1. #1

    Stämmer durationerna?

    Tjena!

    Mätte durationerna på min orginalcylinder och fick fram väldigt konstigt resultat.




    Kan blowdownen verkligen vara så dålig på en orginalcylinder?

    Hoppas att det inte är felpost btw!

  2. #2
    Ser ut att vara ett smidigt program du har där, var kan man hitta det?

  3. #3
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Ser ut att vara ett smidigt program du har där, var kan man hitta det?
    rexxy's moped program,

    http://www.rexxysmopeder.st/

    klicka på RMP också ladda ner

    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av eddie^ Visa inlägg
    kan mycket väl hända höj avgas lite

    dock tycker jag det var konstigt med så hög duration på spol :S hade 128 spol 196 avgas på min hyper så de låter ju konstigt med 135 på en original
    exakt! det va det jag tyckte också! kan det vara fel i programmet?

  6. #6
    Stämmer verkligen "avstånd tdc" 3mm? Brukar röra sig om 1mm i de flesta cylindrarna jag pysslar med.

  7. #7
    Namn:  Foto0428.jpg
Visningar: 188
Storlek:  103,3 KB

    Mätte från linjen till toppen av cylindern, det va 3mm. på bilden ovanför alltså.

    EDIT: bifogade först fel bild, sorry...
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  8. #8
    Vändkanten görs av kolvringen, inte kolven. Där har du ditt fel.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vändkanten görs av kolvringen, inte kolven. Där har du ditt fel.
    Ahhhhh! tackar! skönt att få lite bra svar, på tsr kliar sig alla bara i skallen.

    EDIT: Mätte avståndet till kolvringen och fick 2,5mm så det är alltså 0,5mm till TDC. Fick avgas 164, och spol 117 med rättningen.
    Senast redigerat av storfiskarN den 2011-12-11 klockan 21:13.

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Som jag säger till alla som undrar. Får man 100% rätt på alla måtten, visar programmet 100% rätt duration.

    Felar du med 10% av måtten visar programmet 10% fel.
    Försöker vara så noga som möjligt, och jag gjorde tyvärr en miss. tur att jag inte satte igång och porta.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    rexxy's moped program,

    http://www.rexxysmopeder.st/

    klicka på RMP också ladda ner

    Sorry men det öppnas inget nerladdningsbart alls, samtliga knappar leder till samma sida.
    Funkar inte sajten?

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Sorry men det öppnas inget nerladdningsbart alls, samtliga knappar leder till samma sida.
    Funkar inte sajten?
    http://privat.bahnhof.se/wb686721//R...pedprogram.exe

    Där är nedladdningslänken.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Sorry men det öppnas inget nerladdningsbart alls, samtliga knappar leder till samma sida.
    Funkar inte sajten?
    Här kan du ladda ner en massa program såsom riseport och cone, även rexxys mopedprogam. http://www.mediafire.com/?4bmundifgj17ieh

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den funkar fint, i alla webbläsare förutom Internet Explorer (Skitwebbläsare)
    Jag fick tag i programmet på Sebbes länk, tack för den, skall bli intressant att gå igenom.

    Kanske man får bli modern och byta webbläsare så att jag kan kolla in din sajt oxå?
    Min son förespråkar Google Chrome, fungerar din sajt där eller det är oxå skit?

    Å´ andra sidan, hur besvärligt är det att få det att fungera i en skitwebbläsare som IE?
    Det är ju något som de flesta webbmakare klarar verkar det som, och en webbläsare som många bekväma (lata) använder sig av, oavsett det är skit eller ej.

    Nåväl, tack för programmet, jag skall kolla in det med intresse.

  17. #17

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Jag fick tag i programmet på Sebbes länk, tack för den, skall bli intressant att gå igenom.

    Kanske man får bli modern och byta webbläsare så att jag kan kolla in din sajt oxå?
    Min son förespråkar Google Chrome, fungerar din sajt där eller det är oxå skit?

    Å´ andra sidan, hur besvärligt är det att få det att fungera i en skitwebbläsare som IE?
    Det är ju något som de flesta webbmakare klarar verkar det som, och en webbläsare som många bekväma (lata) använder sig av, oavsett det är skit eller ej.

    Nåväl, tack för programmet, jag skall kolla in det med intresse.
    Google chrome är bra

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in