Sidan 43 av 57 Första ... 33414243444553 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1261
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Hur mountar man något? Helt kass på datorer. Ska försöka installera Bonniers Trafikskola 2011!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #1262
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Hur mountar man något? Helt kass på datorer. Ska försöka installera Bonniers Trafikskola 2011!
    skaffa daemon tools, virtuella enheter/(nånting)/montera avbild! sen hittar du bara filen så har du mountat!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  3. #1263
    Hur "rensar/ nollar" man en dator, altså typ tar bort alla program, en total system rensning
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #1264
    Tjena grabs! Måste fråga hur man kopplar in Nätaggregatet i en dator?. Det hänger ju ungefär 10 sladdae från den och fattar noll, mer än att den stora kontakten ska till Moderkortet.
    Snabba svar snälla. !

    MVH Jocke

  5. #1265
    acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    492
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Tjena grabs! Måste fråga hur man kopplar in Nätaggregatet i en dator?. Det hänger ju ungefär 10 sladdae från den och fattar noll, mer än att den stora kontakten ska till Moderkortet.
    Snabba svar snälla. !

    MVH Jocke
    Det är la inget svårt med det? Du ser ju vart alla ska sitta?

    Dem ska kopplas till Fläktar etc. Molex


    Den är till din(a) hårdisk(ar) Sata ström


    Dem ska till ditt grafikkort ( beroende på grafikkort, vissa behöver ej )

    Som du sa den "stora" 24pin connector ska sitta på moderkortet, vissa moderkort behöver även 8 eller 4 pin connector aswell, så leta på ditt moderkort om den nu behöver det

    Din dvd brännare har antingen Molex eller Sata power som jag visa i bilderna ovanför.

    Thats about it typ
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

  6. #1266
    ja ska bygga dator om ett tag och har aldrig gjort det förr. finns det nån guide nånstans hur man ska göra? jag har tänkt leka lite med våra äldre datorer men är det nån skillnad på dom och dom nya idag?

  7. #1267
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    ja ska bygga dator om ett tag och har aldrig gjort det förr. finns det nån guide nånstans hur man ska göra? jag har tänkt leka lite med våra äldre datorer men är det nån skillnad på dom och dom nya idag?
    Tips är att leka lite med dom gamla först, visst det är skillnad men det är fortfarande samma princip liksom.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  8. #1268

  9. #1269
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av acezz Visa inlägg
    Kan man styra fläktarna genom datorn om man kopplat in de med den kabeln eller måste man ansluta dom till moderkortet?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  10. #1270
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Kan man styra fläktarna genom datorn om man kopplat in de med den kabeln eller måste man ansluta dom till moderkortet?
    Måste kopplas direkt till mobo.

  11. #1271
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Måste kopplas direkt till mobo.
    Ouch, bara att börja dra om kablarna då. :/
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  12. #1272
    Har ett annat problem nu. Min skärm är totalt svart, fast allt är inkopplat, vad kan de bero på?
    Och hur kan man komma in i BIOS utan att skärmen funkar?
    Senast redigerat av Jock_e den 2011-09-22 klockan 23:00.

  13. #1273
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Har ett annat problem nu. Min skärm är totalt svart, fast allt är inkopplat, vad kan de bero på?
    Och hur kan man komma in i BIOS utan att skärmen funkar?
    Genom att trycka på BIOS knappen i rätt läge!

    Näe men, det kan ju bli lite knepigt. Kolla med en annan skärm, och testa andra sladdar till skärmen.
    Om det inte funkar får du gå vidare, och börja testa med andra komponenter. Själv skulle jag börja med grafikkortet, och ett ramminne i taget, sen byta slots osv.

  14. #1274
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Genom att trycka på BIOS knappen i rätt läge!

