Sidan 1 av 9 123 ... Sista
  1. #1
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055

    Thumbs up Vad vill du bli?

    Drar upp ännu en gammal tråd från det gamla forumet. Hade varit kul att veta vad ni vill bli när ni gått ut skolan/gymnasiet högskolan eller kanske en ky-utbildning. Ni kanske söker jobb, eller precis skall börja studera på högskolan? Bara berätta!

    Tänkte själv bli klar med gymnasiet och sedan göra GMU och efter det studera på högskolan till Jurist eller gå en ky-utbildning.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #2
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    tänkte bli svetsare i första taget och senare kanske bli tillverkare av trim till crossar/mopeder efter en tids studerande
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  3. #3
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Svetsare kanske går vidare sedan till nått annat som cnc operatör eller något
    Senast redigerat av derbi_crille den 2011-11-21 klockan 09:48.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  4. #4
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Nånting med fordon typ bilmekaniker eller något liknande vill jag bli kanske lackerare också

  5. #5
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    går dock bara i åttan men vill bli svetsare till 100%!

  6. #6
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    valt inriktning som cnc, så tankarna går väl till att bli cnc-operatör
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #7
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Hur är det med framtidsutsikter för er som vill bli svetsare, samt vad ligger lönen på ungefär?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #8
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hur är det med framtidsutsikter för er som vill bli svetsare, samt vad ligger lönen på ungefär?
    min kompis granne jobbar som svetsare tjänar 25000 rent i månaden, får 200 kr extra i timmen när han kör undervattens svetsning så det blir ju lite
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  9. #9
    Utbildar mig just nu till Skogsmaskins-förare, så ska väl kanske köra skotare ett par år.

    Men funderar även på bli lastbilschafför, och starta eget tillsammans med min bror.
    Och till sist, Traktorförare som det lutar mest åt.

    Som ni märker gillar jag maskiner =D

  10. #10
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    min kompis granne jobbar som svetsare tjänar 25000 rent i månaden, får 200 kr extra i timmen när han kör undervattens svetsning så det blir ju lite
    Efter hur lång utbildning då?

    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Utbildar mig just nu till Skogsmaskins-förare, så ska väl kanske köra skotare ett par år.

    Men funderar även på bli lastbilschafför, och starta eget tillsammans med min bror.
    Och till sist, Traktorförare som det lutar mest åt.

    Som ni märker gillar jag maskiner =D
    Flytta till USA och var med i American loggers!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #11
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Efter hur lång utbildning då?
    tror inte så lång utbildning men har svetsat rör med pinnsvetsen i 40 år typ
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg


    Flytta till USA och var med i American loggers!
    Hahaha, dom kör ju fan lunnare och skit där. Dom har inga riktiga rediga maskiner^^
    Så jag håller mig till Sverige;D

  13. #13
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Går Fordon nu, men vill antingen blir mäklare eller bilfösäljare!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #14
    går ju fordon nu men skulle vilja jobba sen på t.ex Pbz
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  15. #15
    Går flykteknik och vill bli flygtekniker...
    Most stickpeople are black

  16. #16

  17. #17
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Hahaha, dom kör ju fan lunnare och skit där. Dom har inga riktiga rediga maskiner^^
    Så jag håller mig till Sverige;D
    Okej, kommer du att köra dumper och Rotneblondiner(stavning) senare?
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Går Fordon nu, men vill antingen blir mäklare eller bilfösäljare!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Låter inte helt fel! Vill du bli mäklare/bilförsäljare pga lönen eller för att du gillar yrkena?

    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    går ju fordon nu men skulle vilja jobba sen på t.ex Pbz
    Går du transport eller bilmeck?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Går du transport eller bilmeck?
    jag får en blandad linje nu i 1:an inriktar vi in oss på personbilar sen 2/3 blir det mer större som lastbil, traktor vi har allt med motorer att göra
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  19. #19
    Just nu arbetar jag som Målare på min kompis farsas Målerifirma men är även delägare i en annan Målerifirma som inriktar sig mer på byggjobb utomlands.

    Men mitt mål är ju att bli brandman, Okej dom tjänar la inte de bästa men personligen för mig är inte de som räknas mest ! Utan att kunna rädda liv på folk.

