Sidan 29 av 57 Första ... 19272829303139 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #841
    Igår, lirade HoN, fick quadkill, (4 kills av 5 ) skulle bara slå slaget på den sista(crittade 1200 med hammerstorm) men då ks:ar en kille som vi spelar med... så de blir ingen annihilation hade även 14/0 så hade jag fått den hade de blivit annihilation+immortal

  2. #842
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    köpte en corsair h50 processorkylare på ett erbjudande hos inet. 150kr kostade den. fanns 100st, köpte när det var 22 st kvar.typ en timme efter att jag hade köpt var dom slut. temperatur på kärnorna, 16c!
    riktigt nöjd

    Uploaded with ImageShack.us
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #843
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    köpte en corsair h50 processorkylare på ett erbjudande hos inet. 150kr kostade den. fanns 100st, köpte när det var 22 st kvar.typ en timme efter att jag hade köpt var dom slut. temperatur på kärnorna, 16c!
    riktigt nöjd

    Uploaded with ImageShack.us
    det är fan sick vilka erbjudande dom har ibland på inet fina temps förövrigt

  4. #844
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    det är fan sick vilka erbjudande dom har ibland på inet fina temps förövrigt
    ja, man får hålla utkik efter erbjudanden! jo, jag klagar inte
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #845
    pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    köpte en corsair h50 processorkylare på ett erbjudande hos inet. 150kr kostade den. fanns 100st, köpte när det var 22 st kvar.typ en timme efter att jag hade köpt var dom slut. temperatur på kärnorna, 16c!
    riktigt nöjd Bilden

    Uploaded with ImageShack.us
    Du måste ha ganska kallt i rummet med om 16 grader ska stämma.
    Det blir aldrig kallare än vad det är i rummet, om du kör med vanlig kylning.

  6. #846
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pone Visa inlägg
    Du måste ha ganska kallt i rummet med om 16 grader ska stämma.
    Det blir aldrig kallare än vad det är i rummet, om du kör med vanlig kylning.
    hade haft fönstet öppet ska jag tillägga.
    temp inomhus kollade jag aldrig, men det var ganska kallt.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #847
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pone Visa inlägg
    Du måste ha ganska kallt i rummet med om 16 grader ska stämma.
    Det blir aldrig kallare än vad det är i rummet, om du kör med vanlig kylning.
    core temp ska man aldrig lita på. TMPIN1 är temperatur på processorn.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #848
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    köpte en corsair h50 processorkylare på ett erbjudande hos inet. 150kr kostade den. fanns 100st, köpte när det var 22 st kvar.typ en timme efter att jag hade köpt var dom slut. temperatur på kärnorna, 16c!]
    Ah fast nu var det väll ändå en A50 du köpte, rätt stor skillnad!
    En svensk tiger!

  9. #849
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Ah fast nu var det väll ändå en A50 du köpte, rätt stor skillnad!
    fan, ojdå. råkade skriva h50! ber om ursäkt för detta!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #850
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    fan, ojdå. råkade skriva h50! ber om ursäkt för detta!
    Läste h50 för 150kr å dog nästan lite då jag själv spenderade mycket mer för min h50 ^^
    En svensk tiger!

  11. #851
    Någon som kan förklara för mig hur dom här "Windows 7 loader" Fungerar? Fattar verkligen noll? :tninking:

    Har ju råkat fått ett oäkta exemplar (A)

    Kan ta de i pm, ifall någon tycker de är olägligt att diskutera de här
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  12. #852
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Någon som kan förklara för mig hur dom här "Windows 7 loader" Fungerar? Fattar verkligen noll? :tninking:

    Har ju råkat fått ett oäkta exemplar (A)

    Kan ta de i pm, ifall någon tycker de är olägligt att diskutera de här
    Hmm, jag hade en grej som jag installerade (tror det var loader). Man installerade sen startade man om datorn och körde en "Windows Genuine Check" och då sa den att det var äkta. Inte haft ett problem efter det. Haft det i ca 8 månader nu.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  13. #853
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Hmm, jag hade en grej som jag installerade (tror det var loader). Man installerade sen startade man om datorn och körde en "Windows Genuine Check" och då sa den att det var äkta. Inte haft ett problem efter det. Haft det i ca 8 månader nu.
    Okay, är hur jag ska gå till väga med själva loadern jag behöver hjälp med.

