1. #1

    Kungsbacka moppemeet 2k12 - 26 maj

    Namn:  205946_2107387297454_1628706975_1964212_3295919_n.jpg
Visningar: 864
Storlek:  90,9 KB


    http://www.facebook.com/events/320279401352459/

    Då var det dags att annonsera den uppskattade Kungsbacka träffen i år igen!
    26 Maj 2012 – Kl. 14:00
    Kungsbacka, Halland:
    Magasingatan, Norra Varla Industriområde. (vid stora postlokalen, Onsala Villan, Honda Center. På andra sidan Arendalsleden, nära Freeport och Plantagen).

    Hej alla! Sommaren är snart här efter våren och det betyder naturligtvis att mopedåkande börjar på allvar.
    Därför har jag bestämt mig för att arrangera ett sista moppemeet i Kungsbacka eftersom det är mitt sista moppeår... Nästa år kommer det antagligen vara någon annan som tar tag i Kungsbacka träffarna.

    Den här gången kommer vi skita i det "seriösa" rejset och gör så att när vi är på plats så får alla som vill rejsa mot varandra, både variomatik och växlat eftersom förra gången hade vi planerat hur vi skulle köra tävlingarna väldigt noga men det var i princip ingen som anmälde sig, så den här gången tänker vi inte slösa tid och energi på det, utan det kommer helt enkelt bli ett "Träffas och ha kul" meet där alla kör mot alla utan några speciella klasser, det verkade som det var det alla ville göra förra året.
    Men om ni verkligen ändå vill ha race med klasser osv, så får ni säga till.
    En stunttävling kommer vi dock arrangera eftersom det verkar finnas tillräckligt med intresse för det.


    Race:
    - Alla rejsar mot alla som vill. (Klasser och planerad tävling blir det om det finns intresse). I så fall blir det standard; 50cc | 70cc-74cc | FFA.
    - För att få rejsa måste dock mopeden vara säker, minst en broms ska fungera och inga lager ska glappa för mycket, så att vi slipper onödiga olyckor.

    Stuntning, (stunt tävling blir det om intresse finns):
    - Det kommer finnas en speciell arrangerad plats för stuntare vid träffen, men man får även stunta var man vill förutom på race-sträckan så länge man inte utgör en fara för andra.
    - Ingen får köra runt som en idiot inne på stunt platsen så länge det är någon som stuntar.
    - Personer som tittar på måste hålla sig på lagom avstånd för att inte störa stuntarna.

    Cruisning:
    - Angående Cruisningen kommer vi köra en ganska lång och bra upplagd sträcka där vi kommer stanna på något fint fikaställe. Kungsbackas cruisning brukar vara den mest uppskattade delen av träffen så se till att ha tillräckligt med bensin för hela cruisningen innan vi drar iväg!
    - Ingen kör före cruisledaren och alla håller sig till trafikreglerna så att vi slipper problem med polisen. Den som kör som en idiot på gångbanor eller utgör en fara för andra kommer bli utpekad.
    - Vi håller en medelfart på ca 40 km/h så att alla hinner med.

    Plats och kartor:
    - Kungsbacka, Halland:
    Magasingatan, Norra Varla Industriområde. (vid stora postlokalen, Onsala Villan, Honda Center. På andra sidan Arendalsleden, nära Freeport och Plantagen).
    - Sträckan är på 260m, varav 201m kommer användas som racesträcka så har man ca 50m bromssträcka innan korsningen.
    - Finns stuntplats och flera parkeringar.
    - Jet och OKQ8 bensinmackar ligger ca 1 kilometer från platsen.

    Övrigt:
    - Datum, tid, plats och information kan komma att ändras så var uppmärksamma på alla händelser i evenemanget.
    - Kom gärna med förslag på fler saker vi kan göra på träffen, alla förslag är välkomna!
    - Har ni frågor angående träffen så kan ni antingen fråga det i evenemangsloggen eller mejla mig på:
    [email protected]



    GÅ MED I EVENEMANGET OCH BJUD IN SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT!

    http://www.facebook.com/events/320279401352459/
    Senast redigerat av SickRazer den 2012-05-13 klockan 02:50.

  2. #2
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av SickRazer Visa inlägg
    Namn:  205946_2107387297454_1628706975_1964212_3295919_n.jpg
Visningar: 864
Storlek:  90,9 KB


    http://www.facebook.com/events/320279401352459/

    Hej alla! Sommaren är snart här efter våren och det betyder naturligtvis att mopedåkande börjar på allvar.
    Därför har jag bestämt mig för att arrangera ett sista moppemeet i Kungsbacka eftersom det är mitt sista moppeår... Nästa år kommer det antagligen vara någon annan som tar tag i Kugnsbacka träffarna.

    Hur som helst. Den här gången kommer jag skita i det "seriösa" rejset och gör så att när vi är på plats så får alla som vill rejsa mot varandra, både variomatik och växlat eftersom förra gången hade jag och en kompis planerat hur vi skulle köra tävlingarna väldigt noga men det var i princip ingen som anmälde sig, så den här gången tänker jag inte slösa tid och energi på det, utan det kommer helt enkelt bli ett "Träffas och ha kul" meet där alla kör mot alla utan några speciella klasser, det verkade som det var det alla ville göra förra året.
    Men om ni verkligen ändå vill ha race med klasser osv så får ni säga till.
    En stunttävling kommer jag dock fixa om det finns intresse för det.


    Race:
    - Alla rejsar mot alla som vill. (Klasser och planerad tävling blir det om det finns intresse).
    - För att få rejsa måste dock mopeden vara säker, minst en broms ska fungera och inga lager ska glappa för mycket, så att vi slipper onödiga olyckor.

    Stuntning, (stunt tävling blir det om intresse finns):
    - Det kommer finnas en speciell arrangerad plats för stuntare vid träffen, men man får även stunta var man vill förutom på race-sträckan så länge man inte utgör en fara för andra.
    - Ingen får köra runt som en idiot inne på stunt platsen så länge det är någon som stuntar.
    - Personer som tittar på måste hålla sig på lagom avstånd för att inte störa stuntarna.

    Cruisning:
    - Angående Cruisningen kommer vi köra en ganska lång och bra upplagd sträcka där vi kommer stanna på något fint fikaställe. Kungsbackas cruisning brukar vara den mest uppskattade delen av träffen så se till att ha tillräckligt med bensin för hela cruisningen innan vi drar iväg!
    - Ingen kör före cruisledaren och alla håller sig till trafikreglerna så att vi slipper problem med polisen. Den som kör som en idiot på gångbanor eller utgör en fara för andra kommer bli utpekad.
    - Vi håller en medelfart på ca 45 km/h.

    Plats och kartor:
    - Kommer när platsen är bestämd.

    Övrigt:
    - Datum, tid, plats och information kan komma att ändras så var uppmärksamma på alla händelser i evenemanget.
    - Kom gärna med förslag på fler saker vi kan göra på träffen, alla förslag är välkomna!


    GÅ MED I EVENEMANGET OCH BJUD IN SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT!

    http://www.facebook.com/events/320279401352459/
    Gött att någon tog tag i KBA-träffarna! Synd bara att man snart är 18 och både mopparna står oförsäkrade och samlar damm, annars hade jag lätt kommit.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #3

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Dom som har filmat kan väl länka videos!
    SHI HOO!

  7. #7

  8. #8

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in