    Näe men, det kan ju bli lite knepigt. Kolla med en annan skärm, och testa andra sladdar till skärmen.
    Om det inte funkar får du gå vidare, och börja testa med andra komponenter. Själv skulle jag börja med grafikkortet, och ett ramminne i taget, sen byta slots osv.
    Lyckades fixa .. Glömde världens minsta sladd, för Moderkortet fick inte tillräckligt med ström.
    Men fixat, dock så krävs windows 7 för denna, och har bara windows Home skivor haha

  15. #1275
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Skrev i fel tråd förut så frågar här med:

    Har nu kopplat in chassifläktarna i moderkortet men jag lyckas bara styra en via speedfan. Står att fan 1 ligger på 2000 rpm, fan 2 på 0 rpm och fan 3 på 1000 rpm som max. Det är fan 3 jag lyckas styra. Har 5 fläktar totalt om man räknar med de 2 som sitter på min h80 cpu kylare men ändå visar speedfan bara 3. Vad gör jag för fel?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  16. #1276
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/723131/dator

    k
    an man få en lika bra eller bättre dator för samma/lägre pris på blocket eller tradera?

    om ni vill länka så är bara datorer som är i närheten av örebro av intresse

  17. #1277
    Någon som skulle kunna länka ett "Windows 7" tema till Vista som faktiskt fungerar att installera? Testat att ladda ner några olika, men inget vill fungera...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  18. #1278
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/723131/dator

    k
    an man få en lika bra eller bättre dator för samma/lägre pris på blocket eller tradera?

    om ni vill länka så är bara datorer som är i närheten av örebro av intresse
    Den du länkade borde fungera ett tag framöver!


  19. #1279
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/723131/dator

    k
    an man få en lika bra eller bättre dator för samma/lägre pris på blocket eller tradera?

    om ni vill länka så är bara datorer som är i närheten av örebro av intresse
    Helt klart bra grejer!

  20. #1280
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Helt klart bra grejer!
    bra det men hur står sig http://www.blocket.se/dalarna/Spelda...8.htm?ca=8&w=2 mot den förra jag länkade?

  21. #1281
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    bra det men hur står sig http://www.blocket.se/dalarna/Spelda...8.htm?ca=8&w=2 mot den förra jag länkade?
    Den du länkade först är bättre


  22. #1282
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    bra det men hur står sig http://www.blocket.se/dalarna/Spelda...8.htm?ca=8&w=2 mot den förra jag länkade?
    Som will3 sa, men skulle jag satsa på nått på den du länkade från inet så skulle de va modulärt näragg då du har så pass "öppet" chassi. Mycket snyggare och lättare att göra snygg kabeldragning.

  23. #1283
    Någon som vet hur man gör så man får ut ljudsignal ur två olika 3,5mm kontakter i datorn?
    Nu låter de bara i någon av dem, hur gör man för att få i båda?

  24. #1284
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Någon som vet hur man gör så man får ut ljudsignal ur två olika 3,5mm kontakter i datorn?
    Nu låter de bara i någon av dem, hur gör man för att få i båda?
    Haha för mig låter det både i högtalarna och mitt headset när båda är ikopplade, har ingen aning varför eftersom att det började göra så utan att jag rört någonting o,o


  25. #1285
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Haha för mig låter det både i högtalarna och mitt headset när båda är ikopplade, har ingen aning varför eftersom att det började göra så utan att jag rört någonting o,o
    Kopplar jag in ett headset så slutar de automatiskt i mina högtalare...
    Någon som har en lösning? :/

  26. #1286
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Kopplar jag in ett headset så slutar de automatiskt i mina högtalare...
    Någon som har en lösning? :/
    Kolla i ljudinställningarna.. borde väl vara nåt program som hör till moderkortet eller nåt sånt?

    Jag har Reaktek HD-soundconfiguration typ


  27. #1287
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Kolla i ljudinställningarna.. borde väl vara nåt program som hör till moderkortet eller nåt sånt?

    Jag har Reaktek HD-soundconfiguration typ
    INgen aning ....

  28. #1288
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    INgen aning ....
    Vad har du för moderkort/ljudkort då? om du nu har ett annat ljudkort än det i moderkortet vill säga..


  29. #1289
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Vad har du för moderkort/ljudkort då? om du nu har ett annat ljudkort än det i moderkortet vill säga..
    Köpesdator så det sitter inget specifikt ljudkort. Acer m1641 moderkort= MCP73VE

  30. #1290
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Har satt i ett creative soundblaster ljudkort nyss, installerat drivrutiner och program, ljudet funkar (inte prövat högt än dock) Men är det någon som vet om det går att hitta EQ på något sätt till ett creative kort? Funkade på moderkortets inbyggda med realtek iaf.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in