Sidan 3 av 5 Första 12345 Sista
  1. #61

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Varför inte köra på samma nivå igen? Om det faktiskt är något som jag saknar från det förra forumet förutom medlemmarna och stämningen, så är det att moderatorerna var hårdare och goare förr.
    Rexxy; att stänga ner övrigt-delen vore INGEN dum idé!
    snälla sluta skäm ut dig, hur fan kan du sakna att moderatorerna va hårdare?

  2. #62
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Omöjligt att kolla ALLA trådar. Ska vi dra detta till en verklig situation?

    Ska inte en tjuv sona sitt brott förrän ALLA tjuvar är fast? Det håller inte. Och ditt försvar håller inte. Du motsatte dig en moderator, och fick betala därefter.
    det gör då inte ditt argument heller, gå in i första sidan i marknadsdelen, kolla om du kan räkna på handen hur många som inte följer mallen och som inte fått någon varning, det kan väl ändå inte vara så besvärligt för en mod att gå in och säga till varenda en som gjort regelbrott på första sidan? kan inte vara många minuters jobb.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #63
    Övrigt-kategorin har alltid haft ett ganska stor del av aktiviteten på forumet, inte minst på senare år då mopedkulturen smått börjat dö ut lite. Mellan ungefär 2004-2007 var det en riktigt språngmarsch för mopedkulturen, nästan varenda 15-åring åkte moped, parkeringarna på skolorna var fulla av mopeder. Då var forumet riktigt aktivt i mopeddelarna.

    Nu idag krävs körkort och förarbevis till höga kostnader för att få köra moped, vilken femtonåring har råd att köpa moped för 10-20-30000 kr plus ett körkort för 4-5000kr? Lägg sedan på finanskriser och hög arbetslöshet mm. Så det är absolut inte konstigt att intresset för mopeder (och därmed forumet) svalnar av, många "äldre" hänger ändå kvar på forumet för att det varit en såpass god stämning och kamratskap. Det faller ju ganska naturligt att dessa håller till i övrigt-kategorin, då intresset för just mopeder svalnat av med åldern. Men det förvånar mig att såpass många håller en så låg nivå och klagar på hur dåligt det är nu jämför med för några år sedan..

  4. #64
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    snälla sluta skäm ut dig, hur fan kan du sakna att moderatorerna va hårdare?
    Eftersom han följer reglerna så har han inget problem med det
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #65
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det kan jag hålla med om till punkt och pricka, men jag blir frustrerad när han endast rättar mig och ett fåtal andra, medans andra får gå fria. straffen ska vara likvärdiga för alla, och modsen ska inte ta undantag för deras polare eller vad dom nu har för relation till dem som går fria, medans andra får ban för samma regelbrott.
    Givetvis ska alla som bryter mot reglerna få samma straff. Dock tycker jag att dessa straff utdelas för sällan!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #66
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Givetvis ska alla som bryter mot reglerna få samma straff. Dock tycker jag att dessa straff utdelas för sällan!
    då har vi samma åsikt!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Givetvis ska alla som bryter mot reglerna få samma straff. Dock tycker jag att dessa straff utdelas för sällan!
    Hade varit kul å se vad som hänt om det faktiskt genomfördes! Alltså att det blev striktare och hårdare straff! Don't get me wrong

  8. #68
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    snälla sluta skäm ut dig, hur fan kan du sakna att moderatorerna va hårdare?
    Varför lipar du? Hade en liknande situation uppstått på det gamla forumet hade Michél o Co troligtvis låst den här delen och banna alla som brytit mot reglerna!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    då har vi samma åsikt!
    Vi jobbar efter att behandla alla lika.

    Uppmärksammar du ett regelbrott finns en rapporteringsfunktion. Rapportera inlägget så granskar vi det och utför vad vi ser är en lämplig åtgärd. Vi sitter inte och bläddrar igenom varje marknadsannons, och att sitta och klicka igenom annons efter annons som man inte är intresserad av är inte speciellt kul. Vi har ett privatliv också.

    Uppmärksammar ni ett regelbrott som vi inte uppmärksammat så rapportera det.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det kan jag hålla med om till punkt och pricka, men jag blir frustrerad när han endast rättar mig och ett fåtal andra, medans andra får gå fria. straffen ska vara likvärdiga för alla, och modsen ska inte ta undantag för deras polare eller vad dom nu har för relation till dem som går fria, medans andra får ban för samma regelbrott.
    Livet är inte rättvist, lär dig det och gå vidare i livet.
    Daniel Öbrink

  11. #71
    När man ser alla dessa skitinlägg utan den minsta form av stavning av 96-97or så är det inte mer än rätt att Moderaterna visar framfötterna och tar bort dessa irriterade inlägg och småglin.