  20. #20
    Just nu går tankarna efter skiftat ca 40 ggr på socialpedagogik.
    Finns på Högskolan Väst här i närheten, så det är en fördel.

    Hur än tankarna har skiftat så är det alltid med människor. Det jag vill.
    Jobbar just nu på ett korttidsboende för förståndshandikappade ungdomar. Något bland mycket man kan jobba med som socialpedagog.

    Ingen mer här som har ett intresse för vården eller att jobba med människor på liknande sätt?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Just nu går tankarna efter skiftat ca 40 ggr på socialpedagogik.
    Finns på Högskolan Väst här i närheten, så det är en fördel.

    Hur än tankarna har skiftat så är det alltid med människor. Det jag vill.
    Jobbar just nu på ett korttidsboende för förståndshandikappade ungdomar. Något bland mycket man kan jobba med som socialpedagog.

    Ingen mer här som har ett intresse för vården eller att jobba med människor på liknande sätt?
    Jag gillar att hjälpa andra människor och speciellt funktionshindrade (synliga som osynliga) och har även jobbat som korttidsarbetare på ett hem för utvecklingsstörda människor. De berör verkligen deras liv och hur dom verkligen kämpar ! Sedan så får man stort sätt nästan alltid positiv kritik från folk utanför då dom tycker man gör ett starkt och hjärtsamt arbete

  22. #22
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Just nu arbetar jag som Målare på min kompis farsas Målerifirma men är även delägare i en annan Målerifirma som inriktar sig mer på byggjobb utomlands.

    Men mitt mål är ju att bli brandman, Okej dom tjänar la inte de bästa men personligen för mig är inte de som räknas mest ! Utan att kunna rädda liv på folk.
    Att bli brandman är faktiskt något som jag också kan tänka mig . Visst man tjänar runt 20 k(tror jag) men som du säger måste det kännas väldigt bra att gå till jobbet varje dag och känna "att jag gör skillnad"!
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Just nu går tankarna efter skiftat ca 40 ggr på socialpedagogik.
    Finns på Högskolan Väst här i närheten, så det är en fördel.

    Hur än tankarna har skiftat så är det alltid med människor. Det jag vill.
    Jobbar just nu på ett korttidsboende för förståndshandikappade ungdomar. Något bland mycket man kan jobba med som socialpedagog.

    Ingen mer här som har ett intresse för vården eller att jobba med människor på liknande sätt?
    Har funderat på att bli ambulanssjukvårdare, tycker dock även här att lönen verkar vara riktigt dålig dock, men det kanske inte är därför man väljer yrket?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, kommer du att köra dumper och Rotneblondiner(stavning) senare?
    Well, dumper är ju en maskin man lastar i, så tveksamt att jag kommer köra en sådan.

    Rottne blondin, hahaha njaaaa liiiiite nyare maskiner^^

  24. #24
    Måste vara skönt att precis veta vad man vill! Jag har absolut ingen aning... Vet inte riktigt vad jag ska göra med min utbildning sen :/

  25. #25

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    utbildar mig till lackerare just nu, går 3:e året på fordons lackering och bilskade reparatör, dock hade jag helst velat bli bildesigner, fast alldeles för lång och dyr utbildning till det + att det finns knappt nåt jobb inom den branschen

  26. #26
    Pimp.

  27. #27
    jag går på fordon i 1;an. jag är osäker på vad jag vill bli igentligen.. vill iaf inte mecka 740;s varje dag ute på marken i kylan..
    hade varit betydligt roligare och jobba som någon Motard mekaniker, tex KTM / Yamaha eller liknande, något som intresserar mig är också Bil ljud.
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  28. #28
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Nåt slag av ingenjör som skapar eller utvecklar hårdvara, få se hur långt man väljer att gå helt enkelt..
    Senast redigerat av hence den 2011-11-21 klockan 14:37.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  29. #29
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    jag går ellinjen så min tanke är att bli elektriker , finns massa olika altenativ att välja mellan som te.x installations elektriker , service elektriker , larminstallatör mm. man kan tjäna faktiskt bra som en elektriker sen mer om man tar lite ansvar för planering och sånt
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  30. #30
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Polis/Brandman! Får se hur det blir till våren.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in