Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

  2. #2
    Kan vara ditt filter som behöver göras rent, eller så är det blött. Förgasaren spottar ju ut bensin och olja så du måste tvätta det ibland

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    släng i 2-3 liter så är problemet löst,

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    häll ner lite soppa i tändstifts hålet och skruva på tändstiftet så kan du se om den hoppar igång.

  9. #9
    Att du har kört lugnt är inget argument för att den inte kan ha skurit. Finns dock ingen direkt genväg till att vara 100% säker på den har eller inte har skurit, du får ta av topplocket och kolla i cylindern för att ta reda på det.

    Förresten, Peugeot är skit (även deras bilar).

  10. #10

  11. #11
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Absolut enklast är väl att kicka / snurra på variatorn. Antingen går det inte alls eller så får du mkt motstånd. Men är den luftkyld med stående motor tar de 2 minuter att öppna cyllen.
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Absolut enklast är väl att kicka / snurra på variatorn. Antingen går det inte alls eller så får du mkt motstånd. Men är den luftkyld med stående motor tar de 2 minuter att öppna cyllen.
    den kan vara skuren och även ha komp, dock om man vet hur de ska kännas kan man märka de,

    efter de är de enklaste endoskop,
    och sen efter de är de plocka av cyilndern o toppen,

    edit:
    dog den so om den fick dålig soppa eller va de "wrr... booooooooowwwn..."

    Såfall har den med 90% säkerhet skurit hände exakt samma sak med mig, låg på 1 tredjeddels gas vid tillfället

  13. #13
    har du testat med att spraya in lite startgas iförgasaren?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    blir o ta av toppen o cylindern imöra.. jobbitga är ju de dumma stänkskyddet därför jag ville veta ifall det fanns något annat sätt.
    Det är en scooter... errr... plastraket. Bara att bita i det sura äpplet och se glad ut

  16. #16

  17. #17
    är dne skuren har du INGET komp! så enkelt är de, har den bra komp = IIINTE skuren.. har kicken blivit liite lättare sne den dog = då har du repor i cylinder/kolv eller så har man bnränt fast sina kolvringar finns massa mer sätt som gör att du inte får komp men de där va några iaf.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Absolut enklast är väl att kicka / snurra på variatorn. Antingen går det inte alls eller så får du mkt motstånd. Men är den luftkyld med stående motor tar de 2 minuter att öppna cyllen.
    så du emanr att de tar ,ycjket längre tid att ta bort en vattenkyld topp? baar stälal kovlen i tdc och ta av toplocket. så de inte kommerin massa vatten í cyllen så ställer man bara kolven högty upp om man inte orkar ta av kylarslangen..

  19. #19

  20. #20

  21. #21

  22. #22

  23. #23

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    128
    du var fanimej en konstig jävel, åker hellre o köper grejer o väntar en vecka än bara offrar knappt en timme för att kolla?

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av moppe_baghee_ Visa inlägg
    är dne skuren har du INGET komp! så enkelt är de, har den bra komp = IIINTE skuren.. har kicken blivit liite lättare sne den dog = då har du repor i cylinder/kolv eller så har man bnränt fast sina kolvringar finns massa mer sätt som gör att du inte får komp men de där va några iaf.
    Skuren=Inget/dåligt komp
    Icke skuren= bra komp

    en cylinder som skurit lätt har komp och kan även i vissa fall köras/startas, dock är de ju ingen bra ide

  25. #25
    komp mätare på biltema?

    amen förhelvete ta ner kolven, ta loss tändstifter och ner med ett endoskop så kan du vara 100% säker,
    komp mätare är ren skit,inte ens verkstäder vill använda dom

  26. #26
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Har du luftburk? Är säker på att de har nåt med föggen att göra. Kolla att allt sitter
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  27. #27
    Blev dock ingen för de var dyrare än jag trodde så får ta o öppna själv


    Har du luftburk? Är säker på att de har nåt med föggen att göra. Kolla att allt sitter
    JApp har luftburk allt sitter som de ska utom en grej som jag inte vet vad det är som det läcker lite ur ? antar att det är något överflöding grej?



    Inte min fögge på bild

  28. #28
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg

    JApp har luftburk allt sitter som de ska utom en grej som jag inte vet vad det är som det läcker lite ur ? antar att det är något överflöding grej?


    Inte min fögge på bild
    Hmm, den har nog skurit.. Hände samma med min polares speedfight igår.. Vi bytte cylle dock.

    Grejen är hans, har ju sån här blindrör, utan det eller om det satt dåligt så gick den inte igång. Därav frågan om luftburk.. Men du får kolla cyllen, den e nog skuren tyvärr.
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  29. #29
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Hur jävla svårt har du att skruva loss cylindern och kolla loppet?!?!?!?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #30
    Hade du skippat att skriva de 2 senaste kommentarerna i denna tråd så hade du vetat om den varit skuren. Dvsa, det går fort att ta lös toppen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in