1. #1

    Gilera SMT lägger av - Varm

    Tja.

    Polaren ska sälja sin Gilera SMT -04, men felet är att den lägger av när den blir varm... Han säger att de bara är o byta CDIn, sitter tändspolen intigrerad med CDIn till Gilera/Derbi tändsystemet? Kan inte så mycket om denna moped o vilka tändsystem samt motor de är i den.

    Funderar på om de är tändplattan som har gjort sitt? Eller tändspolen? Eller CDIn?

    Jag frågar pga. jag vill veta hur mycket de kommer kosta innan man får igång den. Eller är detta vanligt på dessa mopeder? Samt vad är det som brukar gå sönder om de nu är något?

    Tacksam för svar!

    MvH jarken

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av jarken Visa inlägg
    Tja.

    Polaren ska sälja sin Gilera SMT -04, men felet är att den lägger av när den blir varm... Han säger att de bara är o byta CDIn, sitter tändspolen intigrerad med CDIn till Gilera/Derbi tändsystemet? Kan inte så mycket om denna moped o vilka tändsystem samt motor de är i den.

    Funderar på om de är tändplattan som har gjort sitt? Eller tändspolen? Eller CDIn?

    Jag frågar pga. jag vill veta hur mycket de kommer kosta innan man får igång den. Eller är detta vanligt på dessa mopeder? Samt vad är det som brukar gå sönder om de nu är något?

    Tacksam för svar!

    MvH jarken
    Om det är Cdin så borde den väl inte tända överhuvudtaget?
    Men iallafall så är tändspole och cdi samma på gilera/derbi
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Om det är Cdin så borde den väl inte tända överhuvudtaget?
    Men iallafall så är tändspole och cdi samma på gilera/derbi
    Nej de jag tycker är konstigt att de är CDIn.. men tydligen så är ju den intigrerad med tändspolen. Så hur som helst så lä väl CDIn bytas eftersom de sitter ihop Om den nu är boven...

  4. #4
    Robbans avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    125
    kan det inte vara tändstiftet?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    kan det inte vara tändstiftet?
    Säger att han har bytt saker för 2800 utan att de vart nå bättre(skulle tro tändstiftet ingår i det), ända som va kvar o byta va CDIn... hade tydligen haft någon som kollat på den. Kolv, packningar o sotningssats hade han bytt också utan vidare resultat. Är mer bekant än polare med han..

  6. #6

  7. #7
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Läs mitt svar på tsr, där har du säkerligen svaret. Hade kunnat kopiera det hit med men är på mobilen nu så pallar inte krångla.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in