  12. #72
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Vi jobbar efter att behandla alla lika.

    Uppmärksammar du ett regelbrott finns en rapporteringsfunktion. Rapportera inlägget så granskar vi det och utför vad vi ser är en lämplig åtgärd. Vi sitter inte och bläddrar igenom varje marknadsannons, och att sitta och klicka igenom annons efter annons som man inte är intresserad av är inte speciellt kul. Vi har ett privatliv också.

    Uppmärksammar ni ett regelbrott som vi inte uppmärksammat så rapportera det.
    Äpplet faller aldrig långt ifrån trädet.

    Och till alla er gnällspikar där ute som ska göra en höna av en fjäder. Som det är nu så är det soft (tycker jag iaf). Back in the days -05/tidiga -06 så hade ni som gillar att leva er lilla eget liv fått både *** åt höger och vänster. Där snackade vi medlemmar som vart totalägda av modsen. Fanns även en viss charm i det också.

  13. #73

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    MEN FÖR FAN! jag har inte postat en jävla kattbild i hela mitt liv.
    du har inte bara felpostat, du hade en jävligt taskig attityd ett tag och var en riktig plåga minns jag.
    och vad fan har min tråd och göra med att de duktiga byggarna åldras och 97-fjortisarna börjar hänga här, är det också mitt fel?
    Man måste ju börja någon stans. Hur tror du dom som hade seriösa byggen på gamla sidan. Dom var också såna där fjortisar som inte kunde något. Någon gång har man själv varit det.
    Och hur kul är det för nya medlemmar att hänga här när många sitter å trycker ner dom och säger p12 å skit.
    Du har också varit. Du är en idiot som sitter å klagar på att man blir bannad när man inte följer reglerna.

    Det har varit förslappt innan och nu när dom blivit hårdare så börja endel lipa och tror dom är coola/tuffa över internet.

    (Min stavning kanse inte är den bästa men gjordes så gott jag kunde)

  14. #74
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Vi jobbar efter att behandla alla lika.

    Uppmärksammar du ett regelbrott finns en rapporteringsfunktion. Rapportera inlägget så granskar vi det och utför vad vi ser är en lämplig åtgärd. Vi sitter inte och bläddrar igenom varje marknadsannons, och att sitta och klicka igenom annons efter annons som man inte är intresserad av är inte speciellt kul. Vi har ett privatliv också.

    Uppmärksammar ni ett regelbrott som vi inte uppmärksammat så rapportera det.
    du gör säkert, men alla mods gör inte det. och det var inget personangrepp.
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Livet är inte rättvist, lär dig det och gå vidare i livet.
    lägg av att säga så, det håller inte på ett forum. på ett forum ska det vara samma straff för alla medlemmar, utan undantag. om ni missar något är det väl en annan femma. men när jag startar en säljestråd, och en halvtimme efter kommer en mod in och gnäller. om han nu är så uppmärksam, varför varnade han bara mig när han ändå var i marknadstråden? kan ju inte vara särskilt drygt att varna de andra på samma sida när dom ändå är igång.
    och när han då endast varnar mig eller någon enstaka till, då kan man ju börja fundera på om den modden har något emot mig.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #75

  16. #76
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Man måste ju börja någon stans. Hur tror du dom som hade seriösa byggen på gamla sidan. Dom var också såna där fjortisar som inte kunde något. Någon gång har man själv varit det.
    Och hur kul är det för nya medlemmar att hänga här när många sitter å trycker ner dom och säger p12 å skit.
    Du har också varit. Du är en idiot som sitter å klagar på att man blir bannad när man inte följer reglerna.

    Det har varit förslappt innan och nu när dom blivit hårdare så börja endel lipa och tror dom är coola/tuffa över internet.

    (Min stavning kanse inte är den bästa men gjordes så gott jag kunde)
    tack jonte.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #77
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    du gör säkert, men alla mods gör inte det. och det var inget personangrepp.

    lägg av att säga så, det håller inte på ett forum. på ett forum ska det vara samma straff för alla medlemmar, utan undantag. om ni missar något är det väl en annan femma. men när jag startar en säljestråd, och en halvtimme efter kommer en mod in och gnäller. om han nu är så uppmärksam, varför varnade han bara mig när han ändå var i marknadstråden? kan ju inte vara särskilt drygt att varna de andra på samma sida när dom ändå är igång.
    och när han då endast varnar mig eller någon enstaka till, då kan man ju börja fundera på om den modden har något emot mig.
    Varför skulle inte ett forum vara precis som verkliga livet?
    Det är nog du som har en skev bild av internet.

