    Varva mindre men måste anstränga sig mer vilket leder till att den drar mer

    Hellre som en bmw M5 och att ha mer kraft i motorn så motorn inte behöver anstränga sig så mycket och då drar den mindre också!

    Men men det beror på hur man vill köra!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Varva mindre men måste anstränga sig mer vilket leder till att den drar mer

    Hellre som en bmw M5 och att ha mer kraft i motorn så motorn inte behöver anstränga sig så mycket och då drar den mindre också!

    Men men det beror på hur man vill köra!
    Nja, jag tror snarare man drar ned på bensinförbrukningen med tyngre vikter !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in