Sidan 3 av 620 Första 123451353103503 ... Sista
  1. #61
    DavvAs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    172
    ligger vaken, kollade nyss på Talladega nights - the ballad of ricky bobby. Skitkul film!

    jag ska ha en muntlig redovisning i skolan den här veckan på 3 minuter, någon som har förslag på vad man kan prata om? alla säger att jag ska förklara hur en motor fungerar men de kommer ju ta längre tid än 3 minuter om folk ska fatta hur den fungerar..

    *hoppas någon lämnar ett förslag*
    David =)
    Minarelli Fiddyn
    Ja ba o du ba o sen ja ba o efter de vi ba .

  2. #62
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av DavvA Visa inlägg
    ligger vaken, kollade nyss på Talladega nights - the ballad of ricky bobby. Skitkul film!

    jag ska ha en muntlig redovisning i skolan den här veckan på 3 minuter, någon som har förslag på vad man kan prata om? alla säger att jag ska förklara hur en motor fungerar men de kommer ju ta längre tid än 3 minuter om folk ska fatta hur den fungerar..

    *hoppas någon lämnar ett förslag*
    Du behöver ju inte göra så detaljerat berätta bara huvudsakerna om hur en motor fungerar och vad som behövs för att det ska gå runt.. Är ju mycket lättare att prata om något som man tycker är kul

  3. #63

  4. #64
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    bra film! (the naked gun 3)

  5. #65

  6. #66
    DavvAs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    172
    Citat Ursprungligen postat av Style Visa inlägg
    Du behöver ju inte göra så detaljerat berätta bara huvudsakerna om hur en motor fungerar och vad som behövs för att det ska gå runt.. Är ju mycket lättare att prata om något som man tycker är kul
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Håller med.

    Ta det bästa du vet och få med så mycket detaljer du kan på 3 minuter. Huvudmålet är att på kort tid kunna göra en detaljerad beskrivning.
    okey så om jag tar en 2-T t.ex så kan jag säga hur kraften övergår genom växellådan och ut till bakhjulet? eller ska man berätta typ "bränsle/luftblandningen regleras av förgasaren. kompressionen som kolven ger när den går neråt gör att blandningen går genom insuget in genom portarna till cylindern. när kolven står i övre dödläge går en signal från svänghjulet till tändspolen och vidare till tändstiftet som antänder bränsle/luftblandningen som skapar ett tryck som tvingar kolven neråt så veven snuttat. kraften från veven övergår till kopplingen och sedan till växellådan blablabla ?
    David =)
    Minarelli Fiddyn
    Ja ba o du ba o sen ja ba o efter de vi ba .

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av DavvA Visa inlägg
    okey så om jag tar en 2-T t.ex så kan jag säga hur kraften övergår genom växellådan och ut till bakhjulet? eller ska man berätta typ "bränsle/luftblandningen regleras av förgasaren. kompressionen som kolven ger när den går neråt gör att blandningen går genom insuget in genom portarna till cylindern. när kolven står i övre dödläge går en signal från svänghjulet till tändspolen och vidare till tändstiftet som antänder bränsle/luftblandningen som skapar ett tryck som tvingar kolven neråt så veven snuttat. kraften från veven övergår till kopplingen och sedan till växellådan blablabla ?
    säg att bränslet kommer in, kolven komprimerar, tändstiftet antänder och bränslet exploderar och tvingar ner kolven igen. som du skrev kommer ingen fatta

  8. #68
    DavvAs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    172
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    säg att bränslet kommer in, kolven komprimerar, tändstiftet antänder och bränslet exploderar och tvingar ner kolven igen. som du skrev kommer ingen fatta
    jo men jag är sämst på att förklara, och de ska ta 3 minuter att säga det ...
    David =)
    Minarelli Fiddyn
    Ja ba o du ba o sen ja ba o efter de vi ba .

  9. #69
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av DavvA Visa inlägg
    okey så om jag tar en 2-T t.ex så kan jag säga hur kraften övergår genom växellådan och ut till bakhjulet? eller ska man berätta typ "bränsle/luftblandningen regleras av förgasaren. kompressionen som kolven ger när den går neråt gör att blandningen går genom insuget in genom portarna till cylindern. när kolven står i övre dödläge går en signal från svänghjulet till tändspolen och vidare till tändstiftet som antänder bränsle/luftblandningen som skapar ett tryck som tvingar kolven neråt så veven snuttat. kraften från veven övergår till kopplingen och sedan till växellådan blablabla ?
    Jag skulle nog berätta hur det går till från insuget till avgasaröret. Dvs hur bensinen blandas, tänds på och sedan kommer ut. Välj själv mellan 2t eller 4t ta de du kan mest på.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av DavvA Visa inlägg
    jo men jag är sämst på att förklara, och de ska ta 3 minuter att säga det ...
    exakt därför ska du inte krångla till det. om du vill dryga ut lite kan du ju ta med 4-takt också så lär det ta 3 min iaf. gör en powerpoint med bilder om du kan.

