Sidan 47 av 57 Första ... 374546474849 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1381

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ser bra ut. specs?
    i5-2500k
    GTX580 SLI
    8GB DDR3
    AX 1200
    H100
    Asus moderkort
    Corsair SSD 60GB

    Sedan två vanliga hårddiskar och lite andra saker, chassit är ett Corsair Obsidian 800D.
    Senast redigerat av Svaniis den 2011-10-30 klockan 22:24.

  2. #1382

  3. #1383
    Hjälp!

  4. #1384
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Ska förmodligen uppgradera min burk lite, ska köpa ett begagnat HD6850, och en AMD Phenom II X4 925 av en kompis. Processorn är nog rätt billig ny också, men får den till halva priset av vad den är ny, likaså grafikkortet lite billigare, nice!
    Passligt nya grejjer, som han lirar t.ex. BF3 hur smooth som helst med @ ganska höga grafik inställningar. Jäveln ska köpa Hexacore and shitt så jag ärver hans old shit. ;p
    Blir dock väldigt skönt med lite bättre än mina stenålders grejjer från 2009, AMD Athlon X2 2.90 ghz, Nvidia GeForce 9800GT.. ^^!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  5. #1385
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Ska förmodligen uppgradera min burk lite, ska köpa ett begagnat HD6850, och en AMD Phenom II X4 925 av en kompis. Processorn är nog rätt billig ny också, men får den till halva priset av vad den är ny, likaså grafikkortet lite billigare, nice!
    Passligt nya grejjer, som han lirar t.ex. BF3 hur smooth som helst med @ ganska höga grafik inställningar. Jäveln ska köpa Hexacore and shitt så jag ärver hans old shit. ;p
    Blir dock väldigt skönt med lite bättre än mina stenålders grejjer från 2009, AMD Athlon X2 2.90 ghz, Nvidia GeForce 9800GT.. ^^!
    det låter dyrt imo, sen kan du ju berätta för honom att amd:s sexkärniga processorer är meningslösa om man ska spela, bättre att köpa en intel i5 2500 eller något sådant isf, ganska mycket bättre också

  6. #1386
    Har planer på att införskaffa en bärbar speldator inom en snar framtid.

    Ska typ klara spel som nya Heroes VI

    Half life 2 (inte på fullt, men så det ser bra ut och rullar på bra) Osv!

    Tips på datorer?

  7. #1387
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Har planer på att införskaffa en bärbar speldator inom en snar framtid.

    Ska typ klara spel som nya Heroes VI

    Half life 2 (inte på fullt, men så det ser bra ut och rullar på bra) Osv!

    Tips på datorer?
    asus och acers timelinex-serie håller bra kvalitet, köp en med minst core i5 och ett dedikerat grafikkort så borde du klara dig.

  8. #1388
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    asus och acers timelinex-serie håller bra kvalitet, köp en med minst core i5 och ett dedikerat grafikkort så borde du klara dig.
    Ska kolla upp det!

  9. #1389
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det låter dyrt imo, sen kan du ju berätta för honom att amd:s sexkärniga processorer är meningslösa om man ska spela, bättre att köpa en intel i5 2500 eller något sådant isf, ganska mycket bättre också
    Mja, processorn för 400 kr, sägs om det ?
    Vet faktist inte om han skulle köp AMD eller inte, visste bara att nån processor heter "Hexacore" och har 6 stjärnor. Men jag tror nog han har det på koll, det flyter säkert bytes i hans ådror, vill jag veta nåt om dator så frågar jag han liksom.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  10. #1390
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det låter dyrt imo, sen kan du ju berätta för honom att amd:s sexkärniga processorer är meningslösa om man ska spela, bättre att köpa en intel i5 2500 eller något sådant isf, ganska mycket bättre också
    fast skillnaden mellan processorer i spel är VÄLDIGT liten, mellan en i5 och i7 skiljer det 2 fps i BF3 och har för mig att en AMD 6 kärnig (typ 1100t) är likvärdig med en i5

