Sidan 30 av 57 Första ... 20282930313240 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #871
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Alltså, det moderkortet jag har valt har inte hdmi i sitt chipset.
    Men grafikkortet jag valde har hdmi, och det stöder både ljud och bild.
    men om du köper ett sånt här http://www.inet.se/artikel/1901899/a...-deluxe-fusion så har du grafik och processor direkt på moderkortet, hdmi och allt. visst det är en långsam processor men har du bara en annan dator att spela på så är det ju inget problem. inga fläktar är det heller.

    edit: skit i det förresten, ska du inte spela på den så köp en sån här: http://www.webhallen.com/hardvara/12...on2-usb3-svart
    Senast redigerat av Pontus den 2011-03-16 klockan 21:03.

  2. #872

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Funderade på det här http://www.inet.se/artikel/1901937/msi-760gm-e51. Vet dock inte om det stöder ljud via hdmi.
    Hade tänkt lägga typ 1000:- på mobo o grafikkort. Jag vet, man får inga värstinggrejor för den summan, men ska som sagt bara kolla på film.

  3. #873
    okej, om du inte ska spela eller hålla på med 3d-modellering eller avancerad cad så funkar ju till och med en billig laptop rent prestandamässigt. ta en titt på den jag länkade nyss, den är tyst, snygg och billig.

  4. #874

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    okej, om du inte ska spela eller hålla på med 3d-modellering eller avancerad cad så funkar ju till och med en billig laptop rent prestandamässigt. ta en titt på den jag länkade nyss, den är tyst, snygg och billig.
    Kollade in den.
    Vill ha minst 1TB hårddisk. Vill slippa köra med extern och sånt där tjafs.
    Sen vill jag bygga datorn själv då jag aldrig har byggt en dator från grunden.

  5. #875
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Det är inte så att du spelar musik med dålig kvalitet?
    Jag har exakt samma problem när jag spelar musik som det är dåligt inspelningsljud på eller som jag har laddat hem från youtube
    Nej, flac eller 320

  6. #876

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nej, flac eller 320
    Okej, näe då har jag ingen aning. Dålig signal mellan förstärkare och dator kanske?

  7. #877
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå boys and girls!


    Tänkte fråga ifall ni vet någe program som man kan "strypa" ner andra datorers bandbredd på nätverket?

    För är rätt störande om man spelar eller liknande så sitter syrran att rå tankar, och vägrar stänga av
    Någon "g33k" lär veta?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  8. #878
    pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå boys and girls!


    Tänkte fråga ifall ni vet någe program som man kan "strypa" ner andra datorers bandbredd på nätverket?

    För är rätt störande om man spelar eller liknande så sitter syrran att rå tankar, och vägrar stänga av
    Om syrran använder uTorrent så kan du ju alltid gå in på hennes dator och sedan uTorrents inställningar, där kan man sätta begränsningar på hur mycket man ska ladda ner. Jag vet inte om hon är så bra på datorer att hon märker det och kan ändra tillbaka det?

  9. #879
    Netlimiter kan begränsa bandbredden på samtliga program väldigt smidigt

  10. #880
    Citat Ursprungligen postat av pone Visa inlägg
    Om syrran använder uTorrent så kan du ju alltid gå in på hennes dator och sedan uTorrents inställningar, där kan man sätta begränsningar på hur mycket man ska ladda ner. Jag vet inte om hon är så bra på datorer att hon märker det och kan ändra tillbaka det?
    Redan testat

    men på något sätt löste hon de med Och hon är kalasdålig på datorer

    Ända som hjälper är väl att "bunta ihop och slå ihjäl "

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Netlimiter kan begränsa bandbredden på samtliga program väldigt smidigt
    Testar de
    Återkommer med frågor (om de behövs)

    EDIT; Får bara upp internet "uppgifter" om min dator Up/down speed osv osv. Men inget om att begränsa någon annans dator? Har "Netlimiter 3 pro "

    Känns ju jobbigt att behöva gå till syrrans dator och ändra netlimiter :p

    Borde ju finnas något sätt att begränsa via routern?
    Senast redigerat av JuppeN den 2011-03-19 klockan 08:38.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  11. #881
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    'Testar de
    Återkommer med frågor (om de behövs)

    EDIT; Får bara upp internet "uppgifter" om min dator Up/down speed osv osv. Men inget om att begränsa någon annans dator? Har "Netlimiter 3 pro "
    Tänkte som "pone" att du skulle ha de på hennes dator, annars går det nog fixa i routern kan jag tänka mig

  12. #882
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tänkte som "pone" att du skulle ha de på hennes dator, annars går det nog fixa i routern kan jag tänka mig
    Aha, då förstår jag

    Men via routern då? Någon aning hur man gör?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  13. #883
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Aha, då förstår jag

    Men via routern då? Någon aning hur man gör?
    Nej tyvärr, men sök lite på google. Lär ju fler som haft precis samma problem

  14. #884

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Någon som vet ifall den här är nåt o ha?

