1. #1

    Hastighetsmätere lever eget liv

    Hej på er jag ska försöka förklara detta på enklaste vis... Jag har en Jogrr med ett mycket irriterande problem. Jag kan tex stå stilla och hastighetsnålen börjar fladdra mellan 0-80+
    för att nästa gång stå helt stilla fast jag kanske kör i 50km/h. Detta sker helt random, har man tur kan den fungera kanske 5km för att sedan återgå till "eget liv" Om det är någon annan som har råkat ut för detta så PLZ hur åtgärdar man detta bekymmer?

  2. #2
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Hänt mig med den gick upp till 180 osv, åkte till verkstad och bad dom kolla på den. Jag hade inte kopplat på batteriet ordentligt så det glappa. Pinsamt som fan. Så kolla polerna.
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

  3. #3
    Jag har fått för mig att det kan vara något med jorden så det jag behöver hjälp med är vart är jord punkterna på en Jogrr? Kan ju vara så att det ärjat på någon kabel med kass kontakt som resultat. Men frågan är ju vart hatar el och elsystem

  4. #4
    är det elektrisk vajer till hjulet?? på min cpi så var den på väg att gå av och då började den också flöda iväg mot 200 så kolla det också
    Polis: Hur fort går den här mopeden då?
    Mopedist: Hur länge vågar du gasa?

  5. #5
    Det sitter en givare i framhjulet men efter det är det en kabel upp till instrumenteringen. Jag antar att det är något jord fel då den kan visa 80+ fast än jag kanske bara kör i 20 för att sedan visa 0 när jag har "pelle" i Bôtt störigt som f*n är det.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in