  11. #71
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    exakt därför ska du inte krångla till det. om du vill dryga ut lite kan du ju ta med 4-takt också så lär det ta 3 min iaf. gör en powerpoint med bilder om du kan.
    Om han nu kan ha bilder så håller jag med om att han ska ha bilder då ser man vad som händer och se brukar ibland vara intressantare än att bara höra någon snacka. Men eftersom han säger att det är en muntlig redovisning så lär han inte få det.

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Style Visa inlägg
    Om han nu kan ha bilder så håller jag med om att han ska ha bilder då ser man vad som händer och se brukar ibland vara intressantare än att bara höra någon snacka. Men eftersom han säger att det är en muntlig redovisning så lär han inte få det.
    verkar ju efterblivet isf. det är ju knappast en skriftlig redovisning för att man pratar till en powerpoint... nej, det är alltid en fördel att ha bilder, blir mycket lättare att hänga med som publik då tycker jag.

  13. #73
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    verkar ju efterblivet isf. det är ju knappast en skriftlig redovisning för att man pratar till en powerpoint... nej, det är alltid en fördel att ha bilder, blir mycket lättare att hänga med som publik då tycker jag.
    Jo jag sa just det.. Sen var det en muntlig redovisning och det är väl inte så ovanligt att man bara snackar utan att ha bilder i tex skolan.

  14. #74
    DavvAs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    172
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    verkar ju efterblivet isf. det är ju knappast en skriftlig redovisning för att man pratar till en powerpoint... nej, det är alltid en fördel att ha bilder, blir mycket lättare att hänga med som publik då tycker jag.
    nu svarar jag för style också

    i min klass går de sammanlagt typ 10 pers, men 4 av dom har tagit sommarlov för dom gav upp med allt i julas och och 2 av dom återstående har aldrig visat sig i skolan och min lärare bryr sig inte om nåt :S (jag går IV)

    men dedär med bilder har jag också tänkt på men isåfall skulle jag vilja ha "rörliga" bilder i form av GIF men vi har ingen projektor i klassrummet.. fast om man visar GIF så finns det nog inget mer att säga?

    men de som style sa i sitt första inlägg efter mitt lät bra men någon som har en idé på hur man ska inleda och avsluta? xD
    David =)
    Minarelli Fiddyn
    Ja ba o du ba o sen ja ba o efter de vi ba .

  15. #75
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av DavvA Visa inlägg
    nu svarar jag för style också

    i min klass går de sammanlagt typ 10 pers, men 4 av dom har tagit sommarlov för dom gav upp med allt i julas och och 2 av dom återstående har aldrig visat sig i skolan och min lärare bryr sig inte om nåt :S (jag går IV)

    men dedär med bilder har jag också tänkt på men isåfall skulle jag vilja ha "rörliga" bilder i form av GIF men vi har ingen projektor i klassrummet.. fast om man visar GIF så finns det nog inget mer att säga?

    men de som style sa i sitt första inlägg efter mitt lät bra men någon som har en idé på hur man ska inleda och avsluta? xD
    Borde väl finnas sånna tips på nätet.

    Aja nu måste jag sova god natt!

  16. #76

  17. #77
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Yo!!!

  18. #78

  19. #79
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    härliga låter ser jag... men min spotify vill inte funka

  20. #80
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    härliga låter ser jag... men min spotify vill inte funka
    så går det när man bor i svalöv ;D

  21. #81
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Pluggat non-stop sedan lunch idag, men nu jävlar är det bara timmar kvar innan man är fri!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  22. #82

  23. #83
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    vadfan gör alla?

  24. #84
    tränar slipsknut tänkte väl sova inom 20 min så man kommer upp imorrn

  25. #85
    Sova snart?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  26. #86
    Är ledig imorgon!
    Du blev nyss omkörd....av en tjej!

  27. #87

  28. #88
    Bängelska första timmen, blir nog lite sovmorgon, och betygen är satta
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  29. #89
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Fia Visa inlägg
    Är ledig imorgon!
    Jag med ;D;D

  30. #90
    som-




    mar-





    Lov-





Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in