1. #1

    Thumbs down Rieju drac ( mopeden krånglar....)

    Tjena jag har en rieju drac 02a som jag har haft i 3 månader nu, har kört med den under den tiden och den har aldrig krånglat , var bara kall i början men men... den startar men dör alltid efter en stund när jag har kört, då kickar jag igång den igen och samma problem sker efter ett tag eller direkt och ibland får jag inte ens igång den efter den har dött , då låter jag den stå , och sen får jag igång den igen men den dör strax efter när jag har åkt... vi har kollat tändstiftet , rengjort förgasarn , men e fortfarande inget av det vad jag tror... är tacksam för svar // fille

  2. #2
    Har du tittat om den får bensin?
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

  3. #3
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Högst osannolikt, men den kanske värmenyper?
    Och hur såg tändstiftet ut när ni gjorde rent det?
    Tror som övre skrev, har du kollat så den får sin soppa?

  4. #4
    Har typ samma, men när den har stått i kyla så startar den i 1 sekund och sedan dör.. Tar ett tag innan motorn blir varm så man kan köra iväg

  5. #5
    tändstiftet är ljusbrunt, tror det e nått annat, vet inte vad de e den startar och dör nästan direkt , ska kolla till om den får soppa imon nogare...

  6. #6

  7. #7
    Yes , flottören sitter löst (ingen fjädring) ''tror'' nästan att det måste vara problemet...

  8. #8

  9. #9
    Nepp... det var inget med flöttören det var inget fel på den, inte en aning om vad det kan va funderar på sälja den i delar om jag annars måste lämna in den på service...

  10. #10
    Jag tror att den inte får soppa är samma med min och den har förlitet munstycke. Kolla så att vakumklockan fungerar som den ska

  11. #11

  12. #12
    Blås förgasaren med tryckluft, kolla membran, reeds osv, ta av cylindern och kolla kolv+ lopp om den har värmenypt
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Blås förgasaren med tryckluft, kolla membran, reeds osv, ta av cylindern och kolla kolv+ lopp om den har värmenypt
    Jag e han med problemets kompis har jobbat mycke med den hur kollar man om den värmenypt?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av daniellundin Visa inlägg
    Jag e han med problemets kompis har jobbat mycke med den hur kollar man om den värmenypt?
    Det ser du om du kollar på kolven

  15. #15
    Enklaste felsökningarna först. Dra ur bensinslangen i från förgasaren, öppna bensinkranen. Kommer det ordentligt med bensin? Om inte, ta loss bensinkranen och blås ur den, töm bensintanken och kolla så att det inte är en massa skräp i bensinen.

  16. #16
    Det kommer bensin men kan det ha något med munstycket att göra? hade 7,5 när ja köpte den men har dragti pluggen å fixat lite smått trim , min kompis påstår att de e för litet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in