1. #1

    Org. förgasare aerox 05 ?

    Tjena!
    ska byta munstycken på moppen nu !
    dock så vet jag inte vilken förgasare jag har... har tagit av sadeln och kollat men hittar inget text på förgasaren där det står märke!
    så jag undrar vilken förgasare som är original för en aerox 05?

    har även surfat runt en del och hittat lite olika svar, vissa säger gurtner 12mm och andra säger dellorto 12mm...

    så är det gurtner eller dellorto?

    Tacksam för svar

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    munstyckena är lika andå

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av retard racing Visa inlägg
    munstyckena är lika andå
    e dom lika ? isf spelar det ju ingen roll vilken förgasare jag har tack!!

    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Dellorto gutner vad jag vet kom 07-> om jag minns rätt.
    ja okej!
    men såg på denna tråd http://www.garagego.se/forum/moped/motor/scooter/102954/Foergasare-munstycken-insug-och-luftfilter/
    att chrippa hade skrivit gurtner från 05-08? men stämmer inte det då eller?

  5. #5
    gurtner 12mm ska det vara på 05 aerox. Jag hade det!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av gandih500 Visa inlägg
    gurtner 12mm ska det vara på 05 aerox. Jag hade det!
    jaha, men beställde du gurtner munstycken? för retard racing här ovan säger att det inte spelar nån roll? men det borde väll va skillnad ?

  7. #7
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    dellorto och gurtner har väll lika munstycken, men kan ha tagit fel oxå

  8. #8
    jag har ingen aning, men vore väl iof lite konstigt eftersom att man kan beställa olika munstyckesset beroende på vilken av dom man har? men det kan säkert vara så som du säger

  9. #9
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    har kört sånt här http://www.twostroke.se/product.asp?product=12352 munstycke i min dellorto, och gängan är lika på båda, så dellortos munstycke borde passa

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av retard racing Visa inlägg
    har kört sånt här http://www.twostroke.se/product.asp?product=12352 munstycke i min dellorto, och gängan är lika på båda, så dellortos munstycke borde passa
    Jaha fan vad bra! ska nog beställa ett set med gurtner munsstycken, för jag tror att jag har gurtner! och om det är så att jag har dellorto så kanske dom munstyckena endå passar!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av jakob Visa inlägg
    Jaha fan vad bra! ska nog beställa ett set med gurtner munsstycken, för jag tror att jag har gurtner! och om det är så att jag har dellorto så kanske dom munstyckena endå passar!
    jaa munstyckena passar men jag skulle köpa gurtner för på min 05 aerox e de gurtner förgasare och munstckena till dellorto är inte lika dana men dom passar och jag tror de funkar lika bra iaf

  12. #12

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Dellorto och gurtner har inte samma munstycken även om gängorna passar , dom är olika av en anledning

    Har du gurtner så köp gurtner , har du dellorto så köp dellorto.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  13. #13
    Du har gurtner om du har original grejor, som de säger så där de andra musnstycken,

    http://www.google.se/imgres?q=gurtne...:0&tx=72&ty=71



    så ser de munstycket ur de har inget huvud

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    jaa munstyckena passar men jag skulle köpa gurtner för på min 05 aerox e de gurtner förgasare och munstckena till dellorto är inte lika dana men dom passar och jag tror de funkar lika bra iaf
    Okej, stort tack för hjälpen!!
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Dellorto och gurtner har inte samma munstycken även om gängorna passar , dom är olika av en anledning

    Har du gurtner så köp gurtner , har du dellorto så köp dellorto.
    Ja det är nog sant! Men är ganska säker på att det är gurtner, så det blir nog till att beställa det!
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    Du har gurtner om du har original grejor, som de säger så där de andra musnstycken,

    http://www.google.se/imgres?q=gurtne...:0&tx=72&ty=71



    så ser de munstycket ur de har inget huvud
    det står i topic, men ja föggen är original !
    jaha, tack för hjälpen!

  15. #15
    MeckarNs avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Täby,Stockholm
    Inlägg
    40
    Sålänge du köper munstycken med 5mm gänga så ska det inte vara något sturre bekymmer.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av MeckarN Visa inlägg
    Sålänge du köper munstycken med 5mm gänga så ska det inte vara något sturre bekymmer.
    Det är väl 6mm gänga på original ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in