1. #1

    Flytta in nummerplåt på Rieju RRX SM (-07) - Tips

    Tja!

    Har tänkt flytta in nummerplåten och bli av med b*gläppen på min Rieju RRX SM (-07) och behöver nu lite tips om hur jag ska göra detta på bästa/smidigaste sätt.

    Min original-baklykta sitter ihop/är fäst med hållaren till nummerplåten och därmed har den (baklyktan) inget separat fäste. Frågan är då om det blir bäst att såga runt original-baklyktan för att "kapa" av b*gläppen och sedan sätta in skylten i hjulhuset, eller om det är bättre att ta bort hållaren till nummerplåten och baklyktan (dvs b*gläppen) helt, köpa en ny baklykta (som tex en sådan här), fixa till ett separat fäste till den nya lampan och sedan sätta in skylten i hjulhuset.

    Vilken metod är att föredra tycker du/ni?

    Om jag skulle bestämma mig för att köpa en ny baklykta och fixa ett nytt fäste till den, går det att fixa till det på ett bra/snyggt sätt?

    När man sätter in skylten i hjulhuset så är det att borra hål och fästa skylten med hjälp av dessa som gäller helt enkelt, right? Eller finns det något bättre sätt?

    Du/ni som exv har haft samma/liknande fäste till original-baklyktan som mig (dvs nummerplåtshållare och baklykta i ett stycke utan separat fäste till baklyktan), och som har flyttat in skylten, hur gjorde du/ni?

    Tacksam för alla tips (svar som "skippa skylten helt" undanbedes dock då det är krav från föräldrarna att skylten ska sitta på moppen).

    MVH R.SM

    P.S Gjorde i princip samma tråd @ Moppeforum.net innan det forumet "gick ner" och hann inte se om jag fick något/några svar där. Så skulle någon härifrån ha svarat där så svara gärna igen i denna tråd, tack.
    Senast redigerat av R.SM den 2010-07-06 klockan 23:19.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    ta bort hela b*g läppen sen sätter du en plexiplast i "hjulhuset" du kan fästa skylten och baklampan där då behöver du inte borra i skylten!!! gjorde så på min

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    ta bort hela b*g läppen sen sätter du en plexiplast i "hjulhuset" du kan fästa skylten och baklampan där då behöver du inte borra i skylten!!! gjorde så på min
    Okej, tackar mycket för tipsen! =)

    Har du kanske någon bild du kan skicka på hur det ser ut i hjulhuset på din moppe, där du har gjort som du skrev ovan?

    (Övriga med eventuella tips kring mina frågor i inlägg #1 är fortsatt välkomna att fylla på med svar, trots "Jontes" tips)

  4. #4
    Jag har bara satt min reg-plåt med buntband.
    Är ju hål i regskyltshållaren som jag drog buntbanden igenom och fäste det i ramen, funkar hur bra som helst.
    Sen köpte jag ett litet str8 diodlyse och satt under bakskärmen, aldrig haft nåt gnäll från snuten utom med reg-skylten, lyset har vart godkänt.

  5. #5

  6. #6
    det e skit enkelt så igentligen e de bara att låta fantasin flöda. men kan ge dig några tips. ta bort bögan helt o klipp loss sladdarna. lossa org lampan från bögan o gör eget fäste med en 1mm plåt som e tillbockad sen så köper du buntband o fäster skylten med där du vill ha den.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in