Sidan 26 av 57 Första ... 16242526272836 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #751
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    720p _är_ 1280x720 px. njae inte så konstigt om det är pixligt imo, 1280x720 är ju inte särskilt stort, öppna en 720p film på 100% på en full hd 24" datorskärm och den täcker väl typ 1/4 av skärmens yta
    okej, tycker dock det endå är konstigt att det är så dålig bild. Men får väl släpa dit 23'' datorskärmen i sommar
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #752
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    720p _är_ 1280x720 px. njae inte så konstigt om det är pixligt imo, 1280x720 är ju inte särskilt stort, öppna en 720p film på 100% på en full hd 24" datorskärm och den täcker väl typ 1/4 av skärmens yta
    Jag kör 720p på min 32" långt ifrån pixligt!

  3. #753
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag kör 720p på min 32" långt ifrån pixligt!
    jo det beror ju lite på hur snäll tv'n är men faktum kvarstår att 1280x720 är väldigt lågupplöst på 32" om man ska kunna surfa eller något på den (imo), titta på film funkar däremot utmärkt

  4. #754
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jo det beror ju lite på hur snäll tv'n är men faktum kvarstår att 1280x720 är väldigt lågupplöst på 32" om man ska kunna surfa eller något på den (imo), titta på film funkar däremot utmärkt
    Sony Bravia är det ne ja kör ofta med Macbooken på TV;en inga problem alls märker inte av några pixlar

  5. #755
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Sony Bravia är det ne ja kör ofta med Macbooken på TV;en inga problem alls märker inte av några pixlar
    sån jag har här hemma mycket bättre än panasonic vieran tkr ja, men lite jobbigt o släpa den till landet
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #756
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    nån som vet vilken version den FÖRE 2011 heter? sökte på old msn men då kom det bara en riktigt gammal upp :/
    nvm hittade; msn 14.0
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-02-06 klockan 02:28.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #757
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    nån som vet vilken version den FÖRE 2011 heter? sökte på old msn men då kom det bara en riktigt gammal upp :/
    nvm hittade; msn 14.0
    msn 2009 tror jag den heter eller msn 2010
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  8. #758
    pones avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    101
    Msn 2009 heter den.
    Denna länken borde funka: http://www.filehippo.com/download_msn_messenger/7560/

  9. #759
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Jag kan inte något avancerat om datorer och jag har ett problem med min IGEN..

    Jag kan inte öppna vissa pogram som te.x spotify jag klickar på det men det händer verkligen ingenting ... och sen när jag stänger av den ibland så precis innan datorn slocknar så kommer spotify upp men då är det ju försent och sen när jag spelar ett spel som 1.6 så slutar det svara så fort jag går in på en server så tar det 100 år för datorn att avsluta spelet resten av datorn funkar helt okej , vet ni vad jag ska göra åt det om det nu går , pallar inte lämna in den för en fjärde gång då den vart på lagning 3 gånger för drygt 5000 :- varje gång på dom 3 åren jag haft den och jag undrar om det finns något sätt att lösa detta på ?

    säkert skit dåligt förklarat men skriv gärna om ni vet nått vad jag ska göra
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  10. #760
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Jag kan inte något avancerat om datorer och jag har ett problem med min IGEN..

    Jag kan inte öppna vissa pogram som te.x spotify jag klickar på det men det händer verkligen ingenting ... och sen när jag stänger av den ibland så precis innan datorn slocknar så kommer spotify upp men då är det ju försent och sen när jag spelar ett spel som 1.6 så slutar det svara så fort jag går in på en server så tar det 100 år för datorn att avsluta spelet resten av datorn funkar helt okej , vet ni vad jag ska göra åt det om det nu går , pallar inte lämna in den för en fjärde gång då den vart på lagning 3 gånger för drygt 5000 :- varje gång på dom 3 åren jag haft den och jag undrar om det finns något sätt att lösa detta på ?

    säkert skit dåligt förklarat men skriv gärna om ni vet nått vad jag ska göra

    Formatera om den?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #761
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Formatera om den?
    Hur gör man det om du orkar förklara?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  12. #762

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Hur gör man det om du orkar förklara?
    Har typ samma problem på min dator!
    Så känn dig inte ensam