    Tack ändå

    EDIT; Nu jävlar funkar de Hittade en loader som FUNGERADE

    Ba PM ifall någon vill ha
    Senast redigerat av JuppeN den 2011-03-07 klockan 21:29.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  14. #854
    fick just ett virus på System tool.. är det någon som haft eller vet något om det? hur man kan ha fått det och vad det gör? använder den här : http://www.youtube.com/watch?v=w7f48-Ky9ow gudien för att få bort skiten. men räcker det? och hur vet jag om det finns kvar? vad gör viruset?
    drygt äre

  15. #855
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Köpte nyss dragon age 2, när jag kommer hem så vill datorn inte läsa av skivan?! Samma sak när jag försökte installera drivrutin till min logitech mus.
    Verkar som att det slutade funka efter jag formatera datorn och bytte från xp till w7. Fick höra att det kan bero på att jag kör falsk w7? isf, hur fixar jag det?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #856
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Köpte nyss dragon age 2, när jag kommer hem så vill datorn inte läsa av skivan?! Samma sak när jag försökte installera drivrutin till min logitech mus.
    Verkar som att det slutade funka efter jag formatera datorn och bytte från xp till w7. Fick höra att det kan bero på att jag kör falsk w7? isf, hur fixar jag det?
    kan vara så att dvd spelaren har dött/håller på att dö, hände så för min, slutade fungera med vissa skivor och sen dog den helt plötsligt. Inte så ovanligt konstigt nog
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  17. #857
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    kan vara så att dvd spelaren har dött/håller på att dö, hände så för min, slutade fungera med vissa skivor och sen dog den helt plötsligt. Inte så ovanligt konstigt nog
    Mjo den ger ju massa konstiga ljud när den ska läsa :S ska försöka fixa film på de

    edit:
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-03-10 klockan 20:14.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #858

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Är inne på att bygga en htpc som ska klara 1080p!
    Nån som vet ifall det här skulle klara mina önskningar?

    Chassi: Antec Minuet 350

    Moderkort: MSI GF615M-P33 AM3 mATX

    Processor: AMD Athlon2 X2 250 3,0GHz

    Nätaggregat: 350 watt inbyggt i chassit.

    Minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

    Grafikkort: Gigabyte Radeon HD4350 512MB HDMI eller: Gigabyte Radeon HD5450 1GB

    Hårddisk: 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C

    Om det inte skulle funka. Skriv gärna vilka komponenter ni skulle bytt ut.
    Max budget är 4000:-.
    Det grafikkortet jag valt kör även 7.1 ljud och det är inte en nackdel precis då den ska användas som hemmabio-pc.
    Senast redigerat av Andiih den 2011-03-14 klockan 00:47.

  19. #859
    Hallå boys and girls!


    Tänkte fråga ifall ni vet någe program som man kan "strypa" ner andra datorers bandbredd på nätverket?

    För är rätt störande om man spelar eller liknande så sitter syrran att rå tankar, och vägrar stänga av
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  20. #860
    Mitt Firefox har blivit konstigt nu, så fort jag bara släpper musen eller inte rör nått (1-2min) så fryser Firefox, väldigt jobbigt om man läser en lång text eller kollar Youtube klipp etc..

  21. #861
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Är inne på att bygga en htpc som ska klara 1080p!
    Nån som vet ifall det här skulle klara mina önskningar?

    Chassi: Antec Minuet 350

    Moderkort: MSI GF615M-P33 AM3 mATX

    Processor: AMD Athlon2 X2 250 3,0GHz

    Nätaggregat: 350 watt inbyggt i chassit.

