1. #1

    oljelampan lyser

    jag har ett problem min oljelampa lyser fast jag har bra med olja i moppen någon som vet vad felet kan vara. Och så var det en grej till jag undrade och det är vad det är för behållare under sadeln på moppen. Jag har en Derbi senda x-race -06

  2. #2
    Behållaren under sadeln är den separata oljetanken, blandar du olja med bensin direkt i tanken?

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av pooge90 Visa inlägg
    jag har ett problem min oljelampa lyser fast jag har bra med olja i moppen någon som vet vad felet kan vara. Och så var det en grej till jag undrade och det är vad det är för behållare under sadeln på moppen. Jag har en Derbi senda x-race -06
    Om du inte vet vad de är för behållare under sadeln och den är till oljan....hur fan vet du då att du har olja i............????????

  5. #5
    men oljebehållaren sitter ju där framme

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av pooge90 Visa inlägg
    men oljebehållaren sitter ju där framme
    Nej det gör den på Rieju drac m,m. Den behållaren du menar är antagligen expansionkärlet till kylaren det ska du blanda vatten med glykol i och ingen olja!

  8. #8
    Sitter verkligen inte där fram, om du har hällt olja i kylningen så är du
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av pooge90 Visa inlägg
    jag har ett problem min oljelampa lyser fast jag har bra med olja i moppen någon som vet vad felet kan vara. Och så var det en grej till jag undrade och det är vad det är för behållare under sadeln på moppen. Jag har en Derbi senda x-race -06
    Kanske är bromsvätske behållaren du menar

  10. #10
    På min dt så sitter oljan fram, jag hoppas att din gör det med annars är det icke så bra...

  11. #11
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    På Rieju sitter dom fram iaf, visste faktiskt inte att det var annorlunda på Derbi? Men vilken jävla lirare du är om du hällt olja i kylaren!
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  12. #12
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    häll olja i rätt behållare
    så slocknar den nog
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  13. #13
    Hahaha, va fasen?!

    Visa en bild på behållaren du fyllt med olja, samt den under sadeln. Så kan vi avgöra vilken som är till oljan osv.
    "Inställningen är halva grejen"

  14. #14
    Den under sadeln var till oljan och den där framme var till kylaren.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av pooge90 Visa inlägg
    Den under sadeln var till oljan och den där framme var till kylaren.
    så du hällde oljan i kylaren?

  16. #16
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    hahah det här kan ju inte vara seriöst?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #17

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Varför är ni så jävla taskiga ? Sitter o garvar åt killen som kanske inte vet så mycket om moppar , ha hellre ett pokerface och hjälp snubben istället för att garva ut honom , skulle tyckt att det här forumet var ett riktigt jävla pissforum om jag var i hans situation och inte fick någon hjälp , väx upp för fan.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  18. #18
    Hahahahaha lycka till och tvätta kylsystemet! (vattenpumpen måste iaf vara insmord nu? )
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Hahahahaha lycka till och tvätta kylsystemet! (vattenpumpen måste iaf vara insmord nu? )

    hahah 11+

  20. #20
    vilken färg va det på locket i behållaren du hällde i oljan?
    blått lock=expansion kärlet
    svart=olje behållaren

  21. #21
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Fick mig ett gott skratt här måste jag erkänna, men för er andra som vräker ur er saker, ha istället ett pokerface som Sebbe sa, trots hur kul det än må vara, Killen kanske tröttnar helt och hållet när han blir utskrattad? Vi vill öka moppeintresset hos alla nya moppekids, inte minska det! tänk på det!

    Pooge90! Se till att tömma kylarsystemet och tvätta det sedan noga. Inte så kanon att ha fullt med olja i kylarsystemet!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  22. #22
    locket var svart till expansions kärlet. hade inte hällt i så mycket kanske 2dl så de hade inte farit från behållaren

  23. #23
    då är det inte så farligt men tvätta hela systemet ändå. annars kan det bli problematisk. min kompis moppe havererade pga att han inte tvättade ur systemet.

  24. #24
    Hahaha, på derbi sitter väl oljebehållaren under tanken? Gör det på en polares iaf

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av killer00789 Visa inlägg
    då är det inte så farligt men tvätta hela systemet ändå. annars kan det bli problematisk. min kompis moppe havererade pga att han inte tvättade ur systemet.
    Lite sent påtänkt kanske?

  26. #26
    det kan man säga. men han lärde sig och gjorde inte om felet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in