  11. #1391
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Mja, processorn för 400 kr, sägs om det ?
    Vet faktist inte om han skulle köp AMD eller inte, visste bara att nån processor heter "Hexacore" och har 6 stjärnor. Men jag tror nog han har det på koll, det flyter säkert bytes i hans ådror, vill jag veta nåt om dator så frågar jag han liksom.
    han får göra som han vill, men intels i5 och i7 är snabbare än amds x6

    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    fast skillnaden mellan processorer i spel är VÄLDIGT liten, mellan en i5 och i7 skiljer det 2 fps i BF3 och har för mig att en AMD 6 kärnig (typ 1100t) är likvärdig med en i5
    nej, i5 är snabbare än x6 1100t på i princip allt: http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=203

  12. #1392
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    han får göra som han vill, men intels i5 och i7 är snabbare än amds x6



    nej, i5 är snabbare än x6 1100t på i princip allt: http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=203
    precis.
    den 4-kärniga phenom "955" är ju betydligt snabbare i spel än x6 1100t, detta beror på att det inte finns stöd för 6 kärnor i dagens spel, man utnyttjar alltså inte de 2 andra kärnorna, därför tjänar man på att ha 4 kärnor istället på högre clock istället.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #1393
    har fått problem med min bärbara dator nyss , hade den på under natten och när ja vaknar står det, YY i vänster hörn och resten av skärmen är svart sen om man startar om datorn går det att trycka på f2 för nån setup.
    har ingen aning om vad som hänt me skiten nån som vet vad de kan vara ?

  14. #1394
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    fast skillnaden mellan processorer i spel är VÄLDIGT liten, mellan en i5 och i7 skiljer det 2 fps i BF3 och har för mig att en AMD 6 kärnig (typ 1100t) är likvärdig med en i5


    Skulle snarare säga att den är väldigt stor, inte på mindre krävande spel men på Bf3. Att just i5 och i7 inte skiljer sig så mycket kan man absolut förstå. Jag själv ligger på 40-45 fps i snitt på medium settings. Har en AMD Athlon X4 II 630 samt ett Radeon 6870. Skulle jag byta ut processorn mot exempelvis en i5 2500k hade det blivit ganska stora skillnader i FPS.


    Kolla Sweclockers prestandaanalys under processorer.
    F.d summertime

  15. #1395
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Skulle snarare säga att den är väldigt stor, inte på mindre krävande spel men på Bf3. Att just i5 och i7 inte skiljer sig så mycket kan man absolut förstå. Jag själv ligger på 40-45 fps i snitt på medium settings. Har en AMD Athlon X4 II 630 samt ett Radeon 6870. Skulle jag byta ut processorn mot exempelvis en i5 2500k hade det blivit ganska stora skillnader i FPS.


    Kolla Sweclockers prestandaanalys under processorer.
    Du skulle knappast få mycket mer frames det är mer ditt grafikkort som är föråldrat.

    Dessutom hur klarar du av att köra med så låga frames??

    Jag ligger på 60+ frames på medium vilket gjorde att jag nyss beställde ett nytt grafikkort för att kunna köra ultra <3
    En svensk tiger!

  16. #1396
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Du skulle knappast få mycket mer frames det är mer ditt grafikkort som är föråldrat.

    Dessutom hur klarar du av att köra med så låga frames??

    Jag ligger på 60+ frames på medium vilket gjorde att jag nyss beställde ett nytt grafikkort för att kunna köra ultra <3
    +1, fortfarande grafikkortet som gör mest skillnad

  17. #1397
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    +1, fortfarande grafikkortet som gör mest skillnad
    inte helt riktigt. det beror på vad det är som flaskhalsar. har du bra processor men dåligt grafikkort så flaskar graffet och man får dålig framerate.
    har du dålig prolle och ett grymt graffe så funkar inte det heller bra
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #1398
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Ska köpa ny datorn nu så jag kan lira mw3 mm.
    Har en budget runt ~5000:- ^
    Här är ett paket som jag satt ihop:
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/1101983/2011-11-09

    Vad tycker ni? Ska jag ändra på något?
    Ride on!

