1. #1

    Speedfight 2 avgasrörs problem

    Tja, har precis satt på ett stage 6 pro avgasrör på min speedfight med följande setup:
    Stage 6 50cc
    Ombestyckad org. förgasare
    Lättare variator vikter

    Problemet är att när jag gasar så går den sjukt slött till typ 20 sen varvar den på rätt bra till ungefär 45-50 sen sjunker den i varv och går inte upp mer i hastighet. Någon som vet om det finns en plugg någonstans i röret? Om inte så kom gärna med förslag om vad problemet kan vara

    Edit: Hade ett Leovince zx rör på innan och då gjorde den ungefär 80-85 och gick hur bra som helst

    Tacksam för snabba svar
    Mvh
    Senast redigerat av MaartiIN den 2010-07-01 klockan 20:17.

  2. #2
    finns ju en plugg i mynningen det är allt jag tog bort och jag hade stage 6 rör

  3. #3
    Men hade du ett stage 6 pro rör? För jag kolla där men jag såg ingen, jag fattar inte varför den slutar varva vid 50 :S

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Som sagt, kolla i mynningen efter en plugg
    och din moppe gjorde INTE 80-85 med bara zx
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    sport cylinder också, och med bil bakom mätte vi upp den till 90-95 sen kan den ju såklart också mäta fel men inte 10km/h ...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    sport cylinder också, och med bil bakom mätte vi upp den till 90-95 sen kan den ju såklart också mäta fel men inte 10km/h ...
    finns en sak som heter ärliga kmh också,
    I min åsyn är de inte vad man kommer upp i perfketa förhålland,e vindstilla o plan mark tex,
    det är topphastigheten,
    Vad den ärligt går i är vad den gör i lätt motvind, lätt lutning och dåligt underlag tex,
    så 80 kan jag köpa, men inte en enda kmh högre

    även om de finns plugg ska de inte gå som du beskriver, felbestydkcad eller felmonterat något

  7. #7
    Okej tack för svar.

    En fråga bara, om man går från lågvarvigt rör till högvarvigt måste man då byta munstycke och isåfall UNGEFÄR hur många storlekar ska man gå upp?

    EDIT: Det är när den är kall som den drar på mellan 20-50 och när den är varm axxar den skitslött, vad beror det på? Med mitt zx rör gick den kasst när den var kall och gick bra när den var varm.

    Mvh
    Senast redigerat av MaartiIN den 2010-07-03 klockan 00:12.

  8. #8
    är den varminställd?

  9. #9
    du kan ju kolla efter strypning/plugg i ljuddämparen också ^^

  10. #10

  11. #11
    Stage 6 Pro ska inte ha en plugg monterad. Testa att byta vikter, S6 röret är ju lite vassare än ZX

  12. #12
    Jag såg på twostroke att där står att man ska använda en ostrypt cdi box, så jag undrar skulle det kunna vara den som spökar? Det hörs ju som om det är den, den går helt plötsligt ner i varv vid 50 som om tändningen dödas elr ngt. Men det skumma är ju isåfall att cdin inte brydde sig innan, och då gjorde den typ 80 :S

    Någon som vet om det skulle kunna vara den?
    Kom gärna med andra förslag

    Mvh

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av dannestyle Visa inlägg
    det är jävligt störigt för den går som den ska när den är kall och när den är varm så börjar den sega som fan.. mellan 25-45km/h så tar de ju fan 10sek
    Samma sak för mig bytte mellan olika munstycken idag, det kvitta vilken storlek jag satte på, den drog på när den va kall och slöa när den var varm =/
    Satte även på Stage6 ostrypta cdi, hjälpte inte mot varv problemet =/

    Alla säger att Stage6 Pro ska vara helt avstrypt, men man får kanske kolla efter en plugg ändå, annars vet jag inte vad f#n problemet kan vara
    Som sagt kom gärna med förslag.

    Mvh

  15. #15

  16. #16
    Jag skicka till twostroke och dom sa att vissa stage6 modeller hade för hårt packat ljuddämpare (för mkt ljuddämpar material) så dem inte leverera full effekt, skulle detta kunna vara problemet?

    Mvh

  17. #17

  18. #18

  19. #19
    Eftersom det går sämre när den blir varm så ska den nog ha mindre munstycke.

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av dannestyle Visa inlägg
    det är jävligt störigt för den går som den ska när den är kall och när den är varm så börjar den sega som fan.. mellan 25-45km/h så tar de ju fan 10sek
    gosse, ställ in den när den är varm istället så wipps är problemet borta

  22. #22
    Prova med att köra utan ljuddämpare men den gick inte bättre för det, så det är inte att ljuddämparen är för hårt packad (för mkt ljuddämpar material)

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Eftersom det går sämre när den blir varm så ska den nog ha mindre munstycke.
    Ska man gå ner i munstycke om den går sämre när den e varm?

  24. #24

  25. #25
    Det var ju fan så har jag köpt munstycke sats med större munstycken eftersom ngn på forumet sa att man skulle gå upp i munstycke om den drar på sämre när den är varm -.-
    Aja tack för svar iaf!

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in