  13. #763
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Har typ samma problem på min dator!
    Så känn dig inte ensam
    Haha skönt får väll googla och få fram en guide hur man formaterar om datorn
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  14. #764
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Kollat på den här processorn: http://www.inet.se/artikel/5308647/a...z-blackedition
    Verkar grymt om man kan låsa upp den till X4 955BE! tjänar en hel del slantar.
    Men den här tråden fick mig lite tveksam; http://www.sweclockers.com/forum/54-...dition-unlock/ Det handlar alltså bara om tur om man kan låsa upp eller inte? Isf vågar jag inte chansa och tar en X4 från början

    edit: haha läste igenom kommentarerna på inet, det var visst så, bara vissa exemplar :/
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #765
    bizzelokets avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    129
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Kollat på den här processorn: http://www.inet.se/artikel/5308647/a...z-blackedition
    Verkar grymt om man kan låsa upp den till X4 955BE! tjänar en hel del slantar.
    Men den här tråden fick mig lite tveksam; http://www.sweclockers.com/forum/54-...dition-unlock/ Det handlar alltså bara om tur om man kan låsa upp eller inte? Isf vågar jag inte chansa och tar en X4 från början

    edit: haha läste igenom kommentarerna på inet, det var visst så, bara vissa exemplar :/
    Det där funkar sisådär om du ska ha en ny processor kör på nya sandybridge tex i7 2600k, dom är grymma! fast tänk på dom felaktiga moderkorten med socket 1155.
    <--Klicka

  16. #766
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Aldrig att jag köper en i7, alldelles för mycket pengar för en processor imo blir en amd phenom x4 eller x6 antagligen..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #767
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Aldrig att jag köper en i7, alldelles för mycket pengar för en processor imo blir en amd phenom x4 eller x6 antagligen..
    lika bra att du lägger till lite extra och köper en 6 kärning, det kommer löna sig i framtiden!

  18. #768
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    ha fått ett problem medmin data.

    igår när jag kika på film så låste sig datan och så kom det upp en blå bild:



    datorn stängdes ner efter 20 sec och efter det starta den som vanligt. fast den fastna efter någon minut. hände 2 gånger.

    nu sätts datorn på men det kommer ingen bild helt plötsligt.

    fått höra att det kan vara ramminnet som är pajj med att båda ska pajja samtidigt är ju ganska osannolikt.

    datorn har förövrigt funkat strålande innan det här hände.
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  19. #769


    Senast redigerat av rideAerox den 2011-02-20 klockan 20:36.

  20. #770
    ett tips till er som har kassa grafikkort utan garanti http://www.sweclockers.com/forum/4-o...rt/index7.html baka det i ugnen 200 grader i 10 minuter. guide finns i länken hur man ska göra xD enligt medlemmar på sweclockers verkar detta funka för en hel del värmen hättar ju upp lödningarna tills dom blir lite mer flytaktiga igen. vilket då leder till att kontakten mellan eventuella spruckna lödningar blir bra igen. värt ett försök om man har ett gammalt grafikkort utan garanti kvar! en kul grej
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  21. #771
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Kollat på den här processorn: http://www.inet.se/artikel/5308647/a...z-blackedition
    Verkar grymt om man kan låsa upp den till X4 955BE! tjänar en hel del slantar.
    Men den här tråden fick mig lite tveksam; http://www.sweclockers.com/forum/54-...dition-unlock/ Det handlar alltså bara om tur om man kan låsa upp eller inte? Isf vågar jag inte chansa och tar en X4 från början

    edit: haha läste igenom kommentarerna på inet, det var visst så, bara vissa exemplar :/
    jag har phenom x2an, lyckades låsa upp den till 4 kärnor med mitt m4a77.
    ja, vissa exemplar går inte. det är så att när dom tillverkat prollarna så kollar dom om dom är stabila eller ej. då kan det bli på en del att dom inte går stabilt i 4 kärnor, så då låser dom prollarna till 2 kärnor, och säljer dom billigare som en phenom x2 istället för att slänga dom som inte går stabilt i 4 kärnor.
    i de flesta spel idag är de optimerade för 4 kärnor. Min polares x6a, phenom presterar sämre än min som är upplåst till 4, i t.ex gta eftersom dom är optimerade till 4 kärnor.
    hoppas det hjälpte dig lite

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ha fått ett problem medmin data.

    igår när jag kika på film så låste sig datan och så kom det upp en blå bild:



    datorn stängdes ner efter 20 sec och efter det starta den som vanligt. fast den fastna efter någon minut. hände 2 gånger.

    nu sätts datorn på men det kommer ingen bild helt plötsligt.

    fått höra att det kan vara ramminnet som är pajj med att båda ska pajja samtidigt är ju ganska osannolikt.

    datorn har förövrigt funkat strålande innan det här hände.
    det kan bli problem om du har ett defekt minne och ett fungerande.
    dock kan jag inte säga riktigt vad som har hänt med din
    har du överklockat något?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #772
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Tjenare ! vill ha en bra, snabb och fin dator ! Helst speldator men ngn som vet ngn som har en under 4000 ?