    Det är så att vissa kanske känner en moderator, vissa har lite av en status på forum eller dylikt och det påverkar när besluten tas, så är det bara och så kommer det alltid vara i ett samhälle/forum. Skit i det och gå vidare istället för att grubbla på gammalt skit!
    Daniel Öbrink

  18. #78
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Varför skulle inte ett forum vara precis som verkliga livet?
    Det är nog du som har en skev bild av internet.

    Det är så att vissa kanske känner en moderator, vissa har lite av en status på forum eller dylikt och det påverkar när besluten tas, så är det bara och så kommer det alltid vara i ett samhälle/forum. Skit i det och gå vidare istället för att grubbla på gammalt skit!
    det ska inte påverkar om man känner en mod, det ska ju fortfarande vara samma straff för alla.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det ska inte påverkar om man känner en mod, det ska ju fortfarande vara samma straff för alla.
    Visst skulle det vara gulligt om det var så, MEN SÅ ÄR DET INTE!
    Vi lever idag i en värld med krig och elände, har du märkt det?
    Daniel Öbrink

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det ska inte påverkar om man känner en mod, det ska ju fortfarande vara samma straff för alla.
    Men gud. Ta och slappna av lite nu.

  21. #81
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Visst skulle det vara gulligt om det var så, MEN SÅ ÄR DET INTE!
    Vi lever idag i en värld med krig och elände, har du märkt det?
    finns inte ni mods till för att styra upp här? du kanske inte har makt till att styra ett krig men du har makt nog att se till att det är gämnställt på ett forum, därför var det ingen vidare liknelse.. iallafall försöka, och orkar du inte anstränga dig och göra något åt det ska du nog börja fundera på att avgå.
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Men gud. Ta och slappna av lite nu.
    haha, varför då? höjer det standarden på forumet att modsens polare går fria för ett regelbrott medans en annan får ban för det, är det okej?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #82
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    finns inte ni mods till för att styra upp här? du kanske inte har makt till att styra ett krig men du har makt nog att se till att det är gämnställt på ett forum, därför var det ingen vidare liknelse.. iallafall försöka, och orkar du inte anstränga dig och göra något åt det ska du nog börja fundera på att avgå.
    Självklart så styr vi upp, men att folk kommer bedömas olika har alltid skett och kommer alltid ske, det måste ligga i vår natur.
    Ett exempel från den "såkallade" goda tiden var användaren Pyrro (Om jag inte miss fel) som begick regelbrott efter regelbrott, men klarade sig alltid undan.

    Visst kan jag spotta ur mig floskler om hur jag ska värna om jämställdheten, men jag är ingen politiker och är inte intresserad av att ljuga.
    Och vi kan ha ett mål om att alla ska bli bedömda på exakt samma sätt, men själv gillar jag att hålla mig till verkligheten.
    Daniel Öbrink

  23. #83
    Sådär, nu ligger tråden där diskussioner om forumet hör hemma. Rätt sak på rätt plats.

    Och som det sagts i tråden... Det är inte svårt att följa forumets regler, eller att göra som man blir åtsagd. Klarar man inte det kommer man ha allvarliga problem genom hela livet, inte bara på internet.

  24. #84

  25. #85
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Jag svarar lite segt men jag har varit upptagen hela dagen och när jag kommer hem ser jag.. ja kaos?


    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    snälla elias.. jag vet att du syftar på mig, men snälla du, jämför du mobbning med att jag inte orkade rätta min säljestråd? jag bad webbe säga åt alla andra som hade felaktiga säljestrådar och inte förens han gjort det ville jag ändra för annars visste jag att han inte skulle varna dem. istället fick jag 5 dagar, är det riktigt tycker du?

    du vet varför jag inte ville ändra. det var för att jag ville se att han rättar varenda en i säljesdelen innan jag ändrade, för annars skulle han inte göra det. liksom, är det riktigt att han ska välja ut en specifik människa att varna, medans alla andra kan ha sina felaktiga säljestrådar? då börjar man undra om han har nåt speciellt emot mig.
    Du fick fem dagar för att du vägrade följa reglerna, jag gjorde det mycket p.g.a. din attityd. Fem dagar är inte mycket, men tillräckligt för att visa min poäng. Sen försöker jag faktiskt att fixa alla trådarna, men det är inte lätt.

    Jag försöker att fixa alla, och nej, jag har ingenting speciellt emot dig. Jag har haft respekt för dig då jag sett dina projekt och så innan men det gör ingen skillnad, du bröt fortfarande mot en regel.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det kan jag hålla med om till punkt och pricka, men jag blir frustrerad när han endast rättar mig och ett fåtal andra, medans andra får gå fria. straffen ska vara likvärdiga för alla, och modsen ska inte ta undantag för deras polare eller vad dom nu har för relation till dem som går fria, medans andra får ban för samma regelbrott.
    Jag kan inte se alla perry, det är helt omöjligt för folk som faktiskt har ett liv. Du som medlem kan gärna hjälpa till med den underbara "rapportera"-knappen. Jag kollar två till tre gånger om dagen om något inlägg blivit rapporterat så du kommer att få snabb respons.

