1. #1

    AM6/CPI Cylinder, kolv och topp

    Vara: AM6/CPI Cylinder, kolv och topp
    Skick: Fungerande , bra skick
    Pris: till ett bra pris
    Övrigt: 50cc eller större spelar mindre roll, har en sköten kolv i min CPI smx, då originalkolv verkar vara svår att få tag i och lite väl dyr
    så försöker jag hitta en lämplig ersättare. AM6 cyl + kolv och topp ska tydligen fungera bra med lite mod.
    Bor: I Karlstad, kan hämta om det är i närheten. Annars skicka.
    Du kontaktar mig via: PM / [email protected]

  2. #2

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302
    en ny kolv till en am6 kostar väll inte mer än 150-200kr ?

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    beställde just en org kolv för 200kr på twostroke. kostar 150kr på mxr.se men då är det payson som gäller.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    beställde just en org kolv för 200kr på twostroke. kostar 150kr på mxr.se men då är det payson som gäller.
    Finns även hos byns lokala mc butik för 149kr Då behövs ingen frakt eller något

  5. #5
    Tackar för svaren
    Jo en AM6 kolv är inte dyr, dock så kan jag inte använda en am6 kolv i cpi cylindern utan då
    måste jag även ha en am6 cylinder. Så det är på den vägen... Ska tydligen vara någon skillnad
    Mellan dem så att kolvringarna hakar i och man riskerar att fördärva hela cylindern.

    Mvh. Magnus

  6. #6
    Ingen som har hittat något i gömmorna?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Aaaaaaalm Visa inlägg
    Tackar för svaren
    Jo en AM6 kolv är inte dyr, dock så kan jag inte använda en am6 kolv i cpi cylindern utan då
    måste jag även ha en am6 cylinder. Så det är på den vägen... Ska tydligen vara någon skillnad
    Mellan dem så att kolvringarna hakar i och man riskerar att fördärva hela cylindern.

    Mvh. Magnus
    Tror absolut inte att de är någon skillnad på cpi och am6 cylindrarna/kolvarna! Har en cpi som jag med skar men bytte aldrig kolv så jag vet inte...satt istället på större cylinder men jag kan gämföra kolvarna och se om de är någon skillnad om du vill! så kan jag skriva till dig!

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Tror absolut inte att de är någon skillnad på cpi och am6 cylindrarna/kolvarna! Har en cpi som jag med skar men bytte aldrig kolv så jag vet inte...satt istället på större cylinder men jag kan gämföra kolvarna och se om de är någon skillnad om du vill! så kan jag skriva till dig!
    Japp det är skillnad, bland annat på avgasfästet. Men om man har en AM6 cylle och AM6 kolv ska det gå, men inte en am6 kolv i en CPI cylle.
    så har jag fattat det iaf

    Hittade originalkolv på twostroke http://www.twostroke.se/product.asp?product=22882 som jag ska mäta om den kan fungera.

    Ja gör gärna det

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Aaaaaaalm Visa inlägg
    Japp det är skillnad, bland annat på avgasfästet. Men om man har en AM6 cylle och AM6 kolv ska det gå, men inte en am6 kolv i en CPI cylle.
    så har jag fattat det iaf

    Hittade originalkolv på twostroke http://www.twostroke.se/product.asp?product=22882 som jag ska mäta om den kan fungera.

    Ja gör gärna det
    Jo jag vet att de är fjäderfäste på am6 cyllen och skruvfäste på cpi cyllen men annas är de ingen skillnad! och jag kolla min cpi kolv och min am6 kolv och de var ingen skillnad så du vet på mina iallafall :p

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Jo jag vet att de är fjäderfäste på am6 cyllen och skruvfäste på cpi cyllen men annas är de ingen skillnad! och jag kolla min cpi kolv och min am6 kolv och de var ingen skillnad så du vet på mina iallafall :p
    Okej, var kolvringarnas öppning på samma ställen med? för jag tror det är där problemen har varit, att ringarna hakat i någon av portarna.
    Annars köper jag en ny am6 kolv och testar

    Mvh. Magnus

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in