  23. #773
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    Tjenare ! vill ha en bra, snabb och fin dator ! Helst speldator men ngn som vet ngn som har en under 4000 ?
    kanske kan sälja en av mina. men då inte under 3,5k. duger fint till de flesta spelen!
    kan skriva specs i PM om du är intresserad
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #774
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    kanske kan sälja min. men då inte under 3,5k. duger fint till de flesta spelen!
    Har du bild på den ? skicka i PM

  25. #775
    Någon som har en aning om det går bra att ha två par sådana här http://www.webhallen.com/hardvara/11...g_headset_g930 i ett hus samtidgit?
    En svensk tiger!

  26. #776
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    P4 3.4Ghz HT dualcore Intel
    1GB RAM
    750GB hårddisk SATA
    ATI HD 3650 grafikkort
    DVD +-RW med lightscribe
    Nätverkskort 10/100
    Ljudkort
    Windows XP Home orginal
    Antec låda med stark nätdel
    6 X usb, 2 i fronten
    Firewire
    TV-utgång

    Pris: 1700.-

    ska jag köpa ?
    vill ha en snabb surfdator

  27. #777
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    P4 3.4Ghz HT dualcore Intel
    1GB RAM
    750GB hårddisk SATA
    ATI HD 3650 grafikkort
    DVD +-RW med lightscribe
    Nätverkskort 10/100
    Ljudkort
    Windows XP Home orginal
    Antec låda med stark nätdel
    6 X usb, 2 i fronten
    Firewire
    TV-utgång

    Pris: 1700.-

    ska jag köpa ?
    vill ha en snabb surfdator
    1700 är ganska mycket pengar för en gammal skrotdator på 6-7 år eller vad det kan vara. visst den funkar säkert för surfning men hårdvaran är rutten, jag skulle spara en tusenlapp till och köpa en nettop med atom-processor för ~2500, då får du en dator som är knäpptyst och funkar för surf och film

  28. #778
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    1700 är ganska mycket pengar för en gammal skrotdator på 6-7 år eller vad det kan vara. visst den funkar säkert för surfning men hårdvaran är rutten, jag skulle spara en tusenlapp till och köpa en nettop med atom-processor för ~2500, då får du en dator som är knäpptyst och funkar för surf och film
    så jag ska inte köpa denna datorn ? min budget ligger på på cirka 3500 MED skärm ... skulle du kunna se om du hittar en när halland eller någonting ?

  29. #779
    minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Glommen
    Inlägg
    224
    Dator i bra skick och med prestanda som klarar de senaste spelen (CoD och WoW: Cataclysm t.ex.) i helt ok upplösning och inställningar. Jämför ni min dator med andra för samma pris märker ni snabbt att ni får en hel del mer för pengarna.

    Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3
    Processor: Intel E6750 Core 2 Duo
    Minne: 6 GB, varav 4 GB är Kingstons Hyper X och köptes förra vintern
    Grafikkort: ATi HD 4850 1 GB (endast 1 år gammalt, så relativt fräscht)
    Lagringsutrymme: 400 GB
    Nätdel: Corsair VX450W
    + DVD-brännare & trådlöst nätverkskort.

    Möjlighet att titta på den samt testa finns.
    Har ni några frågor är ni välkomna att ställa dem. Nås enkelt via både telefon och mail.

    Är inte den ett alternativ ?

    SRY för dubbelpost

  30. #780
    Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    så jag ska inte köpa denna datorn ? min budget ligger på på cirka 3500 MED skärm ... skulle du kunna se om du hittar en när halland eller någonting ?
    http://www.webhallen.com/hardvara/12...on2-usb3-svart

    klart en nettop inte har samma råa prestanda som en "vanlig" dator men det räcker gott för surf och filmtittning, du får dessutom en tyst, liten, smidig och snygg dator

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in