1. #1
    Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    närasverige
    Inlägg
    86

    ny förgasare, moppen dör efter ca 200 meter

    satt på en sprillans ny motoforce 17.5 mm förgasare på min vivacity.
    Satt i ett 88 munstycke och höjde nålen. Den går rätt bra, men om ja hållt fullgas i ca 200 meter så dör den, bööböö, sen får jag varva upp den igen lixom. Kan de va att ja måste justera flotören ? böja den så den går upp längre ? tacksam för snabba svar

  2. #2
    Låter som den tömmer flotören ja, börja med o kolla filter och sånt mellan tank o fögg innan du ger dig på förgasaren :-) Nått filter måste det ju sitta :-)

  3. #3

  4. #4
    Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    närasverige
    Inlägg
    86
    om jag suger i vakuum slangen så kommer det bra med bensin Förlitet munstycke tror jag inte det är.. den går ju bra i början, men sen dör den. Har mörk färg på stiftet

  5. #5
    Testa justera flottören då Hade du haft förlitet munstycke borde den väl gå piss hela tiden? Måste justera min flottör också Exakt samma problem, dock inte helt otroligt att jag måste göra rent filtret i tanken...

  6. #6
    inte så att du har satt nålen för högt så den får för mkt bensin förhållande till luft, prova pilla lite med de ist för att böja flotören för de skall absolut inte behövas!

  7. #7
    Nån förklaring till varför den går bra men går skit efter ett tag då? :-)

  8. #8
    Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    närasverige
    Inlägg
    86
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Nån förklaring till varför den går bra men går skit efter ett tag då? :-)
    det har ju med flotören att göra.. den va helt cp! jag blåste i bensin anslutningen och flotören stängde direkt när ja nudda den typ

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Exx0 Visa inlägg
    det har ju med flotören att göra.. den va helt cp! jag blåste i bensin anslutningen och flotören stängde direkt när ja nudda den typ
    jag tror inte de är flotören, sen ska stiftet ha en ljus färg så jag tror din moppe surar upp efter ett tag med gaspådrag

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    jag tror inte de är flotören, sen ska stiftet ha en ljus färg så jag tror din moppe surar upp efter ett tag med gaspådrag
    Hans problem är ju inte att den går stressat på tomgång eller svår att hålla vid liv. Problemet är att den dör vid fullgas under längre sträckor = bensin tillförseln blir för snål vilket gör att motorn möööar efter soppa, eftersom när han stannat så har de hunnit rinna ner soppa till föggen och den startar normalt igen.

    Testa att köra med bensinkranen på OFF så får ni exakt samma symtom. funkar tills man drar på med mopeden och man tömmer koppen så dör mopeden exakt som Exxo beskriver.

    Sedan dör inte moppen av ett 88 munstycke som Exxo beskriver, den hade isåfall blöddrat rejält och gått riktigt dåligt men inte dött på det sättet.

    Exxo, justera flottörnålen så borde du vara i hamn
    Byt tändstift när du ändå är igång!

  11. #11
    det kanske sitter skit vid anslutningen där bensin slangen ska gå in. prova att plocka bort flottören och nålventilen å ta sedan å blås lite med tryckluft i anslutningen. kolla också så att flottören kan röra sig enkelt inne i förgasaren.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  12. #12
    Det kan vara som på min kompis förgasare för den gjorde exakt samma men han hade haft isär den och satt nålventilen åt fel håll, så den gick en stund sen bööa den och går sen startade när han stanna och kicka igen. Det skulle jag ta och kolla om jag var du

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in