  15. #885
    haha ja du den var rolig

  16. #886
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    haha ja du den var rolig
    Men ack så bra det hade varit

  17. #887

  18. #888
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    När börjar det bli farligt varmt för datorn?
    Enligt Coretemp och HW så är den uppemot 50c ibland, men det kanske inte gör något?
    helt klart lugnt, blir processorn så varm att den håller på att gå sönder stänger den av sig men det borde inte hända förrän 80-90 eller nåt

  19. #889

  20. #890
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skönt att höra, men jag blev lite orolig eftersom den har legat runt 30 förr.
    Tack för svar.
    Din andra dator när ja spelade på den
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  21. #891

  22. #892
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Lite då
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  23. #893
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    När börjar det bli farligt varmt för datorn?
    Enligt Coretemp och HW så är den uppemot 50c ibland, men det kanske inte gör något?
    Du bör kolla upp vad du får för temp när du belastar den med Intel Burn Test tex. Så länge den håller sig under 75c så bör det vara lugnt. Finns de som tycker att det är lugnt så länge den inte är över 85 också, men själv försöker jag alltid hålla mig under 75.

  24. #894
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Du bör kolla upp vad du får för temp när du belastar den med Intel Burn Test tex. Så länge den håller sig under 75c så bör det vara lugnt. Finns de som tycker att det är lugnt så länge den inte är över 85 också, men själv försöker jag alltid hålla mig under 75.
    Kanske det är det som gör att min dator stänger sig ? :S Hänt typ 10 gånger nu börjar bli trött på de. först går fläkten på högtryck och låter så bara in i helvete sen stängs även datorn ibland och startar om sig helt random .. brukar bli så när jag lirar tex css hände igår kväll när jag var här inne på mnf riktigt skum dator. kan väl till lägga med att den är proppfull me trojaner som inte vill väck -.-'

  25. #895
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Du bör kolla upp vad du får för temp när du belastar den med Intel Burn Test tex. Så länge den håller sig under 75c så bör det vara lugnt. Finns de som tycker att det är lugnt så länge den inte är över 85 också, men själv försöker jag alltid hålla mig under 75.
    Fick upp min i 58 grader om jag körde intel grejen på 2gb(hade 2,5 ledigt), spotify och en fullhd film Håller man bara datorn ren så ska det inte vara några problem att belasta datorn max. Jag har en eftermarknads cpu fläkt och en tyst chassifläkt.

  26. #896

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    själv har man en gammal sketen dator, när den brummar för högt sparkar man lite på den så är den tyst

  27. #897
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Hur raderar man hela hårddisken eller vad fan man ska göra (systemåterställning?). Ska installera Windows på nytt iaf... hur gör man?

  28. #898
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Behöver lite hjälp med min dator. Jag använder fraps ganska flitigt och spelar in gameplay från spel. Saken är den att spelet alltid laggar lite med fraps igång, detta tror jag beror på min hårddisk som är runt 5 år gammal. Jag vet iaf att hårddisken har betydelse när det gäller inspelning då det är omöjligt att spela när man sparar klippen på en bärbar hårddisk.
    Vad måste jag göra för att få det att sluta lagga? Är det ny hårddisk som gäller eller är det annan prestanda som är relevant?
    Det jag har i datorn är:

    Proccesor: AMD Athlon II x4 630 2.8GHz
    Ram: 4gb
    Grafikkort: Gigabyte AMD radeon HD 6850 1gb gddrs
    DirectX version: 11
    Operativsystem: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, build 7600)

    En annan sak jag tänkte på var om jag på något sätt kan koppla ihop min bärbara dator med den stationära för att köra fraps på den bärbara och spela på den stationära. Annars kanske man kan dela upp kärnorna så att typ 3 används till spelet och 1 till fraps. Har ingen aning så skulle vara glad om någon med erfarenhet vet vad som krävs för att spela in utan lagg.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  29. #899
    Hallå grabbs!

    Har ledsnat på min dator helt nu.. Krånglar stup i ett.

    Så funderar på denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

    Trots priset har den relativt bra grejer i sig? Sen har den fått många bra kommentarer.

    De jag gör med datorn är väl, Spelar ibland. Kan säkert bli mer med en dator bättre än min. Mycket film och sen surf.

    Så, är datorn något att ha?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  30. #900
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå grabbs!

    Har ledsnat på min dator helt nu.. Krånglar stup i ett.

    Så funderar på denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

    Trots priset har den relativt bra grejer i sig? Sen har den fått många bra kommentarer.

    De jag gör med datorn är väl, Spelar ibland. Kan säkert bli mer med en dator bättre än min. Mycket film och sen surf.

    Så, är datorn något att ha?
    riktigt prisvärd, bara att köpa.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in