1. #1

    Gilera stalker ``Stunt´´ Förgasar problem....

    Tjenare!
    Har ett litet problem med min förgasare. Köpte ett leo vince tt rör till moppen, Skulle byta munstyke och fritösen hänger sig hela tiden så den får alldeles för mycket bensin så den dränker sig. Gjorde rent förgasaren och moppen gick bra en dag med röret på.
    Dagen efter så startade mopen på tredje kicken och gick halv bra, Orkade inte dra iväg men när den kom upp i varv gick den bra till 50km/h typ sen orkade den inte varava ur.... ( Detta var med skjuts ). Skulle starta den några timmar senare, men startade inte...
    Vet inte vad det kan vara, T ex Stiftet, Munstyket eller röret ?
    Om någon har en ideé så lämna gärna en kommentar

    Tack på förhand MaGzzY
    MaGzzY !! Sunting ! <3

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Har du manuell/automatisk eller ingen choke ?

    Sedan kan du väll inte ha en sådan i förgasaren. http://fleecelabs.typepad.com/.a/6a0...59a42f2970c-pi
    Jo förfan special byggd för att kunna fritera pommfrites Ne men seriöst Automatisk har jag
    MaGzzY !! Sunting ! <3

  4. #4
    kolla tändstiftet borde inte va det men lika bra att göra det min stalker käkade tändstift som fan
    !!!GILLA SIDAN FÖR F*N!!!
    !!vid tusen likes släpper dom stunt film!!
    http://www.facebook.com/GBGX3M

  5. #5
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Har du manuell/automatisk eller ingen choke ?

    Sedan kan du väll inte ha en sådan i förgasaren. http://fleecelabs.typepad.com/.a/6a0...59a42f2970c-pi
    Citat Ursprungligen postat av MaGzzY Visa inlägg
    Jo förfan special byggd för att kunna fritera pommfrites Ne men seriöst Automatisk har jag
    hahahaha sjuka Isaxon!

    ONT: Kolla tändstiftet och dess färg, kan hända att du inte bestyckat din förgasare ordentligt och något galet hänt därefter. Är det ljust kan det vara en bra idé och kolla hur din kolv & cylinder ser ut oxå. Sen dessa kalla dagar är choke ett måste och de automatiska är inte av bästa kvalité vad jag stött på iaf.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  6. #6
    Min polare har haft liknande problem med sin jetforce!
    Det var choken som spökade, han bytte den och vips så funkade det prima

  7. #7
    För mig var det inte alls så här när min automat choke spökade (Hade också Stalker). Min gasade av sig själv och höll på och härjade. Du kan kolla om den är trasig genom att skruva lös den från förgasaren (men låt den fortfarande vara inkopplad). Och när du vrider på tändningen så ska nålen åka "upp" i själva choken. Gör den inte det så är det antingen choken eller något kablage (Det var kablaget i mitt fall som var helkört) som är trasigt.
    Hoppas det hjälpte! Ska ta och försöka komma ihåg den här tråden och kika in så det löser sig!

  8. #8
    Ska byta packningar i cylinder i helgen och sen ska ja sätta på org rör och munstycke för att se att den går riktigt
    MaGzzY !! Sunting ! <3

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av MaGzzY Visa inlägg
    Ska byta packningar i cylinder i helgen och sen ska ja sätta på org rör och munstycke för att se att den går riktigt
    Gör så! Kolla kolven och ringarna osv när du ändå är i farten Inte troligt, men värt ett försök!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in