1. #1

    Sportluftfilter på insprutningsmoppe??

    Kan man ha sportluftfilter på en Jetforce tsdi? klart man kan då jag har ett på nu men undrar om de typ pajjar lr nått? Ska gameboy trimma i veckan så den får mer soppa osv.

    Tack på förhand!

  2. #2
    26 visningar och ingen vet??

  3. #3
    vissa tester är gjorda, och folk har kommit fram till att det är onödigt, det kan behövas om du trimmar mer med rör och 70cc malossibox osv, men bara med med interface så är det nog bäst att behålla orginal burken som är anpassad för "avstrypt läge".

    tror faktist att den går snålare med avstrypt box min runner drog nästan hälften så mycket soppa som innan avstypninge, du har väl tagit v-ringen?

    sätter du på sport luft så riskerar du att motorn går för torrt, och det är inte bra, något du kan göra om du måste ha sportluft så kan du även sätta på en polibowl som är en bränsletrycksregulator som gör att bränsle ventilen öppnar vid ett högre tryck och på så sätt sprutar in mer sås under samma öppningstid. detta ger även mer kraft och lite mer fart, det är även mest effektökning per krona
    tror den ligger på runt 15euro plus frakt

    Ps insprutare äter kolvar så du ska inte ge dom mer luft så dom går ännu snålare än dom redan gör, sätt tillbaks orgburken ds

  4. #4
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Jag skulle inte rekommendera att använda sportluftfilter på en moppe med insprutning.. Det har gjorts många olika tester med det här med olika resultat. Dock har det i de flesta fall kommit fram till att det verkligen inte är bra! Risken är extremt stor att motorn böjar brinna, detta sprids sedan via bensinslangen till tanken och allt exploderar. Inte att rekommendera alltså..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Jag skulle inte rekommendera att använda sportluftfilter på en moppe med insprutning.. Det har gjorts många olika tester med det här med olika resultat. Dock har det i de flesta fall kommit fram till att det verkligen inte är bra! Risken är extremt stor att motorn böjar brinna, detta sprids sedan via bensinslangen till tanken och allt exploderar. Inte att rekommendera alltså..
    har du inget vettigt att skriva så skriv inte,

  6. #6
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    har du inget vettigt att skriva så skriv inte,
    Vad händer annars? Wannabe moderator, är du sur på Rexxy för att moderatorauktionen var ett aprilskämt eftersom du redan frågat din pappa om han kunde öppna plånboken så att du skulle få en moderatorplats eller?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Vad händer annars? Wannabe moderator, är du sur på Rexxy för att moderatorauktionen var ett aprilskämt eftersom du redan frågat din pappa om han kunde öppna plånboken så att du skulle få en moderatorplats eller?
    ja jag blev skit ledsen, nu får jag nog starta mitt eget forum som jag kan moderera, eftersom jag kommer hålla det hemligt för alla så är det bara jag själv som kommer skriva och det tycker jag är skönt, för då blir det inte så mycket jobb, jag kanske låter dig skriva lite där om du låvar att bli min bästa kompis,

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in