1. #1

    Förstört gängan i toplocket på ludix snake

    Tjena, nu har man cpat moppen igen.
    Började med att moppen blev sur, så jag plocka loss tändningen och skulle torka rent de, sen när jag skulle sätta tillbaka de så fick jag inte i det igen.
    Så jag tror att jag förstört gängan i topplocket, måste jag köpa nytt toplock då eller?
    Tjenna Grappen

  2. #2
    Haha så du plockade bort "tändningen" från topplocket? Du menar inte Tändstiftet?
    Har du dragit gängpajj i topplocket kan det bli lite körigt, bästa vore väl att köpa nytt om man inte har så mycket koll.

  3. #3

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Funkar även med sån där tråd som rörmokare använder för att täta rör, vettefan vad det kallas bara... Kan kolla upp vad det heter om det skulle va intressant.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Funkar även med sån där tråd som rörmokare använder för att täta rör, vettefan vad det kallas bara... Kan kolla upp vad det heter om det skulle va intressant.
    Lin/linull tänker du på.

    Hur menar du att det skulle fungera mot trasiga gängor?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Lin/linull tänker du på.

    Hur menar du att det skulle fungera mot trasiga gängor?
    de tätar läckage. och det bildas gummi gängor i "tuggumi" bandet
    men om du förstört gängan helt fåru köpa nytt elr dra i såndär lagning från Biltema
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  7. #7
    Alltid värt att försöka köra rent gängorna, använd en gängtapp m14 x 1.25.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    de tätar läckage. och det bildas gummi gängor i "tuggumi" bandet
    men om du förstört gängan helt fåru köpa nytt elr dra i såndär lagning från Biltema
    Jo tack vet allt mycket väl hur gängtätning fungerar men det förutsätter att gängorna är hela med för att hålla emot trycket. Så insatsgänga är att rekommendera.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Haha så du plockade bort "tändningen" från topplocket? Du menar inte Tändstiftet?
    Har du dragit gängpajj i topplocket kan det bli lite körigt, bästa vore väl att köpa nytt om man inte har så mycket koll.
    Haha menade tändstiftet xD
    Tjenna Grappen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in