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    du gör säkert, men alla mods gör inte det. och det var inget personangrepp.

    lägg av att säga så, det håller inte på ett forum. på ett forum ska det vara samma straff för alla medlemmar, utan undantag. om ni missar något är det väl en annan femma. men när jag startar en säljestråd, och en halvtimme efter kommer en mod in och gnäller. om han nu är så uppmärksam, varför varnade han bara mig när han ändå var i marknadstråden? kan ju inte vara särskilt drygt att varna de andra på samma sida när dom ändå är igång.
    och när han då endast varnar mig eller någon enstaka till, då kan man ju börja fundera på om den modden har något emot mig.
    Syftade du på mig så känner jag i princip ingen på forumet utom Holmqvist och Sebbe lite, dock ser jag aldrig Sebbe i marknadsdelen där jag är mest aktiv på moderatoruppdrag så det gör ingenting.

    Du har svaret rakt framför dig, jag kollar väldigt ofta in på kvällskvisten och kollar de senast startade trådarna. Nu råkade en av dessa vara din och du följde INTE marknadsmallen så jag sa till dig. Jag varnade nog ärligt talat dig efter att du skrivit någonting mot mig bara för att visa att du inte står över reglerna. Säger vi till dig att följa reglerna och du ifrågasätter det så får du en varning, sen att du blir mer sur och gnäller mer gör det inte bättre på något sätt.

  26. #86
    Förmycket hormonstinna, rebelliska tonåringar helt enkelt. Jag har själv varit i den perioden där allt skulle ifrågasättas och dä varje svar man fick inte dög. Sånt dör ut med tiden.

  27. #87
    Jag kan säga såhär. Denna tråd är:
    Värdelös
    Bevisar INGET
    Skapar mer hat.

    Inget av detta kommer funka. Oavsett om moddsen är störda, sjuka människor osv, så har dom alltid nått att gå efter. Utan modds skulle detta lika väl kunna vara en FJORTIS sida med bara hat eller liknande, dom gör sitt jobb och tycker skötseln är horribel av Forum andvändarna dock, som beter sig som små barn, som söker stor uppmärksamhet.
    Tidigare forumet så hade dom disciplin, dom engagerade sig att få forumet att ha ett löpande band och inte så mycket irriterande objekt som skapar trådar av t ex trådar som redan finns eller något liknande som inte hör hemma på forumet.

    Allt jag menar är att SKÖTER ni forum andvändare er bättre så kommer det inte bli nå ban. Forumet kommer dock inte kunna höja sig från sin låga höjd då det är väldigt få allmänt som kollar på forum nu itiden då dom flesta är inkompetenta och inte gör något själv.
    Aja, de dära är iaf vad jag tycker, sen om ni håller med eller inte SKITER jag i. Moddsen gör sitt arbete PUNKT SLUT

  28. #88
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Jag kan säga såhär. Denna tråd är:
    Värdelös
    Bevisar INGET
    Skapar mer hat.

    Inget av detta kommer funka. Oavsett om moddsen är störda, sjuka människor osv, så har dom alltid nått att gå efter. Utan modds skulle detta lika väl kunna vara en FJORTIS sida med bara hat eller liknande, dom gör sitt jobb och tycker skötseln är horribel av Forum andvändarna dock, som beter sig som små barn, som söker stor uppmärksamhet.
    Tidigare forumet så hade dom disciplin, dom engagerade sig att få forumet att ha ett löpande band och inte så mycket irriterande objekt som skapar trådar av t ex trådar som redan finns eller något liknande som inte hör hemma på forumet.

    Allt jag menar är att SKÖTER ni forum andvändare er bättre så kommer det inte bli nå ban. Forumet kommer dock inte kunna höja sig från sin låga höjd då det är väldigt få allmänt som kollar på forum nu itiden då dom flesta är inkompetenta och inte gör något själv.
    Aja, de dära är iaf vad jag tycker, sen om ni håller med eller inte SKITER jag i. Moddsen gör sitt arbete PUNKT SLUT

    Bra skrivet!! Håller med till 100%
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  29. #89
    Forumet blir vad vi gör det till, eller hur ? Så jäkla svårt kan det väl inte vara att följa reglerna jag har varit medlem i ca 1 år nu och har varken fått ban eller någon tillsägelse så förhelvete ta er i kragen och sluta lipa en massa..

  30. #90
    Facepalm

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in