1. #1

    Varvet hänger kvar.....

    Har en Kymco Super 8 från -09. Allt var original när jag köpte den.

    Har nu bytt variator+vikter, större huvudmunstycke (88 istället för 70) vilket troligen är för stort, avgassystem som är urpluggat samt fjäder.

    Problemet är att moppen håller varvet ett bra tag trots att jag släpper gasen. Varvet ligger kvar så länge moppen är i rullning. När jag bromsar och moppen stannar så sjunker varvet till tomgång ganska omgående. Har detta med munstycket att göra? Hade inte gjort några ändringar på tomgpngsskruven eller luftskruven.

    Tacksam för förslag på vad problemet kan vara.

  2. #2
    Segt forum.... Inte ett svar på över 2 dagar. Känns som det här forumet inte är speciellt aktuellt om man vill ha hyffsat snabb hjälp. :-(

  3. #3

  4. #4
    Hejsan Agua_Head!

    Låter som du kan ha följande problem

    1. gashäng, wiren är lite för sträckt/går inte hela vägen ner i trotteln lika lätt som den skall.
    2. luftskruven är inte inställd korrekt, testa skruva in den
    3. trottelnålen glappar.

    Lycka till

    Med Vänliga Hälsningar
    Philip Wounlund
    Racing Planet Support
    -----------------------

  5. #5
    Åker gashandtaget tillbaka helt? Annars är det troligen tomgång/luftskruven som behöver justeras.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Åker gashandtaget tillbaka helt? Annars är det troligen tomgång/luftskruven som behöver justeras.
    titta ifall den drar tjuv luft ??

  7. #7
    Tack för era svar. Nu har jag laborerat med både tomgång, luftskruv och bytt huvudmunstycke ner till 80 från 88 (70 original). Skruvar jag in luftskruven mer så dör moppen när jag kör och vrider av gasen. Tomgången ligger bra. Går ner ngt snabbare i varv nu , men fortfarande är det lustiga att den varvar med farten trots att gasen har vridits av. När hjulen stannar så går moppen ner på den vanliga tomgången inte förrän dess. Tomgången borde ju fasen inte ha ngt med hjulhastigheten att göra? Allt detta uppkom som sagt var när jag bytte variator, vikter och avgassystem samt munstycke. Innan var moppen original och som ny.

    Nålen i förgasaren är fast och går inte att justera utan att köpa ny nål. Jäkla konstruktion.


    Strange!!!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Aqua_HeaD Visa inlägg
    Tack för era svar. Nu har jag laborerat med både tomgång, luftskruv och bytt huvudmunstycke ner till 80 från 88 (70 original). Skruvar jag in luftskruven mer så dör moppen när jag kör och vrider av gasen. Tomgången ligger bra. Går ner ngt snabbare i varv nu , men fortfarande är det lustiga att den varvar med farten trots att gasen har vridits av. När hjulen stannar så går moppen ner på den vanliga tomgången inte förrän dess. Tomgången borde ju fasen inte ha ngt med hjulhastigheten att göra? Allt detta uppkom som sagt var när jag bytte variator, vikter och avgassystem samt munstycke. Innan var moppen original och som ny.

    Nålen i förgasaren är fast och går inte att justera utan att köpa ny nål. Jäkla konstruktion.


    Strange!!!
    Kolla tjuvluft, spraya startgas runt förgasaren och insuget.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Kolla tjuvluft, spraya startgas runt förgasaren och insuget.
    titta vad NÅGON skriv lite höre upp

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    titta vad NÅGON skriv lite höre upp
    Han kanske tar felstavade råd som skräp och inte följer dom? Han hade ju provat det andra hade sagt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in