Sidan 21 av 57 Första ... 11192021222331 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #601
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    japp, en sån är det
    Okej, ja det låter rimligt att den inte steg över 36 i load för du körde bara load i 3 min, kör typ 30min och se vad den ligger på då .
    Nä nu lägger jag mig, Godnatt !
    Senast redigerat av fink3n den 2010-12-29 klockan 02:44.

  2. #602
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Okej, ja det låter rimligt att den inte steg över 36 i load för du körde bara load i 3 min, kör typ 30h och se vad den ligger på då .
    Nä nu lägger jag mig, Godnatt !
    okej ska nog också göra det godnatt!

  3. #603

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    http://www.pricerunner.se/pl/267-125...523-2.1-priser

    bra, dålig? är ute efter billigt ljud med öite finare bas
    Helt klart prisvärda imo. Har själv ett par såna och dom funkar kalasbra!
    Bra bas, fin diskant. Finns inget att klaga på. KÖP, BARA KÖÖÖÖP!

  4. #604
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Behöver hjälp jävligt fort nu. Helt plötsligt har min externa hårdisk börjat fucka, innan satt den alltid på K: nu har den ändrat till O: ?! Alltså funkar ingen jävla genväg. Någon som kan veta vad de beror på och hur man fixar? hjälpte inte att byta port, ligger fortfarande på O
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #605
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Behöver hjälp jävligt fort nu. Helt plötsligt har min externa hårdisk börjat fucka, innan satt den alltid på K: nu har den ändrat till O: ?! Alltså funkar ingen jävla genväg. Någon som kan veta vad de beror på och hur man fixar? hjälpte inte att byta port, ligger fortfarande på O
    Varför spelar det roll vad den heter?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  6. #606
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Varför spelar det roll vad den heter?
    Som jag skrev innan, ingen av genvägarna till en fil i hårddisken funkar. Har inte lust att ändra alla..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #607
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Som jag skrev innan, ingen av genvägarna till en fil i hårddisken funkar. Har inte lust att ändra alla..
    Jaha men har för mig att det bara går att döpa om den? Dubbelklicka sakta på namnet i Den Här Datorn och döp om den. Annars vet jag inte.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  8. #608
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Jaha men har för mig att det bara går att döpa om den? Dubbelklicka sakta på namnet i Den Här Datorn och döp om den. Annars vet jag inte.
    Tyvärr, den heter Elements ( O: ) just nu, när man försöker byta namn kan man bara ändra Elements :/
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-12-30 klockan 20:41.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #609
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Tyvärr, den heter Elements (O just nu, när man försöker byta namn kan man bara ändra Elements :/
    Aha va konstigt hade för mig att man kunde döpa om det andra också. Aja då har inte jag en aning.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  10. #610
    Var i Firefox skriver man in proxys? Hittar inte det nu och en kompis som är USA behöver svensk proxy.

  11. #611
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Behöver hjälp jävligt fort nu. Helt plötsligt har min externa hårdisk börjat fucka, innan satt den alltid på K: nu har den ändrat till O: ?! Alltså funkar ingen jävla genväg. Någon som kan veta vad de beror på och hur man fixar? hjälpte inte att byta port, ligger fortfarande på O
    Anledningen till att den ändrade var förmodligen för att det kopplats in/ut en annan enhet..
    Pröva koppla ur mp3/ipods/kortläsare .. Experimentera lite och glöm inte att ressa efter varje ändring så löser det sig nog
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  12. #612
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    på mitt 1.6 när jag lirar då börjar jag spamma i chatten med texter som tar upp hela chatten och det står samma sak tio gånger te.x hyr din cs server på gratiscs.

    Det händer så på 3/5 servrar jag joinar vad beror det på ? ska man ominstallera cs?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  13. #613
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av whatcrowbar Visa inlägg
    Anledningen till att den ändrade var förmodligen för att det kopplats in/ut en annan enhet..
    Pröva koppla ur mp3/ipods/kortläsare .. Experimentera lite och glöm inte att ressa efter varje ändring så löser det sig nog
    Har alltid i 2 sladdar till kameran o mobilen, är väl dom som fuckat lite :/ tack för tipset!
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    på mitt 1.6 när jag lirar då börjar jag spamma i chatten med texter som tar upp hela chatten och det står samma sak tio gånger te.x hyr din cs server på gratiscs.

    Det händer så på 3/5 servrar jag joinar vad beror det på ? ska man ominstallera cs?
    gå in på control settings elr va de heter, alltså för tangentbord osv. Sen ta restore to defaults. 99% att det försvinner då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #614
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Har alltid i 2 sladdar till kameran o mobilen, är väl dom som fuckat lite :/ tack för tipset!


    gå in på control settings elr va de heter, alltså för tangentbord osv. Sen ta restore to defaults. 99% att det försvinner då
    Tack
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  15. #615
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Var i Firefox skriver man in proxys? Hittar inte det nu och en kompis som är USA behöver svensk proxy.
    Vertyk->Inställningar->avancerat-> Fliken nätverk -> nu borde du fatta tryck -> skriv in ip och port


    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    citat
    Kan du installera saker på hårddisken kan du ta bort filer? den kan ju ha blivit skrivskyddat av någon anledning. Det finns ett sätt på cmd som kan ta bort skivskydd.