  19. #1399
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    inte helt riktigt. det beror på vad det är som flaskhalsar. har du bra processor men dåligt grafikkort så flaskar graffet och man får dålig framerate.
    har du dålig prolle och ett grymt graffe så funkar inte det heller bra
    det är klart det är så men är man inte redo att lägga ner mycket pengar på en dator men vill att spela ska flyta på bättre är ju ett grafikkort det bästa valet blir rätt dyrt om man ska köpa ny processor osv.

    edit: sen om man har en riktigt kass dator med dåligt nätagg osv. kanske det är bäst att satsa på köpa en helt ny

  20. #1400
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Du skulle knappast få mycket mer frames det är mer ditt grafikkort som är föråldrat.
    fast det är helt irrelevant om man jämför processorer, en i5 eller i7 är _mkt_ snabbare än en athlon 2 x4 630.

  21. #1401
    Citat Ursprungligen postat av RaBiN^ Visa inlägg
    har fått problem med min bärbara dator nyss , hade den på under natten och när ja vaknar står det, YY i vänster hörn och resten av skärmen är svart sen om man startar om datorn går det att trycka på f2 för nån setup.
    har ingen aning om vad som hänt me skiten nån som vet vad de kan vara ?
    googla på "<datormodell> yy in left corner" och du skola finna

  22. #1402
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    fast det är helt irrelevant om man jämför processorer, en i5 eller i7 är _mkt_ snabbare än en athlon 2 x4 630.
    Ja detta är självklart men i hans fall är det nog inte Cpu:n som drar ner hans fps i största grad utan snarare hans föråldrade Gpu vilket jag ville påvisa
    En svensk tiger!

  23. #1403
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Jävlar vilken prisskillnad på hårddiskar märkte jag nu.. Samsung Sinpoint F3 1TB kostade runt 400-500kr före översvämningarna i edit: Thailand och nu kostar de ~1100kr
    Senast redigerat av will3 den 2011-11-10 klockan 16:13.


  24. #1404
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Jävlar vilken prisskillnad på hårddiskar märkte jag nu.. Samsung Sinpoint F3 1TB kostade runt 400-500kr före översvämningarna i Japan(?) och nu kostar de ~1100kr
    thailand*, deras fabriker är i princip vattenfyllda så produktionen står still, förutom samsung vars fabriker inte finns i thailand men de tar ju ut lika mycket ändå eftersom de kan.
    det lär tyvärr vara så här dyrt i några månader framöver och det lär bli dyrare innan fabrikerna fått fart, hårddiskarna som finns tillgängliga blir färre och färre, oem-tillverkare köper så många de kan så det lär inte bli billigare direkt.

  25. #1405
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    thailand*, deras fabriker är i princip vattenfyllda så produktionen står still, förutom samsung vars fabriker inte finns i thailand men de tar ju ut lika mycket ändå eftersom de kan.
    det lär tyvärr vara så här dyrt i några månader framöver och det lär bli dyrare innan fabrikerna fått fart, hårddiskarna som finns tillgängliga blir färre och färre, oem-tillverkare köper så många de kan så det lär inte bli billigare direkt.
    Jaså jag som skulle behöva en ny hårddisk


  26. #1406
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    googla på "<datormodell> yy in left corner" och du skola finna
    sökte på sånt hela kvällen igår och hittade inga sidor som visade vad felet var.
    har en ACER ASPIRE 5745dg

  27. #1407

  28. #1408
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    http://www.sweclockers.com/artikel/1...d-3/5#pagehead

    Prestandatest med olika processorer i BF3.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  29. #1409

  30. #1410
    Hallå!

    Köpte mig ett nytt headset igår. Razer Banshee men upptäckte ett problem direkt... Av någon anledning börjar ventrilo balla ur totalt när jag har headsetet inkopplat?

    Någon som vet varför? Kanske till å med har en lösning?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in