Ämne: mt5 rappel!

  1. #1

    mt5 rappel!

    Tjena, min kompis mt5a tycks dö efter att han legat på höga varv ett tag, som att den får soppatorsk. Sen måste han vänta ett tag innan den startar igen, vad kan vara problemet?

  2. #2
    Flottören töms förmodligen, börja med att göra rent bensinslangarna och kolla filter i tanken. Hjälper det inte så plocka ner förgasaren i delar, lägg den i bensin och se till att allt är rent. En bra början

  3. #3
    falcos avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    toröd, jörlanda
    Inlägg
    31
    Eller så kan du fråga några som vet? http://mt5.se/

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Den får förmodligen för lite bensin, byt upp munstycket lite, ca 5-10 strl
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Den får förmodligen för lite bensin, byt upp munstycket lite, ca 5-10 strl
    Nja, då borde den gå skit direkt när han gasar fullt. Han skriver ju att han kan köra full gas ett tag sen dör den...

  6. #6
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Flottören töms förmodligen, börja med att göra rent bensinslangarna och kolla filter i tanken. Hjälper det inte så plocka ner förgasaren i delar, lägg den i bensin och se till att allt är rent. En bra början
    tror att det är som mksp säger, tästa byt soppa slang och rengör föggen så borde den gå bra sedan!

  7. #7

  8. #8
    haha. jag vet att de inte e rätt men jag brukar spola min fögge med kranvatten o torka efter
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vad för nytta att lägga en förgasasare i bensinbad? Visst, den blir ren på utsidan.. Men insidan är i bensin hela tiden.
    Läs hela meningen Plocka ner den i delar först, efter bensinbadet så blås rent munstycket/ena

  10. #10

  11. #11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in