  16. #616
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Tyvärr, den heter Elements ( O: ) just nu, när man försöker byta namn kan man bara ändra Elements :/
    råkade stöta på en guide om detta, och tänkte på dig shöwtek, klistrar in det direkt för att du har hjälpt mig med så mycket annat

    Jag vill ändra enhetsbokstav på en partition eller CD-/DVD-enhet.

    Enklaste svaret; starta diskmgmt.msc så kommer du direkt till diskhantering (disc managment) ELLER den "traditionella vägen":
    Du kan starta datorhantering (computer managment) genom att högerklicka på "Den här datorn" (My Computer) på skrivbordet, välj alternativet "Hantera" (Manage) (kan även startas genom compmgmt.msc). Gå sedan ner till Lagring/Diskhantering (Storage/Disc managment).

    Nu högerklickar du på den enhetsbokstav du vill ändra, väljer "Ändra enhetsbokstav och sökväg" (Change driveletter and path). Tryck på knappen Redigera (change) och ändra nu till en ledig bokstav.
    Man kan även montera partitioner i tomma mappar, du får du en diskikon istället för mappikonen och kan komma åt partitionen på det viset (Detta kräver NTFS som filsystem).

    Du kan INTE ändra sökväg på partitionen som windows ligger på (inte i disk managment, går att göra på annat sätt men skapar bara enorma problem) och har du program installerade på en partition som du vill ändra så kan en del program sluta fungera och behöva ominstalleras, det beror helt på programmen. (partition magic har verktyg som kan hjälpa mot detta)
    Du kan även formatera partitioner här i diskhantering och skapa nya, men har partitionen redan enhetsbokstav är det enklast att i den här datorn eller utforskaren högerklicka på enhet och välj formatera (men fungerar inte att göra på windowspartitionen).
    /Aqualize

    EDIT: Partition är hårddisk, dvd är nästan en typ av hårddisk, så detta borde funka till externa hårddiskar också

  17. #617
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Lyckades koppla ihop den externa hårddisken med den stationära datan vi har, sen har jag delat ut hårddisken till resten utav nätverket, det funkar, går rätt snabbt med. Så den får vara så tills man ska byta ut router.

  18. #618
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    *text*
    Tack, jävligt schysst!
    Tar o kollar närmare på det och försöker fixa imorn när ja kommer hem
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #619

  20. #620
    kopplade precis ur båda chassiefläktarna i min dator, funkar bra tycker jag, blev tystare och processorn blir ändå inte varmare än 50*C efter 20 min stresstest med occt glatt överraskad!

  21. #621
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    kopplade precis ur båda chassiefläktarna i min dator, funkar bra tycker jag, blev tystare och processorn blir ändå inte varmare än 50*C efter 20 min stresstest med occt glatt överraskad!
    Vad har du för chassie?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  22. #622
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Vad har du för chassie?
    cooler master elite 310

  23. #623
    Vad är bäst om jag ska skaffa en speldator (bara "burken")? Är det bäst att köpa kanske en färdig alienware eller ska jag köpa eget chassie, egna komponenter och sätta ihop allt själv? Vilket alternativ får man mest för pengarna och mest prestanda?
    Mvh

  24. #624
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    Vad är bäst om jag ska skaffa en speldator (bara "burken")? Är det bäst att köpa kanske en färdig alienware eller ska jag köpa eget chassie, egna komponenter och sätta ihop allt själv? Vilket alternativ får man mest för pengarna och mest prestanda?
    Mvh
    om du inte kan lägga ut massor med pengar (30k+) så blir det nog bättre om du bygger själv

  25. #625

  26. #626
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    om du inte kan lägga ut massor med pengar (30k+) så blir det nog bättre om du bygger själv
    ok men vart kan man köpa olika komponenter? Ge tips på affärer och internetshoppar

  27. #627
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    ok men vart kan man köpa olika komponenter? Ge tips på affärer och internetshoppar
    inet är the one and only, annars komplett

  28. #628

  29. #629
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    köpte datorgrejer för närmare 10k av inet, varav 2st 9800gt 1gb graffen, det ena pajade nu efter en vecka och jag skickade in det så jag skulle få nytt, och nu säljer dom inte ens korten längre, och har inga på lager? vad ska man nu göra då..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #630
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    köpte datorgrejer för närmare 10k av inet, varav 2st 9800gt 1gb graffen, det ena pajade nu efter en vecka och jag skickade in det så jag skulle få nytt, och nu säljer dom inte ens korten längre, och har inga på lager? vad ska man nu göra då..
    om det inte finns att få tag på är det väl bara att be om pengarna tillbaka och kolla på andra ställen eller köpa ett annat

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in