1. #1

    Byta munstycken?

    tjenare!
    Nu äre såhär att jag precis kapat blindröret på min yamaha neos 01 och jag undrar om det skulle vara nödvändigt att byta till större munstycken. (Vill inte att den ska skära!!!!)

    Anledningen till att jag frågar detta är att avgasröret har ett extremt långt blindrör, säkert 4 gånger så stort som de flesta andra, vet inte om det är neos som har stora, lr om det är för att det är en gammal modell.

    Och om det nu är så att jag inte behöver göra det, så undrar jag att om jag eventuellt tar bort en plugg i mynnigen på avgasröret, så måste jag byta munstycken då isådanfall?

    (DET ÄR ORGINAL RÖRET!)

    Tacksam för snabba, smarta svar! mvh Max

  2. #2

  3. #3
    har inte rätt verktyg hemma, och undrade därför om någon med all säkerhet vet om det behövs eller inte, annars kommer jag självklart att göra det.
    Och hur länge måste man köra för att se på tändstiftet att det får för lite bensin?????

  4. #4
    några 100 meter

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av YNRIDER Visa inlägg
    har inte rätt verktyg hemma, och undrade därför om någon med all säkerhet vet om det behövs eller inte, annars kommer jag självklart att göra det.
    Och hur länge måste man köra för att se på tändstiftet att det får för lite bensin?????
    Dra en runda fram till affären o tbx, brukar duga

  6. #6
    Okej ska kolla tändstiftet, tack för hjälpen! )

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in