    Minnen: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

    Grafikkort: Gigabyte Radeon HD4350 512MB HDMI eller: Gigabyte Radeon HD5450 1GB

    Hårddisk: 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C

    Om det inte skulle funka. Skriv gärna vilka komponenter ni skulle bytt ut.
    Max budget är 4000:-.
    Det grafikkortet jag valt kör även 7.1 ljud och det är inte en nackdel precis då den ska användas som hemmabio-pc.
    kör atom-baserat om du inte ska spela på den, blir billigare med lite tur men framför allt slipper du cpu-fläkt

  22. #862

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    kör atom-baserat om du inte ska spela på den, blir billigare med lite tur men framför allt slipper du cpu-fläkt
    Nån gång ibland kommer det bli spel och så, men inte allt för mycket.
    Glömde lägga till blu-rayläsare och kablar där. Men slutsumman hamnar på ca 3500:- vilket inte är så farligt för en (vad jag tycker) bra dator.

  23. #863
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Nån gång ibland kommer det bli spel och så, men inte allt för mycket.
    Glömde lägga till blu-rayläsare och kablar där. Men slutsumman hamnar på ca 3500:- vilket inte är så farligt för en (vad jag tycker) bra dator.
    beror på vad du prioriterar, vill du ha en tyst dator kör du atom-baserat utan fläktar, vill du kan du väl ha en eller två lågvarviga 120 mm bara för att få lite drag i lådan. vill du däremot ha en något snabbare dator kör du på det du länkade eller något liknande, men då får du räkna med att den låter, vilket jag irriterar mig som fan på men det är väl upp till var och en.

  24. #864

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    beror på vad du prioriterar, vill du ha en tyst dator kör du atom-baserat utan fläktar, vill du kan du väl ha en eller två lågvarviga 120 mm bara för att få lite drag i lådan. vill du däremot ha en något snabbare dator kör du på det du länkade eller något liknande, men då får du räkna med att den låter, vilket jag irriterar mig som fan på men det är väl upp till var och en.
    Okej. Jag vill ha en helt tyst dator, då den kommer användas till film.
    Så du tycket att jag ska välja en annan hårddisk med lägre rpm och ett grafikkort utan fläkt?

  25. #865
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Okej. Jag vill ha en helt tyst dator, då den kommer användas till film.
    Så du tycket att jag ska välja en annan hårddisk med lägre rpm och ett grafikkort utan fläkt?
    har du en annan dator som du kan spela på? isf, kör med ett atom-moderkort och inget grafikkort öht. hårddisk spelar nog inte jättestor roll men western digital (har jag för mig) har en 1 tb 5400 rpm disk för 470 kr på inet, den duger nog.

  26. #866

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    har du en annan dator som du kan spela på? isf, kör med ett atom-moderkort och inget grafikkort öht. hårddisk spelar nog inte jättestor roll men western digital (har jag för mig) har en 1 tb 5400 rpm disk för 470 kr på inet, den duger nog.
    Men det moderkortet jag har valt har inte hdmi så då kan jag inte köra ljudet den vägen.

  27. #867
    Nått skumt när jag spelar musik i winamp...
    låter normalt i högtalarna om det inte är massa bas men när basen kommer så blir ljudet mycket lägre, typ som om basen suger all effekt. Men den kan ju inte suga all effekt eftersom jag har 2 separata förstärkare?

    mina inställningar som är åt skogen?

    http://img692.imageshack.us/i/daaaamp.png/

  28. #868

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nått skumt när jag spelar musik i winamp...
    låter normalt i högtalarna om det inte är massa bas men när basen kommer så blir ljudet mycket lägre, typ som om basen suger all effekt. Men den kan ju inte suga all effekt eftersom jag har 2 separata förstärkare?

    mina inställningar som är åt skogen?

    http://img692.imageshack.us/i/daaaamp.png/
    Det är inte så att du spelar musik med dålig kvalitet?
    Jag har exakt samma problem när jag spelar musik som det är dåligt inspelningsljud på eller som jag har laddat hem från youtube

  29. #869
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Men det moderkortet jag har valt har inte hdmi så då kan jag inte köra ljudet den vägen.
    fattar inte vad du menar, välj ett annat moderkort då?

  30. #870

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    fattar inte vad du menar, välj ett annat moderkort då?
    Alltså, det moderkortet jag har valt har inte hdmi i sitt chipset.
    Men grafikkortet jag valde har hdmi, och det stöder både ljud och bild.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in